[sch] Diane Lytton 1925

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

[sch] Diane Lytton 1925

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 14:43

Oei, dit is moeilijk te omschrijven! Doorgaans post ik hier alleen dier/paard gerelateerde dingen maar voor de verandering post ik eens iets misschien heel geks. Vork
Het digitale schilderen staat voor mij nog volop in de stijgers. Ik heb een klein nevenproject waar ik me in mijn (beetje) vrijetijd mee bezig hou. Ha. Nu is het zo dat ik momenteel bezig ben met een avonturenroman op te zetten (het zal nog wel even duren, heb momenteel echt nergens tijd voor). God, wordt dit weer zo'n ellenlang JoSav verhaal? Ik zal het proberen kort te houden. Ik maak daartoe (oefen)illustraties/getekende foto's, die qua periode tussen 1880 en 1950 liggen. Dit is een eerste poging, die nog erg ruw en onafgewerkt is. Let wel dat ik nog niet veel ervaring heb met het tekenen van mensen, laat stáán het tekenen van verzonnen mensen.

Dit is een van de personages, Diane Lytton, omstreeks 1925. Ik heb hier geen speciale brushes voor gebruikt: het is simpelweg met muis, pen en tablet getekend in photoshop, gebruikmakend van enkele voorbeeld foto's uit die tijd, plaatjes van bontjassen en informatie over mode van die tijd.

Ik moet nog veel oefenen. Toch wil ik graag jullie mening. Verdoe ik mijn tijd hier of is het toch wel ok?

Over de werkwijze:
Allereerst een schets opgezet met digitale pen.
Schets uitgewerkt, tot het een vrij realistisch geheel werd.
Filters eroverheen om het wat ouder uit te laten zien, waaronder desaturation.
Verder schilderen.
Verder weer wat filteren zodat het er niet zo nieuw uitziet. Het mist hier en daar nog wat diepte, maar ik was het een beetje beu.
Na het realistische heb ik zover gefilterd en getekend tot het er juist weer minder echt uitzag (ja, blijkbaar verdoe ik mijn tijd graag) zodat het wat meer een oude foto gelijkt. Ik heb hem al een tijdje terug gemaakt.

Tips, commentaar?
Brushes die mij werk uit handen nemen? =P

Afbeelding

Mick_G

Re: [sch] Diane Lytton 1925

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:45

Wow wat gaaf!

imo verdoe je je tijd hier niet mee hoor! Ik vind het hartstikke mooi Ja

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:21

Oh, ik vind het prachtig!
Dat oude over het schilderij spreekt me ontzettend aan.
Mooie oude foto's... Die hebben op één of andere zoveel meer uitstraling. Lachen

Ik vind haar linkerhand net iets minder, ook al moet het wel zo met de lichtinval e.d. Van mij zou er toch wat meer schaduw en deatil op mogen, maar dat is erg persoonlijk.

Ik heb nog nooit gewerkt met photoshop, laat staan digitale schilderijen, dus daar kan ik verder niets over zeggen.
Het lijkt me een hels karwei... Scheve mond

Wanneer kunnen we weer een volgend personage verwachten?
Ik vind dit project van je écht heel tof. Ja
Ben hardstikke benieuwd.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:30

Ben het met Lorette eens! Erg gaaf.
En ben bijzonder benieuwd naar volgend personage! Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 15:55

Ha, dankjulliewel! Een volgend personage zal nog wel even duren, heb het echt zwaar druk, maar tegen de tijd dat ik er weer een geschilderd heb zal ik hem op Bokt zetten. =D

En over de hand... hm ja, daar heb je wel gelijk in, maar ik probeerde ook een beetje dat overbelichte dat je vaak ziet in oude foto's, nu ja, bij de echt oude studiofoto's, die uit 1925. Maar misschien ben ik een beetje overboard gegaan. =O

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:22

Prachtig gedaan zeg! Vind het echt knap als je met dat soort media kunt werken Knipoog Toch ben ik het met Lorette eens, ik vind dat er nog wel een klein beetje meer detail & schaduw in haar linkerhand en ook bij haar neus mag. Dat overbelichte speelde toen wel maar ik denk dat dit een beetje teveel van het goeie is Knipoog Verder vind ik hem ontzettend gaaf, geeft echt een mooi beeld van die tijd!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:25

Faelivrin schreef:
Ben het met Lorette eens! Erg gaaf.
En ben bijzonder benieuwd naar volgend personage! Ja

Ik ook. Prachtig gedaan.
Mijn complimenten. OK dan!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:27

Wauw, heel erg mooi!

Ik vind alleen haar linkerkant wat donker, vooral haar linkerhand. 1 tintje lichter is denk ik mooier! Maar ik doe het je niet na hoor! Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:17

Heej wat gaaf Jorieke, dit is echt heel iets anders dan wat ik van je gewend ben. Desondanks vind ik wel dat je voor het digitaal tekenen talent hebt, wat ik ook van je andere twee digitale (paarden)tekeningen heb gezien! Het enige 'commentaar' wat ik je kan geven is dat het lijkt imo alsof haar mond ietsje scheef staat. Als je er tegenaan kijkt lijkt het alsof de linkerkant iets meer omhoog mag om het beeld symmetrischer te maken. Verder vind ik dat de foto de 'oudheid' heel goed uitstraald, dat heb je goed getekend en bewerkt. De rand om de foto heen (ik noem het maar foto maar ik bedoel natuurlijk dig. tekening) vind ik echt authentiek met soortgelijke foto's uit het verleden. Heel stoer! Ben overigens heel benieuwd naar je nieuwste verhaal!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 13:57

Dankjulliewel, ik zal er de volgende keer zeker wat beter op letten, want misschien komt de 'tekening' nu wat ongebalanceerd over. Ik zal zo nog een digitaal schilderij plaatsen die helaas niets met dit project te maken heeft... tja, werk in opdracht he?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:17

Héél erg mooi, ik houd van oude foto's. Ja En zoals jij deze zo hebt opgezet, líjkt het ook een foto!
Heel goed gedaan, mijn grote complimenten!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 09:44

Dankjewel _Evelijn_ Haha! Ben zeker van plan meer van zulke te maken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:56

weer schitterend!
Vind het echt oud lijken, en denk dat je zeker je tijd niet hebt verdaan (verdaan? Verward klopt dat? Clown ) door het eerst realistisch te maken, en daarna weer af te zwakken (als ik je verhaal goed heb begrepen Clown ) want juist zo lijkt het zo.. echt!
Het straalt helemaal het "oude foto idee" uit!

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:29

Hier verdoe jij je tijd absoluut niet mee! Vind hem erg knap gemaakt. Totaal iets anders, maar echt leuk Lachen