[verhaal] Roos en de Stoeterij { tijdelijke titel?}

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Irisj

[verhaal] Roos en de Stoeterij { tijdelijke titel?}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 14:09

Hallo bokkers, ik had vrije tijd en dacht hmm laat ik eens een verhaaltje verzinnen Knipoog

Citaat:
Nog 1 weekje denkt Roos bij haarzelf. Dan is er weer school en moet ze weer hard aan het leren. Zoals het er nu uit ziet heeft ze echt een rotrooster, en dat moet ze ook nog combineren met de paarden. Het wordt wat dit jaar! Ze gaat nu naar de 3e klas( 3 Vwo) en is net 14 geworden.

“ROOS!” Schreeuwt haar moeder van beneden. “Ja mam, wat is er?” “Daisy voor je aan de telefoon, ze vraagt of je zo mee gaat naar stal!” “Kom eraan mam” Roos zet de muziek uit en rent de trap af. “Heey Daisy, wat is er?” “Hoi Roos, ik wilde even iets aan je vragen: Ga je zo mee naar stal? Ze belden mij net op dat er zometeen een nieuwe merrie komt!” “Okee gaaf! Ik kom er zo aan ik ben met een uurtje bij je goed?” “Ja Roos is goed! Tot zo!” “Groetjes Dees” Roos legt de telefoon terug en loopt naar de keuken. “Mam ik ga zo naar stal er komt een nieuwe merrie!” “Ja is goed Roos maar ik wil eerst hebben dat je wat eet het is nu 12 uur.” “Goed mam doe ik”

Roos haalt een boterham uit de vriezer, ontdooit ‘m en smeert er wat op dan loopt ze naar boven. Even kijken of de buurjongens online zijn denkt ze bij haarzelf. Ze start de pc op en klikt msn aan. De buurjongens heeft ze op stal ontmoet. (Het zijn de buurjongens van waar haar paard staat) Ze mag ze wel. Helaas ze zijn niet online, zeker aan het werk ofzo. Ze eet haar boterham op en kleed zich om. “Roos het is 10 voor 1 ga je zo weg?” “Ja mam ik ben net klaar!” Ze sluit de computer af en stopt snel haar mobiel in haar zak en loopt naar beneden. Ze pakt haar fiets en fietst rustig naar Daisy toe.

Daisy staat al te wachten. “Hey Roos” “Hoi Daisy” “Roos vanmiddag komt eindelijk onze eerste fokmerrie!” ( Ze waren nu een halfjaar bezig met een stoeterij aan het opstarten, er waren nu 8 stallen waarvan er 2 bezet waren: Roos & Daisy hadden samen een paard, en er stond een pony van de mensen die daar wonen, de eigenaren van de stal) “Gaaf joh”zegt Roos. Ze fietsen snel naar stal toe. Eenmaal daar doen ze de paarden op de wei, en even de stallen doen. Ze maken 1 stal extra klaar voor de nieuwe merrie. Dan lopen ze naar de staleigenaren toe. “Hoi Daisy en Roos”zegt Monica (de staleigenaresse) “Heey Monica”zeggen Daisy & Roos tegelijk. “Monica..” Begint Roos “Ja Roos zeg het eens” “Wat is het voor een paard of is het een pony?” “Nou meisjes, het is een pony van 1,52 een E-pony dus. Ze is 3 jaar oud en kent nog niks is op dit moment drachtig van Eduard. Over 3 weken krijgt ze een veulen.” “Ohh gaaf” roept Daisy uit. “Maar meiden, gaan jullie maar eerst de paarden rijden, rond 4 uur komt de merrie pas.” “Okee is goed Monica” Ze lopen naar de wei en halen Queeny (paard van Daisy en Roos) en Gizmo uit de wei.

Ze lopen met de paarden naar de poetsplaats. Poetsen de paarden en praten nog even over de nieuwe merrie. Dan zadelen ze de paarden en lopen met de paarden aan de hand naar de bak toe. Vandaag is het de beurt van Roos om Queeny te rijden dus Daisy rijdt Gizmo. Even losstappen en dan moeten ze druk aan het werk. Ze zullen wel druk moeten trainen want het is nu maandag en volgende week zaterdag gaan ze voor het eerst op concour. Daisy met Gizmo en Roos met Queeny.

Na het rijden vraagt Daisy aan Roos: “Roos zullen we een stukje naar buiten stappen?” Roos kijkt op haar mobiel naar de tijd “Ja is goed Dees, het is nu 3 uur dus dan hebben we de tijd” Rustig stappen ze het erf over naar buiten toe. “Heey Meiden” roept Stefan. Hij komt met de scooter naast hen rijden. “Hoi Stefan” zegt Roos (ze begint iets te blozen) “Ga je zaterdag nog iets doen Roos? Er is namelijk een feest hier in het dorp” zegt Stefan. “Uhm nee ik heb denk ik niks te doen zaterdag avond, waar is het dan en hoelaat begint het?” “Het begint om 9 uur en is op de sportvelden hier in het dorp, kom je ook nog even?” Vraagt Stefan. “Ja is goed ik kom ook wel even” “Okee mooi dan zie ik je zaterdag, Doeeii” “Daag Stefan” roepen Roos en Daisy in koor. Stefan rijdt weer weg met de scooter en drukt nog een keer op de claxon, Het is maar goed dat de paarden er aan gewend zijn denkt Roos bij haar zelf. “ Daisy ga jij ook mee zaterdag avond? Dan kun je wel bij mij slapen!” “Ja is goed Roos ik ga wel mee” Ze stappen rustig weer verder op weg naar stal.

Eenmaal bij stal zadelen ze de paarden af en belonen ze de paarden met een slobber, daarna zetten ze de paarden op de wei en ruimen de spullen op. Roos kijkt op haar mobiel: kwart voor 4. Nog een kwartiertje en dan komt de nieuwe merrie! Wel Spannend zeg!

