[Verhaal] Deel 1. Vrienden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

[Verhaal] Deel 1. Vrienden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 18:34

Hallo,

Ik ben bezig met 1 verhaal. Dat heet Vrienden?
Hier een korte Inleiding waar het verhaal over gaat:

Marjolijn, Claudia, Michelle en Yvonne zijn heel goede vriendinnen. Als Tamara erbij komt, word het al wat minder leuk. Maar als Tamara laat zien wat ze echt allemaal kan, zijn het gauw 5 goede vriendinnen die alles voor elkaar over hebben. Lees in dit boek hoe de meiden avonturen beleven, winnen en verliezen en vooral over paarden!

Hier de Personen die erin voorkomen:
Marjolijn Barten: Eigenaar van de Paarde Hoeve
Lars: Eigen pony van Marjolijn (Fjord).
Claudia Postema: Hartsvriendin van Marjolijn
Pepito: Eigen pony van Claudia (Andalusier).
Michelle Van der Werff: Vriendin van Marjolijn en Claudia.
Yordi: Eigen pony van Michelle (Arabier)
Yvonne Sieraal: Vriendin van Marjolijn, Claudia en Michelle
Kandor: Eigen pony van Yvonne (Fjord)
Tamara Van As: Vriendin van Marjolijn.
Sunshine: Eigen pony van Tamara (Engels Volbloed)
Priscilla Sarona: Rijk meisje dat de pik op Marjolijn en Claudia heeft.
Sharon Sarona: Zusje van Priscilla.
Linda Postema: Moeder van Claudia en privé instructrice van PC de Hoefjes.
PC de Hoefjes: Ponyclub waar Marjolijn, Claudia, Michelle, Yvonne en Tamara lid van zijn.
De Paarde Hoeve: Pensionstal van Marjolijn waar Lars, Pepito, Yordi, Kandor en Sunshine staan

Hiervan heb ik alvast Hoofdstuk 1 en 2 voor Bokt af:

Hoofdstuk 1. Nieuw
Het is een mooie zomerdag en Marjolijn, Claudia, Michelle en Yvonne besluiten om een leuke strandrit te gaan maken. Marjolijn belt gauw haar vader op om het te vragen. “Hoi pap! Zou je Claudia, Michelle, Yvonne en mij met de paarden naar het strand kunnen brengen? We willen een strandrit maken!” Zegt Marjolijn aan de telefoon. “Yes, dat is geregeld! Papa is binnen een uurtje bij ons!” Roept ze blij als ze heeft opgehangen “Hij neemt broodjes mee en drinken, kunnen we lekker picknicken!” “Ow leuk! Dit wordt vast een topdag! He Pepito of the Night?” Zegt Claudia tegen haar mooie Andalusier. Maar alle vreugde verdwijnt als ze even later Michelle hoort gillen en dan hoort huilen. “Michelle wat is er?” Vraagt Yvonne als ze bij Michelle staat. Ze werpt een blik in de box. Leeg. Michelle staat lijkbleek voor de deur. “Wat is hier aan de hand?” Vragen Claudia en Marjolijn te gelijk als ze bij de stal zijn. “Waar is Yordi gebleven?” Vraagt Claudia. “Laten we even in de wei kijken, daar vlucht hij toch altijd heen?” zegt Marjolijn. Dan gaan ze naar de wei. Leeg. “Waar kan hij toch zijn! Ow als er maar niets met hem is!” Zegt Michelle door haar huilbui heen. Dan rent ze naar binnen en gaat in de stal van haar Arabiertje liggen huilen. “Ik ga de politie bellen!” zegt Yvonne. “Ik bel papa even dat het uitstapje niet door gaat, zonder Michelle ga ik niet weg!” zegt Marjolijn. “Hallo! Is hier iemand? Ik heb een paardje gevonden!” horen de meiden dan een vrolijke stem zeggen. Michelle springt op en roept: “YORDI! JE BENT TERUG!” ze stormt op de vrouw af om Yordi te knuffelen. “Waar heb je hem gevonden? Erg bedankt! Hoe wist je trouwens dat hij hier woont?” vraagt Michelle aan de vrouw. “Nou hij stond gisteravond in onze tuin van de appels te smikkelen. Toen hebben we hem gevangen en de dierenarts opgebeld. Hij keek voor een chip, die had hij en konden we het baasje opsporen. Omdat het al 12 uur was hebben we hem op een grasveldje gezet en wouden we vandaag de eigenaar blij maken!” Zegt de vrouw. “De politie en je vader hoeven we niet meer te bellen! En nu rap de transportbeschermers omdoen en de spullen inpakken! Anders komen we nog te laat ook!” Zegt Claudia. Een kwartier later stond de vader van Marjolijn op het terrein. De meiden laadde de paarden in en vertrokken naar het strand.

