Schildercursus!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Schildercursus!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 20:10

heej,
ik wil heel misschien een schildercursus gaan volgen Knipoog eigenlijk schilder ik nooit ofzo, maar het lijkt mij echt super om te kunnen Haha!
nou heb ik een aantal vragen en ik hoop dat die beantwoord kunnen worden Haha!

1. vinden jullie dat een schildercursus duidelijk is en dat je het er goed van kunt leren?
2. hebben jullie tips?
3. wat voor soorten schilderwerk heb je?
4. als je zelf schildert, hoe heb jij het geleerd Knipoog

bvd.

groetjes jeltien

nujaro

Re: Schildercursus!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 10:58

is er niemand die mij hierbij kan helpen?

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:45

Ik denk dat je van een schildercursus heel goed kunt leren hoor! 'k zit er eigenlijk zelf ook heel stiekempjes aan te denken, puur om andere manieren te leren, en technieken enz enz.. Maar ik heb zelf ook eens een tekencursus gedaan waar ik dus echt NIX van leerde, we moesten tijdschriften verscheuren en plakken.. naja dat vond ik een beetje onzin.. dus ik zou wel naar iemand gaan waar je daadwerkelijk ook wat over materiaalhantering verteld.
Naja, je laatste vraag,.. ik was altijd wel vrij fanatiek in tekenen en schilderen enz. maar door school maakte ik ook kennis met andere materialen en dergelijke wat mij gewoon aanspoorde om te gaan experimenteren met verschillende materialen enz. zo haha heel verhaal.. hoop dat je er toch iets aan hebt. Groetjes Janique

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:52

Je kunt het prima leren van een schildercursus (de technieken dan). Je leert dan in kleine groepjes hoe om te gaan met de materialen en dergelijke en hoe te kijken naar de subjecten. Heb het zelf nooit gedaan maar mijn oom geeft enkele cursusavonden per week les en heeft inmiddels een vrij grote klandizie opgebouwd, geloof ik.

Ik denk dat je je vragen overigens het beste kunt stellen in het algemene topic dat hiervoor bestemd is. Er zijn zoveel verschillende soorten schilderwerk als dat er mensen zijn, zou je bijna kunnen zeggen. Ik zelf ben autodidact, maar ik moet wel toegeven dat van mijn vaderskant van de familie een boel mensen kunstacademie gedaan hebben (waaronder dus mijn vader), en mijn broer zit momenteel ook op de autonome afdeling van de kunstacademie dus het is er wel een beetje met de paplepel ingegoten. Vraag eens rond in de buurt of ga bij de dichtsbijzijnde volksuniversiteit of kunstenaarsbenodigdheden/creawinkeltje daar hebben ze vast advertenties en foldertjes van mensen die dit soort cursussen bij jou in de buurt geven: meestal kun je een proefavondje meedraaien zodat je een indruk krijgt of het wat voor je is, aangezien elke docent een andere werkwijze heeft. Veel succes.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:12

Het is echt leuk om te schilderen, en zeker leer je veel aan een cursus. Let er alleen wel heel goed op dat je de goede cursus voor jou leeftijd kiest en ook voor wat je wilt leren. Ik heb op een cursus tekenen voor kinderen gezeten, en die kinderen die er ook op zaten hadden nauwelijks ervaring.

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:18

Heej,aan mij heb je niks maar wil toch wat kwijt.Als je kunt tekenen,vindt ik persoonlijk dat je ook wel kunt schilderen.Ik wil het erg graag maar ik ben al blij als ik een rondje mooi rond teken Tong uitsteken.Van een curcus zou je denk ik wel van leren.Veel succes ermee!