“Meiden” roept Monica “Komen jullie wat drinken?” “Ja we komen eraan” Antwoord Daisy. Rustig lopen ze naar het huis toe, trekken hun laarzen uit en lopen naar binnen. Even handen wassen denkt Roos en ze loopt naar de kraan toe. “Wat willen jullie drinken?” Vraagt Monica. “Doe mij maar wat fris”antwoord Daisy. “Ja doe mij ook maar wat fris” Zegt Roos. Ze gaan aan tafel zitten. “Komt eraan meiden” Monica loopt naar de koelkast toe en haalt er wat fris uit, schenkt het in de glazen. En schenkt voor haar zelf wat koffie in een beker. Dan gaat ze rustig aan de tafel zitten en geeft de meiden hun drinken. “Alsjeblieft meiden” Zegt ze. “Dankje” Antwoord Roos. “Ja bedankt hè!”Zegt Daisy. “Willen jullie een stukje eigen gemaakte cake proeven?” “Ja hoor” Antwoorden Daisy & Roos. Ze praten nog even samen over de nieuwe merrie die zometeen het erf komt op rijden, vol spanning wachten ze af. Roos kijkt op de klok: Hmm kwart over 4, de pony zal vast wat later komen denkt ze.

“Nou waarom moeten ze ons nu nog langer laten wachten?” Vraagt Daisy. “Ja meid geduld is een schone zaak;) Ze komen vanzelf kan zijn dat ze ietsjes later zijn toch?”Antwoordt Monica. “Kijk” Roept Roos “Daar komt een trailer aan!” Rustig staan ze alledrie op en lopen naar de trailer toe, er stapt een man uit. “Hallo u bent zeker Roy ofniet?” Vraagt Monica ze geeft hem een hand en stelt zich voor: “ Ik ben Monica en dit zijn Roos en Daisy, die gaan de merrie rijden.” “Hallo allemaal ik ben Roy” hij geeft de meiden een hand en Monica natuurlijk ook. “Zo dames zijn jullie benieuwd naar het paard?” Vraagt Roy op een plagerig toontje. “Ja!” Zegt Daisy. “Jullie zullen nog even moeten wachten!”Zegt Monica plagerig. “We gaan eerst nog even naar binnen om even wat te bespreken, gaan jullie maar vast naar Gizmo en Queeny want die worden een beetje gek. Zet ze maar op stal goed?” “Ja Okee Monica doen we!” Antwoordt Roos. Rustig lopen ze naar de wei toe om de paarden te pakken. He hebben zij weer willen de paarden nog niet komen. Roos loopt naar Stal om wat brokken te halen.

“Giiizmooo, Queeeeeny” roept Roos ze schudt met de brokken heen en weer. Ja hoor daar komen ze al aan. Ze pakken de paarden vast geven ze een handje brokken en lopen naar stal toe. Halsters af en wat Hooi in de stal. De paarden staan nu gelukkig rustig wat hooi te eten. Dan lopen ze richting het huis ze horen Monica met Roy praten over de prijs van de merrie en dat alle spullen erbij zitten. Mooi denkt Roos dan hebben ze weer wat nieuwe spullen! Ze klopt op de deur. “Ja meiden, kom maar binnen”Zegt Monica. Ze lopen naar binnen en gaan ook aan tafel zitten. “Roy, ik geef je €2000 voor de merrie met spullen” “Nee Monica ik wil €3000 hebben.” “Okee” Zegt Monica “ Dan maken we er €2500 van goed?” “Ja Okee ik ga akkoord.” Zegt Roy. “Yes”Roepen de meiden. “Zullen we dan maar naar de trailer lopen en het paard uitladen?”Vraagt Roy. Ze lopen naar de trailer toe. Roy laadt de spullen uit. Roos en Daisy geven gauw alles een plekje. “Meiden ik wil wel hebben dat jullie goed voor haar zorgen! Ze is nu hoogdrachtig en krijgt met een paar weken een veulen! Als het veulen er is willen jullie me dan bellen dan wil ik graag kijken!” Zegt Roy. “Ja natuurlijk doen we dat” Antwoordt Roos. “Okee mooi, dat vind ik heel leuk van jullie. Zullen we dan nu maar het paard uitladen?” Roy loopt naar de laadklep en doet de laadklep open…

Doorschrijven of Stoppen?
Wat vinden jullie ervan? Tips & Commentaar welkom weet iemand miss ook een leuke titel?

Liefs,

Lady_Tamzz

Re: [verhaal] Roos en de Stoeterij { tijdelijke titel?}

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:21

doorschrijven Haha!

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 16:32

ok.. Lachen verhaal is nu nog niet zo spannend maar komt wel:P ben nu met t 2e deel bezig, post ik denk ik vanavond nog;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:36

Je verhaal is goed, maar je schrijfstijl ik minder.

Probeer iedere zin van een dialoog op een nieuwe regel te beginnen. Verder iets minder dialoog, er staan alleen meer zinnen met aanhalingstekens zo onderhand, dat leest niet prettig door. Probeer meer te beschrijven en niet alleen maar te vertellen. Ik heb even een willekeurig stukje gepakt om te schrijven zoals ik het doe. Uiteraard is dat mijn stijl en niet die van jou. Ik wil dus ook niet zeggen dat mijn stijl goed is, alleen zijn sommige dingen zo gedan dat het beter leesbaar is.