Na een te gekke dag, ondanks het de schrik van ’s ochtends, zaten de 4 meiden tevreden op de achterbank. Toen ze thuiskwamen zagen ze een trailer op het terrein en een meisje met haar paard naar de stallen lopen. Marjolijn stapte uit en haalde Lars uit de trailer. Ze liep met haar fjord naar de stal. Ze zag dat het nieuwe meisje haar paard wilde stallen. “wacht even! Ik kom je zo even helpen.” Zei ze tegen het meisje.
Even later kwam Marjolijn terug bij het meisje, ze stond nog met haar paard in haar handen over het terrein te stappen. “Hoi! Ik ben Marjolijn, ik heb hier mijn Fjord Lars. Jij bent vast Eva?” Zei Marjolijn tegen het meisje. “Ja, dat klopt! Ik heet Eva! Waar kan ik mijn pony stallen? Ze heet trouwens Sunshine, maar noem haar maar Sunny” Zei Eva. “Meiden! We hebben er een nieuw lid bij!” Riep Marjolijn naar Michelle, Yvonne en Claudia. “Dat is vast zo’n rijke bitch die alles altijd beter weet en voor geen meter kan rijden” fluisterde Claudia aan Michelle en Yvonne, zij moesten giechelen. Ze stelde zich voor en gingen weer naar hun pony’s toe. Tamara had allemaal nieuwe spullen, dekjes, dekens, halsters, hoofdstellen, zadels… ze bracht Sunshine naar de wei en ging toen de stal inspecteren. “Hoe mesten jullie eigenlijk uit?” vroeg ze toen aan Yvonne “Nou we halen iedere ochtend de drollen eruit en op zondag maken we de stal helemaal schoon, iedere maandag komen ze de mesthoop legen. Zou jij je hier ook aan kunnen houden?” legde Yvonne uit. “Nou ik deed eigenlijk iedere donderdag verschonen en op maandag opstrooien. Maar als jullie willen dat ik het anders doe, pas ik me wel aan hoor! En het voeren? Word dat gedaan?” vroeg ze “Eigenlijk moet je even naar Marjolijn gaan, die kan je alles uitleggen. Ze staat denk ik bij Lars” zei Yvonne. Toen Tamara Marjolijn op ging zoeken, zei Yvonne: “wat een bijdehandje zeg! ‘als jullie willen dat ik het anders doe, pas ik me wel aan hoor!’ Wat een kakstem heeft ze zeg!” deed ze Tamara na Michelle en Claudia schoten in de lach. Ondertussen was Tamara bij Marjolijn aangekomen “hoihoi! Je bent druk bezig zie ik! Heb je even? Ik moet nog een paar dingetjes vragen.” “nou ik moet even Lars borstelen, maar dat kan zometeen ook wel! Ga je even mee? Ik zet hem even in de stapmolen kan hij nog een beetje bijkomen van vandaag.”antwoordde Marjolijn. “Hoe zit het hier met het voeren?” Begon Eva. “nou je hangt het voerschema van jouw pony op in de voerkamer, en ’s ochtends word er gevoerd. Ik ga meestal vroeg me bed uit, maar soms doet mijn zus het of mijn moeder. Als we op vakantie gaan dan bespreken we dat op de clubavond. Die is op woensdagavond van 7 tot 9. Dan gaan we eerst lekker een half uurtje rijden en daarna hebben we een vergadering. Ik ben de clubleider, maar die word ieder jaar opnieuw gekozen. Je moet zelf iedere dag op stal komen om je pony te verzorgen, je kunt natuurlijk ook de clubleider opbellen om te vragen of die iets anders kan verzinnen, als je ziek bent, doe ik het. Als je niet alle dagen per week kan, wegens een andere sport ofzo, en je zoekt een verzorger, bespreek dat dan wel even met ons, zodat er niet zomaar een vreemde op ons terrein staat en jouw pony aan het rijden is. Ik zal nog even een formulier voor je uitprinten zodat je alles goed kunt doorlezen, heb je dan nog vragen bel me dan maar even.” Zei Marjolijn “Oké! Ik weet voorlopig genoeg! Bedankt! Doeidoei!”

