[Schrijf-vraag] Gezichts-/uitdrukkingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rinde

[Schrijf-vraag] Gezichts-/uitdrukkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 17:44

Ik weet niet of het hier goed staat !

Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig met schrijven, gewoon omdat ik het leuk vindt.
Maar toch heb ik een vraagje. In een verhaal probeer je je persoon zo duidelijk mogelijk te maken, met hun uiterlijk en karakter maar ook met hun gezichtsuitdrukkingen. alleen weet ik niet altijd de juiste naam voor een uitdrukking. Hebben jullie misschien een lijstje met uitdrukkingen en welke gedachten daar goed bij passen ? of hoe diegene dan kijkt ? zo kan ik proberen de uitdrukkingen zo goed mogelijk op te schrijven. Rolleyes ...

Jaa, hoe noem je bijvoorbeel deze uitdrukking ? --> Rolleyes

Nouja, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
(en jullie uberhaupt mijn vraag snappen Bloos )
Groetjes Janneke

Ayasha
Blogger

Re: [Schrijf-vraag] Gezichts-/uitdrukkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:51

je kan sarcastisch kijken, met je ogen rollen ( Rolleyes) angstig, vrolijk, verdrietig, wantrouwend, onbegrijpend, nors enz... Lachen Om een bepaalde blik (nee nu een hele boze blik) te verduidelijken kan je bv gebruiken 'als ogen konden doden....' Knipoog dan kunnen de meeste mensen zich er wel een blik bij voorstellen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:21

Als blikken konden doden, phara Knipoog Althans, in NL is 't 'als blikken konden doden..', maar ik bedenk me net dat 't daar mss wel weer iets anders is? Haha!

Een uitdrukking 'noem' je niet altijd iets, je kan 't ook gewoon beschrijven. 'Geirriteerd rolde Jan met zijn ogen', eigenlijk heeft pharagirlke al alles duidelijk gezegd.
Als je iets niet goed weet te benoemen, beschrijf het dan gewoon.. Ipv 'Jan keek verbaasd' kan je dus ook, wanneer je even 't woord 'verbaasd' vergeten bent (ofzo Haha!) zeggen 'Jan trok 1 wenkbrauw/zijn wenkbrauwen op en keek haar vragend aan' oid..

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 13:23

Okee, bedankt voor jullie 'tips'.
Ga binnenkort weer stukje verder, heb zoo weining tijd de laatste paar weken...
Groetjes Janneke