Citaat:
Na het rijden vraagt Daisy aan Roos: “Roos zullen we een stukje naar buiten stappen?” Roos kijkt op haar mobiel naar de tijd “Ja is goed Dees, het is nu 3 uur dus dan hebben we de tijd” Rustig stappen ze het erf over naar buiten toe. “Heey Meiden” roept Stefan. Hij komt met de scooter naast hen rijden. “Hoi Stefan” zegt Roos (ze begint iets te blozen) “Ga je zaterdag nog iets doen Roos? Er is namelijk een feest hier in het dorp” zegt Stefan. “Uhm nee ik heb denk ik niks te doen zaterdag avond, waar is het dan en hoelaat begint het?” “Het begint om 9 uur en is op de sportvelden hier in het dorp, kom je ook nog even?” Vraagt Stefan. “Ja is goed ik kom ook wel even” “Okee mooi dan zie ik je zaterdag, Doeeii”

Na het rijden kijkt Daise richting de bomen en kijkt Roos aan.
"Roos, zullen we een stukje naar buiten stappen?" Vraagt ze. Roos kijkt op haar telefoon hoe laat het is en knikt dan.
"Is goed Dees. Het is nu 3 uur, dus we hebben de tijd."
Ze wandelen de rijbak uit, over het erf naar buiten, richting het bos.
"Heey meiden!" Roept iemand hen plotseling toe. Ze kijken beide op en zien dan Stefan. Hij komt met de scooter naast hen rijden.
"Hoi Stefan" Stamelt Roos en ze begint te blozen.
"Ga je zaterdag nog iets doen, Roos?" Vraagt Stefan. "Er is namelijk een feest hier in het dorp.
Roos denkt even na. "Uhm, nee. Ik heb denk ik niks te doen zaterdag. Waar is het dan? En hoelaat begint het?"
"Het begint om 9 uur. Het is op de sportvelden, hier in het dorp. Dus je komt ook nog even?" Vraagt Stefan haar.
Roos knikt uitbundig. Stefan heeft haar mee gevraagd! "Ja, is goed. Ik kom wel even hoor!"
"Mooi!" Zegt Stefan en hij lacht naar haar. "Dan zie ik je zaterdag! Doei!!" En hij rijdt weer weg.

Zie maar of je er wat aan hebt. Vind het idee van het verhaal iig geweldig Knipoog

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 16:44

Okee bedankt, ik ben al een stukje opweg met het 2e deel en zal er vanaf nu opletten;)

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 17:42

Deel 2..!
Citaat:

Roos ziet daar in de trailer een bloedmooie zwarte merrie staan met iets van een arabiertje er in.
“Rustig meisje”fluistert Roy haar toe. Hij loopt de trailer in en laat haar rustig de trailer uitlopen.
“Wauw wat een mooi paard!” Roept Roos uit.
“Hoe heet ze?” Vraagt Daisy. “Ze heet Desteny” antwoordt Roy.
“Hier Roos neem jij haar maar over van mij”
“Okee”Zegt Roos. Ze pakt het paard over en bekijkt Desteny nog eens goed. Desteny heeft een wit kolletje, Rechts & Links een even hoge sok. Wauw wat een pony denkt ze.

“Nou dame, zet haar maar op stal! Dan kan ze hier een beetje wennen!” Zegt Monica.
Roos loopt met Desteny in haar hand naar de nieuwe stal van Desteny. Ze zet Desteny in de stal, doet haar halster af en gooit nog wat hooi in de stal. Desteny staat nog een beetje vreemd te kijken maar begint dan te knabbelen op haar hooi. Ze staat in de stal naast Queeny. Queeny probeert haar neus door de spijlen te duwen, Desteny loopt naar haar toe. Ze blazen iets in elkaars neus. “IEEEEHHH” Gilt Queeny. “Hahaha dat zal zo nog wel even doorgaan zo!” Zegt Roy.

“Zeg Roy, heb jij misschien ook nog een trailer te koop staan?” Vraagt Monica.
“Uhm Ja! Deze twee paardstrailer staat nog te koop! Omdat je Desteny koopt krijg je de trailer er voor een lage prijs bij wat dacht je van €1000?”
“Ja is goed! Wacht even dan loop ik even naar binnen, haal ik even het geld op.” Zegt Monica.

Monica loopt naar binnen en haalt het geld op. Ze overhandigt Roy de €3500 “Alsjeblieft” Zegt ze. Samen tellen ze het geld na. “Klopt” Zegt Roy. “Ik koppel de trailer af en dan ga ik er weer vandoor, ik hoor het wel als het veulen er is hé?”
“Ja komt goed” antwoordt Monica. Samen duwen ze de trailer de schuur in. Monica loopt nog even naar buiten met Roy mee om hem uit te zwaaien. “Meiden jullie redden je wel hé?”
“Ja dat lukt wel Monica!”Antwoordt Daisy. Monica loopt naar huis toe.

“Dees knijp eens in mijn arm” Daisy knijpt in Roos haar arm. “Waarom dan Roos?” “ Ja ik wil weten of ik aan het dromen ben! Een paard en dan ook nog een trailer weetje hoe gaaf!” “Ja” Antwoordt Daisy.

Ze lopen naar de trailer toe. “Zullen we de trailer schoonmaken?” Vraagt Daisy. “Ja is goed” Zegt Roos. Ze pakken een emmer met sop en beginnen de trailer te poetsen. Wanneer ze klaar zijn ziet de trailer er weer als nieuw uit. Roos kijkt naar de tijd. “Dees het is 5 uur zullen we gaan? Dan gaan we vanavond wel terug om te voeren!”
“Is goed” Ze lopen naar hun fietsen en fietsen naar huis. “Kwart voor 7 bij mij?” Vraagt Daisy.
“Is goed Dees, Zie je dan Doeeii” Daisy loopt naar binnen en Roos fietst verder naar huis toe.