Hoofdstuk 2. Dieven
De volgende morgen staat Marjolijn vroeg op, zij moet vandaag voeren. Als ze op stal is pakt ze de halsters en haalt de paarden met 2 tegelijk uit de wei. Eerst Yordi en Pepito of the Night, daarna Lars en Kandor en als laatste Sunshine. Omdat ze niet weet hoe die is is ze extra voorzichtig. Als alle paarden op stal staan gaat ze voeren. Dan gaat ze ontbijten, en naar school. Als ze ´s middags thuis komt ziet ze dat de paarden in de wei staan. Mama zal ze wel in de wei hebben gezet denkt ze. Ze loopt naar binnen en trekt haar paardrijkleren aan. Ze loopt naar Lars en zet hem op de poetsplaats. Als ze de zadelkamer inkomt, schrikt ze zich een ongeluk. Al het tuig lag over de vloer in een rommel. Er zijn hier mensen geweest die iets zochten dacht Marjo ze begon met opruimen en vergat helemaal dat Lars nog buiten stond. Na een tijdje werd hij ongeduldig en trok zich los. Hij liep de zadelkamer binnen en duwde met zijn neusje tegen Marjolijn aan zodat ze omviel. Toen ze opstond en zich omdraaide begon ze te lachen en Lars te knuffelen. Ze zocht haar borstels bij elkaar en ging weer terug naar de poetsplaats om Lars te poetsen. Ze haalde het tuig op en legde de laatste zadels nog even op de steunen. Ze zadelde op en ging lekker de bak in. Toen kwamen Claudia, Michelle en Yvonne ook. Als Claudia de bak in komt ziet ze aan het gezicht van Marjolijn dat er wat is. “Er is vandaag ingebroken. Vanmorgen toen ik de halsters haalde was er nog niets aan de hand, maar toen ik net de zadelkamer in kwam lag het allemaal overhoop. Er zijn was beugelriemen kwijt, volgens mij die van Eva” Zei Marjolijn toen Michelle, Yvonne en Claudia ook op het paard zaten. “Denk je dat Tamara het was?” vroeg Michelle “Die zou nooit de hele zadelkamer overhoop halen voor haar eigen beugelriemen! Maar ze zijn denk ik wel gestolen. Het waren toch van die hele dure?” voegde Marjolijn daar aan toe. Even later liep Tamara het terrein op. Toen ze Sunshine op de poetsplaats had gezet, begon ze druk te poetsen. “Eva, je beugels zijn weg!” Riep Marjolijn naar haar. En ze vertelde het hele verhaal. “Maar die beugels waren wel 50 euro! O nee me moeder vermoordt me!” Zei Tamara verschrikt. Toen begon ze zachtjes te huilen. Marjolijn was net klaar met rijden. “Je mag mijn beugels nu wel lenen, maar ik wil ze wel meteen terug hè!” zei ze nog. Ze verzorgde Lars en zette hem in de stapmolen. Dat deed ze altijd na het rijden, want Lars komt heel moeilijk op adem. Pas na een half uur is hij weer helemaal op adem. Michelle, Claudia en Yvonne zetten hun paarden er ook bij. Er was plaats voor 6 paarden in de stapmolen, en er stonden bij elkaar maar 5 paarden op stal. Ze vroegen zich af of nummer 6 ooit nog zou komen. Toen zagen de 4 meiden Tamara rijden. Ze reed met slof! Ze gaf het arme diertje om de paar seconden een tikje omdat hij niet doorliep. Hij liep blijkbaar niet hard genoeg voor haar, want hij liep aardig hard. Marjolijn kon het niet meer aanzien en zei: “Zeg als je dat arme beestje blijft rijden met slof en altijd zo vaak een tik geeft, dan hoepel je maar op! Daar heb ik geen zin in! Zal ik het anders even met Sunny voor doen dat het zonder zweep en zonder slof kan?” “Oh eh ik heb liever niet dat andere op mijn pony rijden maar als je echt denkt dat ze zonder kan rijden, laat maar zien. Het is mij nog nooit gelukt.” “Ik vraag me af of ze het ooit heeft geprobeerd” fluisterde Marjolijn tegen Michelle, Claudia en Yvonne. Ze moesten giechelen. Marjolijn maakte de beugels op maat, haalde de slof er af, waar Sunshine duidelijk blij om was, en klom in het zadel. Voorzichtig spoorde ze aan. Ze vroeg Sunny aan de teugel en hij liep heel netjes aan de teugel. Toen spoorde ze Sunny aan in de draf. Ook dat liep vlekkeloos. “Vind je het erg als ik even ga galopperen? Ze loopt lekker en heel netjes!” Zegt Marjolijn