ik zoek een creatieve hobby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zabbie

ik zoek een creatieve hobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 13:31

hallo,

ik ben 27 jaar en zit helaas deels in de ziektewet door een nierziekte, daarom zoek ik een leuke creatieve hobby om mezelf bezig te houden als ik thuis ben... en dat is nogal eens.

Ik heb al verschillende dingen overwogen, maar ben nog niet overtuigd...

- kaarten maken
- sieraden maken

deze twee vind ik op zich wel leuk, maar ik kan nog niet echt zeggen dat dit het is.

Wie heeft er leuke ideeen, ik wil namelijk lekker creatief bezig zijn en nuttige dingen maken. Het materiaal moet niet al te duur zijn omdat het natuurlijk een hobby betreft.

Alle tips zijn welkom !!!

Sirius_

Re: ik zoek een creatieve hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 13:33

video bewerkingen Lachen Een hobby (sinds kort de mijne) en je kan er ook nog een centje mee verdienen (ik moet bijv. van mn ouders vakantie in china een film maken Clown)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 13:35

foto bewerkingen is ook leuk!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 13:35

Foto's bewerken? Fotolijstjes opleuken? Tekenen? Schilderen?

Verder zou ik niets weten.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 13:41

Fotograveren, IN huis? [Kleine studio op den duur?]
Foto's bewerken, Tekenen, Schilderen. Zóveel te doen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 13:42

Modelpaarden!
Zie profiel of het modelpaardenforum. Knipoog

Er gaat alleen wel wat geld in zitten, zeker in het maken van customs. Minimaal zo'n 40 uur werk per creatie en daar bovenop nog een bodie en de materialen..

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:21

Haha! Ooit gedacht aan schilderen en tekenen? Helemaal niet duur meer tegenwoordig met de kruitvat en blokker. Of misschien mozaieken. Je kunt ook binnenkort de nieuwe pipoos gids aanschaven Lachen staan alle hobbymaterialen in en haast alle hobby's. Erg handig en ook leuk om door te kijken.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:28

Kijk eens op de site van de hobby academie. Daar zijn massa's cursussen. Heb zelf een cursus kalligrafie gedaan, heel leuk. Je krijg de lessen gewoon thuisgestuurd, en kan je 'huiswerk' opsturen naar een leraar.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 21:39

leuk dat ik al zoveel reacties heb gehad, ik zal er eens over nadenken. Ik heb tekenen altijd erg leuk gevonden, en was er ook niet echt slecht in, dus misschien dat ik daar inderdaad iets mee kan.. ga zo door !!!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:42

Dekjes frontriemen dekens maken voor je paard e.t.c Lachen
En als je erg creatief bent kan je er ook nog wat mee verdienen Lachen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:20

Wuis schreef:
Modelpaarden!
Zie profiel of het modelpaardenforum. Knipoog

Er gaat alleen wel wat geld in zitten, zeker in het maken van customs. Minimaal zo'n 40 uur werk per creatie en daar bovenop nog een bodie en de materialen..

Dat heb ik hier ook eens in een topic gezien. Als je er de tijd voor hebt een heel leuke hobby Ja

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:26

Dekjes of andere paardenspullen? Kan je altijd nog verkopen.

Rianneke18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:03

Iwan_Fjord schreef:
Haha! Ooit gedacht aan schilderen en tekenen? Helemaal niet duur meer tegenwoordig met de kruitvat en blokker. Of misschien mozaieken. Je kunt ook binnenkort de nieuwe pipoos gids aanschaven Lachen staan alle hobbymaterialen in en haast alle hobby's. Erg handig en ook leuk om door te kijken.

ja precies Haha!

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:05

Scrapboeken, tekenen, schilderen, kaartenmaken er zijn echt zo veel mogelijkheden!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:35

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:30

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:45

[quote="Iwan_Fjord"]
Haha! Ooit gedacht aan schilderen en tekenen? Helemaal niet duur meer tegenwoordig met de kruitvat en blokker.quote]

Als je zeker wilt weten dat je *** kwaliteit hebt moet je dat doen ja Tong uitsteken

Sierraden maken wat TS zelf al noemt is een erg leuke verslavende hobby, echt een aanrader.

Stopmotion animatie is ook een erg leuke maar tijdrovende hobby. Google daar maar eens op.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:48

ineke_ schreef:
Iwan_Fjord schreef:
Haha! Ooit gedacht aan schilderen en tekenen? Helemaal niet duur meer tegenwoordig met de kruitvat en blokker.

Als je zeker wilt weten dat je *** kwaliteit hebt moet je dat doen ja Tong uitsteken

Sierraden maken wat TS zelf al noemt is een erg leuke verslavende hobby, echt een aanrader.

Stopmotion animatie is ook een erg leuke maar tijdrovende hobby. Google daar maar eens op.

Tja ligt eraan wat je koopt Knipoog de verf ben ik het met je eens dat is natuurlijk niet z'on super kwaliteit hoewel het me prima bevalt tot nu toe. Maar zijn de doeken nou zo slecht?

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:15

Iwan_Fjord schreef:

Tja ligt eraan wat je koopt Knipoog de verf ben ik het met je eens dat is natuurlijk niet z'on super kwaliteit hoewel het me prima bevalt tot nu toe. Maar zijn de doeken nou zo slecht?

Doeken kan je het beste zelf opspannen, van linnen en dan zelf gronden enzo. Bijna alle doeken die er te koop zijn zijn niet super. De doeken zijn meestal katoen, dit is minder goed als linnen, rekt sneller uit enzo. Soms zijn die hele goedkope doeken ook van synthetisch spul gemaakt, echt plastic met een laagje primer erop.

Voor een relatief goedkope ondergrond kun je ook kiezen voor een paneel, bijvoorbeeld mdf, die je een aantal keren schuurt en daarna bewerkt met primer. Het voordeel hiervan is dat MDF goedkoop is en dat je elk formaat kunt kiezen dat je zelf wilt.

Papier opspannen is ook een optie.

Voor al deze technische dingen kan je het handboek voor de kunstenaar raadplegen geschreven door ray smith, staan overigens ook veel andere teken en schilder technieken in