Als Roos thuis is zet ze haar fiets in de schuur en loopt ze naar binnen, het eten is net klaar. Aan tafel vertelt ze het hele verhaal aan haar ouders. Haar ouders vinden het geweldig voor haar. Na het eten loopt Roos nog even naar boven, toch nog maar even op msn kijken! Yes, Stefan en Tom online! Ze begint een gesprek:

Roos…(F) zegt: Eey Tom (K)
-…(K) Tom (K)…- zegt: Jooh
Roos…(F) zegt: alles goed?
-…(K) Tom (K)…- zegt: ja tuurlijk met jou?
Roos…(F) zegt: ja ook!
Roos…(F) zegt: ga jij zaterdag naar dat feest toe samen met Stefan enzo?
-…(K) Tom (K)…- zegt: ja! Kom jij ook nog dan?
Roos…(F) zegt: ja natuurlijk ik kom samen met Daisy!
-…(K) Tom (K)…- zegt: Okee leuk, maar ik ga weer. Ik zie je zaterdag Doeeii (K)(K)
Roos…(F) zegt: Okee tot zaterdag! Werk ze morgen! Doeeii (K)(K)

Gezellig die komt dus ook zaterdag! Het wordt vast en zeker een mooi feestje! Hmm nog maar eens even een gesprek aanknopen met Stefan.

Roos…(F) zegt: Heey Schat (K)
Stefan…(L) zegt: hoi lief (K)
Roos…(F) zegt: alles goed? Met mij wel!
Stefan…(L) zegt: ja met mij ook! Zullen we vanavond wat afspreken?
Roos…(F) zegt: is goed, ik moet om 7 uur de paarden eten geven is het goed als ik om half 8 bij jou ben?
Stefan…(L) zegt: Is goed Roos, ik moet nu eten zie je vanavond! Kus (K)
Roos…(F) zegt: Okee Doeeii Tot Vanavond! (K)(K)

YES eindelijk, een afspraakje met Stefan! Wat moet ik aantrekken? Eerst maar even douchen. Ze loopt naar haar Stereo en zet die flink hard zodat ze muziek hoort als ze aan het douchen is. Ze kan op dit moment alleen nog maar denken over wat er vanavond gaat gebeuren, ze zal hem een keer haar gevoelens moeten vertellen. Ze zal het gewoon vanavond doen! Ze moet!

Met een kwartier is ze klaar, ze kijkt op de klok: kwart over 6. Ze trekt een rokje aan met een zwart T-shirt met de tekst erop: Tonight i’m single, What are U waiting 4?
Ze maakt zicg op en doet oorbellen in, Half 7. Ze loopt naar beneden. “Mam, Pap. Ik ga naar stal en het wordt laat want daarna ga ik naar Stefan toe!”
“Okee meid, bel je even als je weggaat bij Stefan?”
“Doe ik mam, daag!”
Ze loopt naar haar fiets en fietst in een rustig tempo naar Daisy toe.

“Heey Roos wat zie jij er dan Netjes uit!”
“Ja Dees ik ga na de paarden even naar Stefan toe!”
“Oeeh spannend” “Jaa ik weet het, maar zullen we gaan?”
“ Ja is goed” Ze fietsen rustig verder en praten nog even verder over Stefan.

“Roos maak jij het voer klaar? Dan doe ik hooi in de stallen. Goed?”
“Ja is goed Dees.” Ze loopt naar de voertonnen en gooit eerst wat brokken in de emmer dan voert ze de paarden om de beurt. “Dees ik ben klaar hoever ben jij?”
“ Ook klaar! Hoelaat moet je bij Stefan zijn? Het is nu bijna Half 8!”
“Ik zou om half 8 bij hem zijn dus vind je het goed dat ik dan nu mijn fiets pak?”
“Ja is goed Roos, ik fiets die eerste 10 meter wel mee!”
“Daag paardjes” Roos geeft ze allemaal een aai en sluit dan af, stapt op de fiets.
“Hoelaat doen we morgen?”vraagt ze Daisy.
“10 uur bij mij? Want morgen gaat Monica op vakantie he en dan moeten wij voeren.”
Ohja dat was ze helemaal vergeten!
“Is goed Dees ik ben morgen om 10 uur bij jou, maar ik ga nu af, Stefan woont hier. Doeei”
Ze fietst het oprit op bij Stefan.

Ze zet haar fiets neer en loopt naar de Keet, Stefan is er nog niet. Ze gaat vast zitten op een stoel. Ze wacht een tijdje en denkt na over Stefan, totdat ze de deur open hoort gaan.
“ Heej Roos!” “Hoi Stefan” Ze staat op en geeft hem een kus op zijn wang.
“Wil je wat drinken?” Vraagt hij haar. “We hebben Wkd.”
“Okee doe mij maar een flesje Wkd”

Hij geeft haar een flesje met een glas. Zelf neemt hij een glas bier. Toen viel er een stilte. “ H-h-het is wel mooi hier” Stamelt Roos, ze weet niet zo goed wat ze moet zeggen. “Dankje, Roos je hoeft niet zo verlegen te doen hoor! Ik doe je niks” hij kijkt haar met een lieve glimlach aan. Waar is ze nu mee bezig, ze wordt helemaal rood terwijl ze haar nergens voor hoeft te schamen. Heeft zij weer. Waarom ben ik toch altijd verlegen?

“Maar Roos, vertel heb je vandaag nog wat leuks gedaan?”