dan. Tamara staat aandachtig te kijken en vraagt zich af hoe het Marjolijn zo lukt. “Ja, is goed” zegt ze dan. Ook de galop ging netjes. Toen Marjolijn later afsteeg, zei ze tegen Tamara “Je moet veel geduld hebben met dit beestje en niet te veel te gelijk willen. Hij is ook erg fel op het been, dus moet je rustig aandrukken. Je kunt ook drijven met je zit!” “Maar hoe doe ik dat dan? Ik ben eigenlijk op zoek naar een manege waar ik kan lessen” antwoord Tamara “Linda, de moeder van Claudia, geeft ons op donderdag avond altijd les. Zij kan je het wel uitleggen! Als je gewoon een privé les wil, moet je het even aan haar vragen” Zegt Marjolijn. De volgende ochtend als Marjolijn weer gaat voeren, is de zadelkamer alweer overhoop gehaald, dit keer is de singel van Tamara weg. Het lijkt wel of die dieven langzaam Camera’s zadel willen stelen. Het is zaterdag ze zijn vandaag vrij van school en Marjolijn besluit om een bosrit te gaan maken. Als ze bij een schuurtje aankomen, kijkt even naar binnen. Wat ligt daar nou? Dacht Marjolijn. Ze liep voorzichtig en stil de schuur in verrek! Dacht Marjolijn daar ligt de singel en de beugels van Eva! Snel pakte ze de spullen en ging ze zo snel mogelijk weer naar Lars toe, die een eindje verderop stond te grazen. Ze zette Lars in een stevige en snelle galop en racete terug naar stal. Eenmaal bij stal aangekomen legde ze de spullen in de zadelkamer en steeg weer op. Ze moest tenslotte nog wel even uitstappen. Niet veel later kwam Tamara aanfietsen. “Waar zijn Claudia, Michelle en Yvonne?” vroeg ze toen ze haar fiets had weggezet. “Die waren pas om half 4 uit! Jij zeker om kwart voor 3? Ik al om kwart voor 1! Echt lekker! Maar ik was een bosrit aan het maken, en toen zag ik een schuurtje, en daar lagen jouw spullen in. Mijn vader heeft vandaag kluisjes gemaakt en die staan nu in de zadelkamer, doe er maar een goed slot op! Ik heb mijn spullen er al ingezet.” Antwoordde Marjolijn. “ow erg goed! Bedankt!” zei Eva. Marjolijn stuurde Lars naar het midden en steeg af. Ze zadelde Lars af en zette hem in de Stapmolen. De volgende ochtend kon Marjolijn Sunshine niet vinden in de wei. Op het kastje van Tamara hing een briefje:
Hallo,
Als jij voor morgen 12 uur geen 500.000 euro losgeld hebt afgeleverd op adres: Hollekarstraat 23, dan zal er iets vreselijks gebeuren met je pony. Je hebt tot morgen 12 uur de tijd, zo niet, dan zullen we je paardje martelen en vermoorden!
Vervelende groetjes, B+B.
B+B dacht Marjolijn. Die stelen allerlei spullen en vragen losgeld! Ze wist niet hoe snel ze naar binnen moest, ze pakte de telefoon en belde Eva. Zij kwam meteen aangefietst en moeder maakte een ontbijtje voor de 2 geschrokken dames. “Waar moet ik in godsnaam 500.000 euro vandaan halen?” Zei Tamara door haar tranen heen. “Ik bel Yvonne wel even om te vragen of je op Kandor mag, dan gaan we Sunny zoeken. Kandor loopt makkelijk mee aan de hand, zelfs als je op het paard zit.” Zei Marjolijn. En zo gebeurde het. Een uur later reden ze naar de schuur waar Marjolijn de singel en beugels had gevonden. Ze zag Sunny staan in het weitje ernaast, maar hoe moesten ze daar komen? “Kan Sunny goed springen? Of beter gezegd vrijspringen?” Vroeg Marjolijn aan Tamara “Ja volgens mij wel, in haar papieren staat dat ze Z1 heeft gelopen in springen” antwoordde Eva. Marjolijn lokte Sunny naar het hek toe en Sunny sprong er moeiteloos overheen. Toen moesten ze nog zien te bedenken hoe Sunny uit het houten hek kwam.
Tamara had ondertussen de politie al gebeld en een uurtje later stonden die er ook. Zij belden aan en de dieven deden open. Ze probeerden nog te ontsnappen maar tevergeefs. De politie arresteerden de dieven en Tamara kwam thuis met 2 paarden, Kandor en Sunshine.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-06 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Juiste tag in titel.

