Wmijn schreef:Ik ga met een van de voorgangers mee over het blaadje dat naar je toe komt. Da's irri en leidt af van het beeld. Verder mooie kleuren, mooi licht. Ik had wel graag de boom centraal gehad, qua compositie, of schever. Maar niet half half zoals nu.
^ inderdaad, dat blaadje, das niet cool. En die boom staat inderdaad niet helemaal zoals moeder natuur het bedoelt heeft (recht). Daar heb ik niet bij nagedacht, maar nu je het zegt, idd een aandachtspuntje!
Wmijn schreef:Mooi, die lichtval in de druppels. Maar ik zou ook voor een rustigere achtergrond gaan. Beetje cremig, niet helemaal wit, dat maakt denk ik een te groot contrast.
^Daar heb je helemaal gelijk in. Hoe doe jij dat (het is in de woonkamer, op de grond) Leg je dan een papier neer tegen de achtergrond, of hou je dat dan direct achter het object en zo ja, hoe dat dan als je zelf plat op je buik op de grond ligt 
Wmijn schreef:Kan je de horizon van slak 2 rechtzetten? Of is die bewust scheef? Jammer dat de slak zelf in de schaduw ligt, terwijl je achterop de foto ziet dat er een mooie kleur licht is (avondzonnetje?).
^Hellup, die horizon, nu je het zegt. Dat is mijn hele grote zwaktepunt! Op m'n camera zit wel een optie met van die lijntjes om de boel recht te houden, maar dan kan ik me niet meer concentreren op het object, die optie gebruik ik dan ook nooit. Misschien makkelijk om dat maar wel eens te gaan doen 
(en idd, het was een heeeeerlijk avondzonnetje.... aan de andere kant van het bos wel te verstaan, ik stond ram in de schaduw (bibber, koud)
Wmijn schreef:Het blad vind ik heerlijk. Lekker abstract, voor mij had je aan de verbeelding over mogen laten wat het is. Leuk zoekplaatje. Mijn eerste gedachte waren lavastromen

Hij had alleen van mij overal scherp mogen zijn, of een groter verloop in scherpte. Maar, op zich is hij mooi

^Hoe maak je (zonder behlup van een bewerkingsprogramma) een groter verloop in de foto? (ik werk niet graag met fotobewerking. Ik kan het ook niet, maar vind dat de foto in 1 keer goed moet kunnen, zonder bewerkingen.
Dank je voor het commetaar waar ik wat mee kan! Erg fijn!