“Roos?”
“ Ohh sorry vroeg je wat? Ik was even in gedachten.”
“Haha kan gebeuren, ik vroeg of je vandaag nog wat leuks hebt gedaan?”
“Er is vandaag een nieuw paard gekomen, en meer niet echt Jij?”
“ Okee leuk, volgende keer moet je mij even dat paard laten zien, ik heb vandaag weer gewerkt.”
“Okee is goed, volgende keer laat ik je het paard zien, waar heb je gewerkt dan?”
“Ik heb gewerkt bij een hoveniersbedrijf” verteld hij haar.
“Was het leuk dan?”
“Ja ik heb daar wel leuke collega’s”
“Mooi zo Stefan!” Ze bloost en kijkt hem aan. Wat is ze toch ook een bangerik ze durft hem niks te vragen!
“Stefan, ik wil je iets zeggen dat vind ik moeilijk genoeg, wil je me niet onderbreken?”
“Is goed meid, vertel!”
“Ik vind je eigelijk heel leuk Stefan en ik weet niet wat jou gevoelens voor mij zijn, maar je moet weten dat ik wel wat met je zou willen beginnen”
“ Dus dat wil zeggen dat jij mij nu eigelijk “ Verkering” vraagt?”
“J-j-ja eigelijk wel ja”
“Roos ik vind je heel aardig….

Wordt vervolgd.. Knipoog

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 19:35

geen reacties?

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:11

super stuk Haha!
veder,,,veder!! Tong uitsteken

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:09

haha leuk Haha! Bloos en eduart Tong uitsteken hihi ga verder iris!!

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 08:22

Dankje Nana..! Hier t volgende deel!

Deel 3.
[quote]
Hij gaat naast Roos zitten en pakt haar hand vast.
“Roos zoals ik net zei, ik vind je heel aardig. En ook heel lief, ik zou graag wat met jou willen.”
Roos begint te glimlachen, Stefan drukt zijn lippen op de hare, Roos voelt haar helemaal warm worden van binnen. Ze heeft iets met Stefan! Weetje hoe gaaf, hier heeft ze altijd al van gedroomd. Deze dag zal ze nooit meer vergeten.

Ze praten nog veel (en knuffelen, zoenen) Totdat Stefan op de klok kijkt.
“Roos het is bijna 11 uur”
“Okee dan moet ik nu gaan denk ik”zegt ze
“Nee wacht, laat je fiets maar hier staan dan breng ik je even thuis met de scooter!”
“Dat vind ik lief van je Steef.” Ze drukt Stefan een kus op zijn lippen. Dan lopen ze langzaam naar Stefan zijn scooter. Hij start de scooter en Roos gaat achterop zitten. Ze klemt haar armen om hem heen, wat een heerlijk gevoel. Langzaam rijden ze weg.

“Roos waar woon je eigelijk precies?”Vraagt hij haar.
“Hier rechtdoor en dan Rechts dan op nummer 3”
“Okee roos dan is het hier neem ik aan?”
“Ja hier woon ik.”
Ze stappen van de scooter af.
“Stefan, ik vind het heel lief van je dat je mij thuis hebt gebracht!”
Ze geeft hem een kus. “Geen probleem Roos, morgen ben ik vrij zal ik je morgen weer ophalen? Omdat je fiets bij mij staat?”
“Okee is goed Steef, ik hou van je”
“Ik ook van jou, kom morgen maar op msn dan spreken we daar wel een tijd af goed?”
“Je bent een schat Stefan.” Ze geeft hem een kus en neemt afscheid.
“Tot morgen Roos.” “Ja tot morgen Stefan.”
Ze loopt naar binnen groet haar ouders zen zegt dat ze moe is en gaar slapen. Ze loopt de trap op trekt haar pyjama aan, gaat nog even naar de wc. Tanden poetsen en kruipt dan haar bed in.

“ROOS!”
“ROOOOOOS! WAKKER WORDEN!”
“Wat is er mam?” Roept ze slaperig terug.
“Roos ik ga weg, werken. Je vader is ook al aan het werk, Vanavond gaan wij samen uit eten en naar Antwerpen dat weet je wel toch? Ik zie je morgenavond weer goed?”
“Ja is goed mam, komt goed! Doei mam, Veel plezier in Antwerpen!”

Ze kijkt op de klok. Hmm 9 uur dan maar opstaan en ontbijten. Ze loopt naar beneden om wat te eten. Als ze klaar is met eten loopt ze weer naar boven en zet haar muziek aan. Ze kleedt zich vlug aan en doet even make-up op. Als ze klaar is start ze de pc op. Dan kijkt ze op msn. Ja Stefan en Daisy online!

Daisy, zegt: Heey meid (K)
Roos…(L)…Stefan 29-08-’06 zegt: Hoihoi (K)
Daisy, zegt: Wat zie ik heb je wat met Stefan? Leuk meid J
Roos…(L)…Stefan 29-08-’06 zegt: ja sinds gisterenavond.. Ik heb m gevraagd en hij zei Ja!!
Daisy, zegt: Gefeliciteerd meid! (K)
Roos…(L)…Stefan 29-08-’06 zegt: Dankje Dees, ik word straks opgehaald met de scooter en dan ben ik al bij de paarden. Sorry Dees vind je dat wel goed?
Daisy, zegt: Ja maakt niet uit meid! Monica is vandaag op vakantie dus ik ben er wel rond 10 uur omdat we moeten voeren, ik zie wel hoelaat jij er bent!
Roos…(L)…Stefan 29-08-’06 zegt: Okee (K) ik denk dat ik er rond 10 uur half 11 ben goed? Het is nu kwart voor 10 dus dat zie ik wel!
Daisy, zegt: Okee meid is goed, ik ga nu Doeeii (K) Tot z0 Knipoog
Roos…(L)…Stefan 29-08-’06 zegt: Okee houvanje meid, Zie je zometeen (K)

Daisy, wat is ze weer lief! Hmm Stefan is online dus daar maar even mee afspreken hoelaat hij komt..