Mandarijn

Re: [VER] Deel 1. Vrienden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:13

Leuk Lachen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 20:14

Thnx!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 21:12

Verder niemand? Is het zo'n slecht verhaal? Huilen

Anoniem

Re: [Verhaal] Deel 1. Vrienden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:17

Moderatoropmerking:
Mag ik jullie aandacht even voor de dienstmededeling : viewtopic.php?f=68&t=657249 Dit topic heeft nog geen 5 pagina's bereikt, dus nu kunnen jullie nog laten zien dat het topic het waardig is om CB te blijven staan of niet Lachen

BC, verzoeken om meer reacties is niet de bedoeling, je schrijft in principe voor jezelf Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:36

ben ik nu de enige die constant eva ziet staan, die dan verandert in tamara?

daarbij vind ik het verhaal iets afgerammeld
sunny is gestolen, en 5 zinnen later zijn de boeven gepakt.

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:29

Het is idd dan eva, dan tamara, dan eva dan tamara.
Ik vind er niet echt wat van kloppen. Verder is het meer een penny verhaal.

Citaat:
Lees in dit boek hoe de meiden avonturen beleven, winnen en verliezen en vooral over paarden!

Boek?

Verder vind ik het een beetje nep, gaat allemaal snel enz. Maar als je het zelf leuk vind om te schrijven moet je gewoon door gaan Lachen
Maar je moet wel wat doen aan die namen Knipoog Dat is wat verwarrend.

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:24

vind het wel een leuk verhaal,, Tong uitsteken

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 15:25

ik had eerst het verhaal dat Tamara Eva was, toen heb ik met vervangen Eve vervangen voor Tamara. daar kan het aan liggen. verder is het idd erg typisch maar ik ben nu met een meer kloppend verhaal bezig.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:28

Ben je een nieuw verhaal aan 't schrijven? Tong uitsteken