Ik ben namelijk een paar keer serieus zwaar de grond in geboord door een leerkracht die ongefundeerde kritiek achter mijn hoofd smeet. Je weet wel; "Je kan niet schilderen, je werk trekt op niets, je onderwerpen zijn verschrikkelijk, je kan het materiaal niet aan..." (heeft me zelf 3x laten herbeginnen met mijn eindwerk omdat ze vond dat het op niks trok)
In ieder geval, deze vakantie begon het weer te kriebelen (na 2 jaar stug volhouden
)Ik heb een doek gekocht, men verf boven gehaald en ben er aan begonnen.
dus hou er aub rekening mee, I'm a bit rusty
in ieder geval:
het doek is iets van 40 op 50 cm
het is met acryl verf gedaan
alle comentaar en kritiek is welkom, zolang hij maar onderbouwd is.
(dus als iets op niets trekt, zeg het gerust, maar probeer ook te zeggen waarom het op niets trekt en wat ik kan doen om het te verbeteren
)de originele foto:
http://i3.photobucket.com/albums/y79/As ... kao_37.jpg
mijn werk:
(in stapjes)

eerst in potlood op het doek gezet. En ja, ik heb wat vals gespeeld en heb een raster gebruikt

bezig met schilderen. Ik werk op een nogal vreemde manier... ik begin rechts en werk stuk per stuk in detail af voor ik met het volgende begin. (met als gevolg dat ik mijn hand ook niet meer op mijn doek kan leggen of ik zit in de natte verf
)
het paard is volledig af. De staart vind ik wel nog iets te massief, maar dat ga ik bijwerken zodra ik de achtergrond heb. En de witte puntjes zijn lichtweerkaatsingen op de nog natte verf. (in het echt is het paard iets lichter)
nu het volgende... welke achtergrond kan ik hier het beste bij zetten? ik dacht er aan om het een beetje abstract te houden en een dieprode of donkerpaarse achtergrond te nemen die geleidelijk aan over gaat op zwart...
dus: nu je hier toch bent, laat me eens horen wat je er van vind

wat voor docent was dat???
dieprood ! Staat het mooiste vindt ik 

njum