Roos…(L)…Stefan 29-08-’06 zegt: Heey Schat, (K)
Stefan.. Houdt van jou Roos (L) zegt: hoi lieverd (K)
Roos…(L)…Stefan 29-08-’06 zegt: ik ga me nu zo omkleden hoelaat kom je?
Stefan.. Houdt van jou Roos (L) zegt: Okee is goed dan kom ik er aan ben er met 5 minuten goed?
Roos…(L)…Stefan 29-08-’06 zegt: ja is goed, trouwens mijn ouders zijn vanavond weg, kom je bij mij eten?
Stefan.. Houdt van jou Roos (L) zegt: is goed, Tot zo! Doeeii (K)
Roos…(L)…Stefan 29-08-’06 zegt: Okee houvanje Tot zo schat (K)
Gauw sluit Roos de pc af en trekt haar paardrijkleding aan. Tingdong, daar gaat de bel. Ze rent de trap af en doet de deur open.
“Heey Stefan” Stefan heeft geen tijd om wat te zeggen want meteen krijgt hij al een dikke kus van Roos.
“Ga je mee Roos?”
“Ja Stefan ik ben klaar!” Ze trekt haar paardrijlaarzen aan en doet de deur op slot. Stefan heeft de scooter al gestart, Vlug gaat ze bij hem achterop zitten.
Met veel vaart rijden ze naar de paarden toe.
“Kom je kijken? Bij de paarden?”
“Ja is goed Roos! Leuk!”
Ze rijden het erf op bij de paarden. Daisy is al binnen.
“Hehe eindelijk!” Roept Daisy hen toe. “Ik heb al gevoerd. Dus help je mee poetsen? Dan kunnen we vanmiddag een stukje gaan wandelen met de merrie, zodat ze alvast verkeersmak wordt.”
“Okee Daisy is goed! Ik pak vast de poetskist, Help je mee Stefan?”
“Ja is goed Roos.”

Roos pakt de poetskist en begint samen met Stefan Gizmo te poetsen. Dan zadelt ze Gizmo op en loopt naar de bak. Stefan gaat aan de kant zitten toe kijken.
“Roos vind je het goed als ik een filmpje maak?”
“Ja is goed hoor.”
Ze gaat verder met de training.
“Stefan daar op die stoel ligt een proefje wil je die voorlezen?”
“Ja is goed”

Hij leest de proef voor, Gizmo loopt de proef uitstekend door. Mooi zo denkt Roos, dat gaat Daisy en Gizmo vast wel lukken. Ze springt nog een paar hindernissen en stapt dan Gizmo uit. Dan stapt ze rustig naar stal. Ze zadelt Gizmo af, Inmiddels is Daisy ook klaar met Queeny. Samen zetten ze Queeny en Gizmo op de wei.
“Dames wat doen jullie met dat paard dan?” Vraagt Stefan hen.
“Daar gaan we nu een stukje mee wandelen ga je mee?” Antwoordt Roos.
“Ja is goed.”
Daisy pakt de merrie en met z’n 3en lopen ze naar buiten toe. Stefan en Roos lopen omarmd en Daisy loopt voorop met de merrie.
“Het gaat wel goed hé Dees?”
“Ja super, ik vind het heel knap van Desteny.”

Ze lopen nog een stukje verder en draaien dan om weer terug naar stal. Als ze bij stal zijn zet Daisy Desteny in de wei naast Gizmo en Queeny zodat ze aan elkaar kunnen wennen.
“Stefan en Roos, gaan jullie maar vast! Ik doe de stallen wel!”
“Okee lief van je Dees, wij lopen nog even naar het huis toe om de kat eten te geven goed?”
“Ja is goed Roos, ik zie je zo nog wel even”

Roos en Stefan lopen naar het huis toe. Daar op de deur hangt een briefje, Roos haalt het briefje eraf en leest het hardop voor:

Dag meiden,

Ik ben zoals jullie weten een weekje naar Spanje toe.
De sleutel ligt onder de bloempot hiernaast. Hero heeft elke dag nieuwe brokken nodig, zijn hele bakje mag vol.

Ik ben volgende week Dinsdag terug, waarschijnlijk ’s avonds. Donderdag komen er 2 merrie’s dat geld heb ik al betaald voor de fokmerrie’s, ze worden zo rond 3 uur gebracht. Zorgen jullie dan dat de stallen klaar zijn en de paarden er in kunnen?

Voor de rest, er ligt wel een film voor jullie binnen en chips en alles genoeg dus maak er maar een gezellig filmavondje van en slaap maar een keer hier in huis.
Ik wens jullie een leuke week!

Groetjes en Liefs, Monica

“Wat lief van haar” Zegt Stefan.
“Ja, kunnen we mooi hier een keer samen overnachten!”
“Ja roos dat zou leuk zijn! Doen we!”

Roos pakt de sleutel loopt naar binnen toe, geeft de kat te eten en loopt dan weer naar buiten toe. Ze laat Daisy het briefje lezen.
“Wat lief van Monica! Nou weetje, van mij mogen jullie wel een keer samen film gaan kijken en dan overnachten?”
“Okee Dees mooi:)” Antwoordt Roos blij
“Roos, ik ben klaar met de stallen! Dus vanavond zet ik ze wel binnen. Gaan jullie maar mooi iets met z’n 2-en doen!”
“Okee bedankt Dees, ik zie je morgen weer!” Zegt Roos blij.

Ze loopt met Stefan mee naar de scooter.
“Stefan ga je mee naar mijn huis, dan kan ik even douchen enzo en dan kunnen we nog wat leuks gaan doen.”
“Ja is goed Roos.”
Ze stappen op de scooter en rijden naar Roos haar huis toe.

Als ze bij Roos thuis zijn doet Stefan zijn scooter op slot en doet Roos de deur open. Ze gaan naar binnen. Roos zet de Tv aan en zet TMF er op.
“Ik ga even douchen, hier heb je de afstandbediening. Ik ben met 10 minuten terug goed?”
“Ja is goed meid.”

