[FOTO] Zomerse Bloemetjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kkkaren

[FOTO] Zomerse Bloemetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 19:13

Ik kreeg gisteren een mooie bos lelies van mijn vriend Lovers , en die heb ik even de op de foto gezet, samen met wat andere bloemen uit de tuin. Ik heb geprobeerd om (op de eerste na) wat anders van de foto's te bakken dan alleen maar de bloem er mooi opzetten. Fototechnisch commentaar welkom!
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Faelivrin

Re: [FOTO] Zomerse Bloemetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:52

4 & 7 zijn de mooisten uit de serie.
Al zie ik best wel wat ruis op de foto's.

Mooie foto's, weinig op aan te merken.
Heerlijke kleur trouwens, die lelie's! Lachen

Wmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:20

Bloemetjes, heerlijk om die te fotograferen Lachen

1: wat is het voor bloem? Mooie plant. De achtergrond van de foto is wat mij betreft iets te druk waradoor de bloem zelf niet super uit komt. Als de tweede bloem in de rechteronderhoek had gezeten was het denk ik een mooiere compositie geworden.

2: De symmetrie in deze foto vind ik op zijn plaats. Jammer dat de foto erg donker is. Als je hem ophaalt met een grafisch programma (zou ik proberen), dan moet je oppassen dat andere delen niet weer te licht worden.

6: Prachtige kleuren, je ogen worden zo naar binnen getrokken. Om dat effect te versterken zou ik de crop nog iets kleiner maken, zo dat de aanzet van de meeldraden meer in de linkeronderhoek uit komen. Ongeveer 1/6 zou ik er vanaf halen.

8: Wederom erg mooie kleuren. Compositie zou IMO iets naar boven geschoven kunnen worden, zodat er net iets meer ruimte voor de meeldraden is (ze lijken nog te groeien Haha! ) en zodat de rand van het blad net in de linkeronderhoek uitkomt.

3,4,5 en 7 doen het niet bij mij en dat vind ik jammer gezien de andere foto's en zeker omdat Faulivrin zegt dat zij 4 en 7 de mooiste vindt Lachen

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:47

3 , 4 , 6 en 7 lijken net echt anzichtkaarten Lovers
heeeel mooi !

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:54

Wmijn schreef:
3,4,5 en 7 doen het niet bij mij en dat vind ik jammer gezien de andere foto's en zeker omdat Faulivrin zegt dat zij 4 en 7 de mooiste vindt Lachen

Dat laatste snap ik even niet? Clown
Verder vind ik dat JIJ mooi commentaar hebt gegeven,
En met het meeste deel ik die mening/commentaar.

Wmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:15

Met dat laatste bedoelde ik dat ik het leuk had gevonden om 4 en 7 ook te zien, naar aanleiding van wat ik van de andere foto's vond en van wat jij van foto 4 en 7 vond. Snappie? Haha!
En bedankt Lachen

Ondertussen laden die foto's wel. Even snel, want ik ging eigenlijk naar bed Haha!

3: jammer dat die linker stamper eraf valt, verder een goede poging (ik probeer dit soort foto's ook en vind dat altijd erg moeilijk)
4: zou die in portrait niet mooier zijn?
5: deze geeft een glimlach op mijn gezicht vanwege het stuifmeel en de stampers. Een lollige bos friemels waar ik naar blijf kijken. Iets met de klok mee geroteerd had er een mooiere diagonale lijn ontstaan IMO
7: Intrigerend, omdat het lijkt licht te geven vanuit het groen. Maar ik vind 6 mooier (met de compositieaanpassing in het achterhoofd houdend Knipoog )

Algemeen, mooie set foto's Lachen