Ben opzoek naar ontwerp paardenknuffel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Ben opzoek naar ontwerp paardenknuffel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 12:25

Hallo bokkertjes.

Ik houd veel van 'naai-beestjes' maken (zelfgemaakte knuffeltjes van allerlei lapjes stof)
En nu ik in verwachting ben heb ik een leuk idee:
Ik wil een knuffel-versie maken van mijn paard,als eerste knuffel van ons kindje.
Alleen,ik heb geprobeert zelf wat te ontwerpen,dat wil niet.
Op internet kan ik ook geen voorbeelden vinden.
Ik hoopte dat ik hier iemand zou vinden die wat ontwerpjes heeft liggen/kan maken of een andere gouden tip heeft Lachen .
Met ontwerp bedoel ik een tekeningetje dat ik kan uitprinten en als mal kan gebruiken op de stof.
Niet alleen van de zijkanten van het paardje,maar ook een buik,voorhoofd en borst,zodat het een 'echt' paardje wordt.
Ik wil deze maken van bruine stof al basiskleur,daarop naai ik witte stof in de vorm van de vlekken van mijn paard,zodat het een echte bonte wordt.
Wie oh wie helpt mij???

Elanor

Re: Ben opzoek naar ontwerp paardenknuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:25

Dit zal misschien niet helemaal zijn wat je zoekt... Tong uitsteken

Ik heb deze al jáááren gelden geknutseld. Lekker eenvoudig, maar toch wel schattig.

En een échte "appelschimmel". Haha!

Het 'ontwerp' lijkt me vrij duidelijk. Gewoon twee keer de vorm van het hele ding op de stof zetten, uitknippen, met de goede kanten op elkaar leggen, aan elkaar naaien, dan binnenste buiten halen zodat de goede kant van de stof buiten zit, oogjes erop naaien, oortjes eraan, volproppen, en dan dichnaaien. Het opzetten van de manen heb ik achteraf gedaan, een paar 'flossen' maken en die er per flos opzetten.
Mits je het ietje netter doet dan ik toentertijd is het een leuk paardje. Knipoog

Kant 1:

Afbeelding

En kant 2:

Afbeelding