Roos loopt eerst naar haar kamer en haalt schone kleding uit de kast. Die legt ze in de badkamer neer. Ook zet ze nog even vlug haar raam open.
Dan gaat ze douchen, beneden hoort ze een deur opengaan! Wie is dat? Dan hoort ze ook gestommel op de trap. De deur van de badkamer gaat open, maar daar staat helemaal geen Stefan…

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:53

nou waarom stopt hij zo je moet verder verder Haha!

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 09:03

Geduld Nathania:P Ben bezig met deel 4;)

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:18

super stuk Haha! Haha!

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 14:04

Deel 4!! * Is al weer druk bezig met deel 5! *
Citaat:
“AAAAAAAAAHHHHH” Gilt Roos. Er staat een man voor haar! Dan hoort ze nog meer gestommel, de man loopt weg richting haar kamer. Ze hoort Stefan de trap op komen. Roos grijpt naar de badjas en doet die aan.
“Wat is er Roos? Je ziet helemaal bleek!” Stefan loopt naar haar toe en pakt haar vast.
“ E-e-er was een Man hier! I-ik ho-o-rde net de de-e-ur open g-a-a-a-n en toen kwam er iemand naar boven. Hij liep naar mijn kamer”
“Rustig meisje, ik zal even kijken” Zegt Stefan Paniekerig. Hij Rent naar Roos haar kamer, op dat moment kijkt hij uit het raam en ziet hij een man wegrennen.
“oliebol Roos, te laat hij is via het raam naar buiten gegaan. Maar hoe is hij binnen gekomen? Dat kan alleen met een sleutel! Gaat het weer meisje? Hier drink even wat”
Hij pakt de beker die in de badkamer staat en vult de beker met water. Hij geeft de beker aan Roos. Roos drinkt de beker leeg.
“Ik weet het niet hoe hij binnen is gekomen, ik weet niet wie allemaal de sleutel heeft.”
Stefan loopt naar Roos toe en pakt haar vast.
“Het komt goed schatje, kom dan lopen we even naar je kamer.” Hij tilt Roos op en legt haar op bed neer.
“Ik zal even je kleren pakken die liggen nog in de badkamer. Doe even snel je kleren aan ik blijf hier voor je kamer wachten.” Hij loopt naar de badkamer en pakt Roos haar kleren. Roos trekt snel haar kleren aan en loopt dan naar Stefan toe.
“Zo dat was even schrikken meid” Hij geeft haar een kus op haar mond.
“Kom we gaan even naar beneden, wat drinken.”

Ze lopen naar beneden en gaan daar rustig op de bank zitten, Roos schenkt wat drinken in.
“Roos, ik vind dat we zometeen even naar de politie moeten gaan en aangifte gaan doen. Dan gaan we daarna wel wat leuks doen goed?”
“Okee is goed.” Ze drinkt haar drinken op en loopt dan naar boven om even make-up op te doen. Als ze weer beneden komt staat Stefan al klaar om te gaan. Ze trekt haar schoenen aan en loopt dan achter Stefan aan naar buiten toe. Stefan start de scooter en rijdt dan naar het politie bureau toe.

Bij het politiebureau stappen ze van de scooter af en lopen ze naar binnen.
“Goedendag kan ik jullie helpen?” Vraagt een vrouwenstem van achter de balie.
“Ja wij willen aangifte doen er is net iemand bij ons naar binnengeglipt.” Antwoordt Stefan.
“Okee wacht hier maar even er komt zo iemand bij jullie.”Zegt de vrouw.
Ze wachten even en zien dan een agent aan komen lopen. “Hallo ik ben Jan” hij geeft Stefan en Roos een hand. “Hallo ik ben Roos en dat is Stefan.”
“Wat kan ik voor jullie doen?”Vraagt Jan. “Wij willen aangifte doen.”Antwoordt Stefan.
“Okee loop maar met mij mee” Ze lopen achter Jan aan naar een kantoortje daar moeten ze een formuliertje invullen en het verhaal vertellen. Ook moeten ze een beschrijving geven van de dader. “Okee ik zal kijken wat ik voor jullie kan doen” Zegt Jan. “Dankjewel”Zegt Roos. Ze geven Jan een hand en lopen dan naar de uitgang. Stefan start de scooter en Roos gaat achterop zitten. Ze klemt zich stevig vast om Stefan. Wat heeft ze het toch geboft met hem.

Ze rijden naar een meertje toe. Stefan stapt af en zet zijn scooter op slot.
“Zullen we hier een stukje wandelen?”Vraagt Hij Roos.
“Is goed.” Ze wandelen een stukje het bos in. Ze gaan zitten aan de rand van het water. Daar praten ze nog over wat er vandaag gebeurd is.
“Roos je moet weten, dat ik van je hou.” Hij geeft Roos een dikke kus.
Ze liggen een beetje te ouwehoeren. Totdat Roos haar mobiel gaat.

“Ja hallo met Roos”
“Eey Roos, Hier Dees. Ik belde even om te zeggen dat ik vanavond wel ga voeren enzo, Wens jullie veel plezier vanavond.”
“Dankje Dees, we zitten nu bij het Hulsbeek aan de rand van t water.”
“Gaaf Roos ik moet je ook wat zeggen, ik heb wat met Tom!”
“Haha leuk Dees, zal het Stefan zeggen. Ik ga nu op hangen! Doeeii”
“Dag Roos!”

“Stefan dat was Dees, Ze heeft wat met Tom!”
“Leuk zeg, dan kunnen we binnenkort wat met z’n vieren doen!”
“Ja precies, Maar Stefan het is 4 uur zullen we gaan? Dan kunnen we nog even naar de winkel eten kopen.”
“Ja is goed Roos. Wat gaan we eten vanavond?”
“Zien we dan wel goed?”

