[FOTO] Bloem, paard, giraffe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

[FOTO] Bloem, paard, giraffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 18:11

Ik ben nu ruim een maandje in het bezit van mijn nieuwe compactcamera (de Fuji S5600). En ben natuurlijk druk aan het fotograferen.
Tips zijn uiteraard meer dan welkom, zeker wat betreft het scherpstellen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kkkaren

Re: [FOTO] Bloem, paard, giraffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:22

Voortaan even nummeren, dat is handiger..! Knipoog

1. + 2. Mooie kleuren, vooral de 2e mooie compositie, maar iets te strak in het kader vind ik.
3. Scherpgesteld op de buitenste blaadjes volgens mij. Zou m.i. mooier zijn wanneer je scherp stelt op het hart van de bloem.
4. Mooie sfeerfoto, paard kijkt mooi rustig. Jammer van de balken op de achtergrond. Doordat het hout op de achtergrond vrijwel gelijk is aan de kleur van het paard, geeft het veel rust in de foto, maar valt het paard ook wat weg in de achtergrond.
5. Mooie foto, mooie kleuren, goede achtergrond, alleen links iets te strak gesneden vind ik.

Faelivrin

Re: [FOTO] Bloem, paard, giraffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:14

Inderdaad voortaan even nummeren. Knipoog
1. Mooie heldere kleuren, mooi scherp. Maar zoals Karen al zegt, iets te krap in het kader. Geeft benauwd gevoel om te kijken.
2. Zelfde als bij 1.
3. Mooie rustgevende foto, alleen heb ik het gevoel alsof het witte van de roos overbelicht is, jammer, want nu vrij onrustig in mijn ogen. Kan ook door scherm van mijn laptop komen. Lachen
4. Paard valt inderdaad weg op de achtergrond, al straalt het paard wel rust uit, volgende keer andere achtergrond; en misschien een spannendere compositie proberen?
5. Goede, nette foto. Alleen jammer dat je geen ruimte hebt naar waar de giraffe kijkt, dat vind ik jammer.

Mooie foto's hoor, en oefening baart kunst. Knipoog