Het digitale schilderen staat voor mij nog volop in de stijgers. Ik heb een klein nevenproject waar ik me in mijn (beetje) vrijetijd mee bezig hou. Ha. Nu is het zo dat ik momenteel bezig ben met een avonturenroman op te zetten (het zal nog wel even duren, heb momenteel echt nergens tijd voor). God, wordt dit weer zo'n ellenlang JoSav verhaal? Ik zal het proberen kort te houden. Ik maak daartoe (oefen)illustraties/getekende foto's, die qua periode tussen 1880 en 1950 liggen. Dit is een eerste poging, die nog erg ruw en onafgewerkt is. Let wel dat ik nog niet veel ervaring heb met het tekenen van mensen, laat stáán het tekenen van verzonnen mensen.
Dit is een van de personages, Diane Lytton, omstreeks 1925. Ik heb hier geen speciale brushes voor gebruikt: het is simpelweg met muis, pen en tablet getekend in photoshop, gebruikmakend van enkele voorbeeld foto's uit die tijd, plaatjes van bontjassen en informatie over mode van die tijd.
Ik moet nog veel oefenen. Toch wil ik graag jullie mening. Verdoe ik mijn tijd hier of is het toch wel ok?
Over de werkwijze:
Allereerst een schets opgezet met digitale pen.
Schets uitgewerkt, tot het een vrij realistisch geheel werd.
Filters eroverheen om het wat ouder uit te laten zien, waaronder desaturation.
Verder schilderen.
Verder weer wat filteren zodat het er niet zo nieuw uitziet. Het mist hier en daar nog wat diepte, maar ik was het een beetje beu.
Na het realistische heb ik zover gefilterd en getekend tot het er juist weer minder echt uitzag (ja, blijkbaar verdoe ik mijn tijd graag) zodat het wat meer een oude foto gelijkt. Ik heb hem al een tijdje terug gemaakt.
Tips, commentaar?
Brushes die mij werk uit handen nemen? =P

Toch ben ik het met Lorette eens, ik vind dat er nog wel een klein beetje meer detail & schaduw in haar linkerhand en ook bij haar neus mag. Dat overbelichte speelde toen wel maar ik denk dat dit een beetje teveel van het goeie is
klopt dat?
) door het eerst realistisch te maken, en daarna weer af te zwakken (als ik je verhaal goed heb begrepen