Hoe zet je een verhaal in elkaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lessien_2810

Hoe zet je een verhaal in elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 13:31

Hallo allemaal!

Sinds kort heb ik heel erg veel leuke ideeën enzo voor een verhaal, maar ik heb zelf geen flauw idee hoe ik het allemaal in elkaar moet zetten etc. Wat is voor jullie (de schrijvers of mensen die er iets meer van weten) het beste en met makkelijkste om het allemaal in te delen?

Groetjes,

Eefske

Re: Hoe zet je een verhaal in elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:55

Ik begin altijd met na te denken vanuit welke positie ik het wil gaan schrijven: vanuit de persoon zelf, of als buitenstaander of vanuit verschillende personages. Dan neem ik een bepaalde gebeurtenis waarvan ik wil dat die als eerste gaat gebeuren. Daar werk ik dan langzaam naartoe terwijl je allerlei details toevoegd. Zo krijg je vanzelf een verhaal. Ik weet niet of dit is wat je bedoelde, maar ik hoop iig dat je hier iets aan hebt.

xx Eva

Winged

Re: Hoe zet je een verhaal in elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:00

ik zet eerst een paar gebeurtenissen op papier, meestal is dat genoeg voor een eerste deel.
vanaf dat moment heb ik zelf meestal genoeg inspiratie en schrijf ik wat er in me opkomt. Als ik het stuk heb geschreven lees ik het nog even door zodat het wel duidelijk is. Soms loop ik even vast maar laat ik wat anders gebeuren waarna ik mezelf weer op ideeën breng hoe ik me uit dat vastgelopen stuk kan redden!