[GED] poes.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

[GED] poes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 22:20

Please wees niet te kritisch, het gaat over mijn kat die ik al zo lang heb als ik herinner, iedere nacht slaapt ze bij mij, als ik thuis ben, volgt ze mij. Ze gaat zeer binnekort dood, iets wat ik me niet kan voorstellen, want ze is er gewoon altijd. Ze gaat met de week achteruit, ze komt mijn bed niet meer in, ze ligt alleen nog maar op de grond in plaats van zitten, ze miauwd altijd, ik merk het aan alles. Vandaar dit gedicht.

Cat,
Little Cat
I’ll miss you Cat
I wish you’d never die Cat
Don’t go Cat
I just love you so Cat
I can’t miss you Cat
You’re Cat
My Cat
Oh Cat!
My sweet Cat

Afbeelding

Ciinderella

Re: [GED] poes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:21

mooi,

Mag ik vragen hoe het komt? Is zij ziek of gewoon al oud?
Sterkte ermee!!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:50

oud Verdrietig

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:56

Ik wil je niet kwetsen, en ik snap best dat dit voor jezelf heel mooi is en van waarde is, maar wat doet dit in hemelsnaam op een creatief forum?

Ik bedoel, het is bijna niet een gedicht te noemen. Ik neem aan dat je dit niet plaatst om inhoudelijk commentaar te krijgen, hooguit voor 'ooh's' en 'aah's' die je van mijn kant iig niet krijgt.
En daar zal ik best een hele bunch commentaar voor over me heen krijgen omdat ik "gevoelloos" oid zou zijn en dit zal best hard aankomen, maar hou het de volgende keer liever voor jezelf.
Dan krijg je ditsoort onaardige reacties niet en erger ik me niet meer aan het niveau dat op CB de laatste tijd lager is dan de kelder van een metrostation.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:12

Ik vind het gedicht ook niet bepaald een gedicht te noemen als ik eerlijk ben.

Vreselijk van je kat zeg Scheve mond

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:02

Het is geen echt gedicht, maar ik snap je wel. Mooie kat. Lijkt op die van mij, britse korthaar ? Sterkte !

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:25

Gearl schreef:
Ik wil je niet kwetsen, en ik snap best dat dit voor jezelf heel mooi is en van waarde is, maar wat doet dit in hemelsnaam op een creatief forum?

Ik bedoel, het is bijna niet een gedicht te noemen. Ik neem aan dat je dit niet plaatst om inhoudelijk commentaar te krijgen, hooguit voor 'ooh's' en 'aah's' die je van mijn kant iig niet krijgt.
En daar zal ik best een hele bunch commentaar voor over me heen krijgen omdat ik "gevoelloos" oid zou zijn en dit zal best hard aankomen, maar hou het de volgende keer liever voor jezelf.
Dan krijg je ditsoort onaardige reacties niet en erger ik me niet meer aan het niveau dat op CB de laatste tijd lager is dan de kelder van een metrostation.

En ik erger me aan jouw reactie.
'Ik wil je niet kwetsen maar...' je doet het vervolgens toch Lachen.

Gedichten zijn voor mij niets meer en minder dan uitingen van gevoelens. En niet iedereen is in staat deze perfect fantastisch geweldig neergezet te krijgen.
Je bent niet gevoelloos, o nee, maar ik vraag je: Hou jij deze reactie voortaan voor jezelf Lachen?
Is op zijn beurt niet echt van toegevoegde waarde.
Dit forum is er niet voor perfecte gedichten, daarvoor moet je toch echt buiten bokt zoeken.

Goed. Het gedicht is inderdaad niet echt een gedicht, maar je hebt het in ieder geval 'geprobeerd' en van je af geschreven.
Probeer voortaan iets minder het woordje 'Cat' te herhalen en eeh.. geef je gedicht meer inhoud. Dat maakt het 'leuker' om te lezen.

Succes meid!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:15

Eve_lien schreef:
En ik erger me aan jouw reactie.
'Ik wil je niet kwetsen maar...' je doet het vervolgens toch Lachen.

Gedichten zijn voor mij niets meer en minder dan uitingen van gevoelens. En niet iedereen is in staat deze perfect fantastisch geweldig neergezet te krijgen.
Je bent niet gevoelloos, o nee, maar ik vraag je: Hou jij deze reactie voortaan voor jezelf Lachen?
Is op zijn beurt niet echt van toegevoegde waarde.
Dit forum is er niet voor perfecte gedichten, daarvoor moet je toch echt buiten bokt zoeken.

Aah. En dat is één Haha!
Opzich begrijp ik je reactie wel, want ik kom inderdaad hard over. Tja.
Het grote verschil is dat ík reacties mag plaatsen die ik wil, mits 'ie onderbouwd is.
Onderbouwing van mijn commentaar is dan ook simpel; ik vind het gedicht persoonlijk helemaal niets omdat tja, het is zó standaart en het woord 'cat' word de hele tijd herhaald en tja.. Er zit niets persoonlijks in, je kunt net zo goed overal 'boyfriend' invullen en dan heb je hetzelfde in de boyfriend versie. Cat kan net zogoed een persoon zijn.
TS mag enkel iets plaatsen als deze staat achter het krijgen van commentaar en dat dan ook ontvangt -mits onderbouwd- zonder tegensputteren, anders had ze maar geen topic moeten openen.
Mijn mening is duidelijk, lijkt me toch zo. Ik vind het niets. En ^ hier staat uitleg. Punt.

Bovendien denk ik niet dat iemand wiens kat nu zo kritiek is, een gedicht hier plaatst om inhoudelijk commentaar te krijgen. Dichten kan voor iedereen een uitlaatklep zijn, maar hou het dan liever voor jezelf of voor vrienden van wie je zeker ooh's en aah's krijgt een aai's en ochossie's.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:33

Gedichten zijn , zoals eve_lien, je gevoelens proberen neer te zetten op papier.
Als dit bij punkies het geval is in een klein eenvoudig gedichtje, dan is dat zo.
Ze heeft het recht dit te plaatsen.
Ik vind het niet een hoogstaand gedicht, maar als je het een paar keer leest, kan zelfs dit eenvoudig tekstje mooi worden Lachen

Wat erg van je kat.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:49

Als je het gedicht nou bv. zo herschrijft . ( sorry als je dit niet fijn vindt )

Dit is ook absoluut geen geweldig gedicht, maar het loopt iets lekkerder en heeft wat meer afwisseling. Sterkte met je kat, ik snap hoe je je voelt.

Cat

Little cat,
I'll miss you,
I wish you'd never die.
Don't go cat,
I love you,
I can't miss you cat.
Friend;
In every sense of word.
And more than that.
You're cat.
Mý cat.