Ze lopen naar de scooter toe en rijden naar Roos haar huis toe.
“Weetje Roos we gaan gewoon naar een restaurant, ik betaal!”
“Wat ben je toch ook een schat!” Ze geeft Stefan een kus. “Ik ga me even opmaken en andere kleding aan doen, ben zo terug.”
Ze rent de trap op pakt haar lievelings rokje en shirtje doet snel wat make-up op en dan loopt ze weer naar beneden.

“Klaar?”Vraagt Stefan haar.
“Ja Klaar!”
Ze lopen naar de scooter en gaan naar het restaurant. Daar bestellen ze wat en eten het rustig op.
“Zo dat was lekker Roos! Zullen we nu een filmpje ofzo gaan huren?”
“Ja is goed Stefan, Bel anders even je ouders dat je bij mij blijft slapen!”

Ze rijden naar de videotheek toe en huren daar een mooie film. Als ze bij Roos thuis zijn belt Stefan zijn ouders. Roos zet wat Chips en drinken klaar.
“Me ouders vinden het goed Roos, ik slaap wel in mijn boxer goed?”
“Ja is goed Stefan, Zal ik de film erop zetten?”
“Doe maar;)” Roos zet de film erop en gaat dicht tegen Stefan aanzitten. Ze kijken de film af en gaan dan slapen. In het bed van haar ouders.

Roos rekt zicht uit, wat heeft zij lekker geslapen zeg! Ze kijkt op de klok: Half 11. Stefan slaapt nog, ze loopt naar beneden en maakt een ontbijtje op bed.
“Stefan, Wakker worden!” Ze drukt een kus op zijn mond. Slaperig kijkt Stefan haar aan.
“Heb je een ontbijtje gemaakt? Wat lief van je” Samen eten ze het ontbijtje op. Dan loopt Roos naar de badkamer. Ze gaat even omkleden.
“Stefan, de badkamer is vrij. Dus je kunt je omkleden. Stefan staat op en loopt naar de badkamer. Als ze klaar zijn gaan ze naar beneden.

“Wat gaan we vandaag doen?” Vraagt Roos Stefan.
“Nou ik ga denk ik vandaag dan weer naar huis toe, dan neem ik jou mee naar mijn huis en kun je door naar de paarden goed?”
“Ja is goed Stefan, 5 min dan ben ik klaar.” Ze rent de trap op en trekt haar paardrijkleding aan. Dan belt ze Daisy even op om te zeggen dat ze eraan komt.
“Dees is al op stal.” Zegt Roos tegen Stefan.
“Okee zullen we gaan?”
Ze lopen naar de scooter en Roos doet de deur dicht. Bij Stefan thuis zet Stefan zijn scooter weg. Ze geeft hem een dikke kus.
“Ik spreek je wel weer! Na de paarden kom ik wel even naar je toe goed?”
“Is goed meid, Tot zo!”
Ze loopt naar haar fiets en fiets naar de paarden toe. Zo ver is het niet, ze moet hier de oprit af dan rechts en dan is ze er al.

“Heey Dees, alles goed?”
“Ja met jou Roos.”
“Ja ook hoor, maar nu moet je me even uitleggen hoe je wat met Tom hebt gekregen.”
“Is goed maar dat doen we onder het poetsen en opzadelen goed?”
“Okee”
Roos loopt naar de zadelkamer pakt het zadel en hoofdstel. Ze begint te poetsen, ondertussen verteld Daisy het hele verhaal. Tegen de tijd dat de paarden zijn opgezadeld heeft Daisy het verhaal verteld.
“Gaaf Dees, zo is het bij mij ook ongeveer gelopen. Maar ik moet je nog iets vertellen.” Roos vertelt het verhaal wat er vanochtend was gebeurd met die man.
Ondertussen zijn ze al aangekomen bij de bak. Ze stappen op het paard en gaan druk trainen en aan het werk.

Na de training lopen ze naar de stallen toe zadelen de paarden af en zetten ze op de wei, dit keer alle 3 bij elkaar. Dan gaan ze bezig met de stallen. Als ze klaar zijn stappen ze op hun fietsen. Roos fietst naar Stefan toe en Daisy naar huis.
“Daag Roos, Tot morgen!”
“Ja dagdag Dees!”
Ze fietst het erf op bij Stefan en loopt naar de keet toe, daar zit Stefan met Tom.
“Hoi schat” Ze loopt naar Stefan toe en geeft hem een kus.
“Heey lief.”
“Roos, het spijt me maar ik ga vanavond met Tom wat doen goed? Spreek jij maar wat af met Roos oké?”
“Ja is goed Steef, is niet erg!”
“Dan gaan wij Roos, ik eet bij Tom.” Hij geeft Roos een kus en stapt dan op de scooter. Hij zwaait nog even achteruit als hij het erf afrijdt, maar juist omdat hij achteruit kijkt ziet hij de auto van rechts niet aankomen…

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:09

1 foutje Roos moet Daisy zijn neem ik aan?

heel leuk hoor je verhaal:P;)

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:01

Klopt.. (A)

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 15:02

Jaa klopt nana

Stijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:49

Heel leuk verhaal! Alleen jammer dat er niet zoveel mensen reageren! Ga zo door ben benieuwd naar t volgende stuk!

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:00

Veder Veder Haha! Haha!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:46

Leuk!! Ben benieuwd naar een vervolg Knipoog

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 09:44

ben nu druk bezig met schrijven, denk dat vanavond het deel af is..Knipoog

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:06

Leuk verhaal, je moet nog een beetje werken aan dat je het genoeg beschrijft wat al eerder gezegt is. Maar het is super leuk! Het gaat ook lekker snel

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:26

Leuk verhaal... een paar foutjes maar ach