[tek] Mijn ALLEREERSTE pastel :\

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

[tek] Mijn ALLEREERSTE pastel :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 18:15

Hallo iedereen,

Op zo'n zondag avond, wanneer er helemaal geen drol op televisie is, had ik maar eens mijn (al een jaar oude) pastel potloden erbij gepakt Knipoog
Ik heb ooooooit eens een paar strepen hiermee gezet, maar het lag me niet lekker in de hand, dus heb het direct aan de kant gesotemieterd.

Nou hierbij, een primiere, Nikki aan de pastelpotloden.
Wees lief met me, het is een "uit het hoofd" tekening, de verhoudingen kloppen niet, want was behoorlijk enthousiast, dus ben direct gaan tekenen, en niet nauwkeuring gekeken naar mijn schets, 't neusgat is bijvoorbeeld VEELS te groot, de schaduw op zijn voorhoofd zit te hoog, nou jah verder zal er nog wel verschillende dingen niet kloppen, maar goed.
Ik heb buiten gefotografeerd, en jah idd oneil, de kleuren komen idd beter uit Knipoog
Zelf vind ik de kleurcontrasten erg mooi geworden, heb getekend met 3 tinten bruin. Ik heb niet geveegd btw Knipoog (Erg knap want ik dacht altijd dat dat moest.) Ik denk wel dat dit voor herhaling vatbaar is.

Afbeelding
Verder weg.
Afbeelding
En wat dichterbij, de manen heb ik BTW niet volledig dicht gelaten, zodat er een beetje een lichte glans over moet komen (maar daar ben ik zelf nog niet geheel over eens, maar anders werd het zo massief.)

Ik kan tegen een stootje, dus tips zijn meer als welkom.

Naomi21

Re: [tek] Mijn ALLEREERSTE pastel :\

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:30

Al zeer goed gelukt! Ja

Ik vind het een erg fijne tekening om te zien, een beetje veulenachtig lijkt t paardje Lachen .
T enige wat mij stoort is de naam eronder, maar dat zal smaak zijn Knipoog .

Als tip zou ik proberen om meer kleurtjes te gebruiken. Bijv dieprood om de vacht wat warmer te maken, of bijv oranje/geel als t niet zo'n heel donker dier is?
Glansjes op zwarte manen vind ik erg mooi met blauw of paars, dat geeft ook een minder kil effect dan met witjes Lachen .

Enne, ga je vaker met de pastelpotloden werken? Haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:35

Heel erg goed voor een eerste poging. Leuk dat je er gelijk zo fanatiek over bent! Haha!
Met je handtekening ben je trouwens niet erg bescheiden geweest Nagelbijten / Gniffelen
In je volgende werken (jimmy=fanatiek=3 tekeningen per dag?) zou je wat meer kleur kunnen gaan gebruiken.
Verder is het verstandig om een keuze te maken: Of je tekent een fantasiepaardje, maar dan mag je nog veel meer overdrijven en zijn ook bijv. hoorntjes, vleugeltjes, extra lange wimpers, felle kleuren ed mogelijk, of je tekent een realistisch paard, dan kun je er toch beter een voorbeeld bij zoeken.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:37

Ik vind hem al goed gelukt voor een eerste pastel! De oortjes vind ik nog wat minder, en het nekje zou van mij wat verder door mogen lopen en misschien iets dikker mogen.. Verder vind ik het oog supermooi gedaan..Goed kijken wat je tekend,..komt helemaal goed!! Lachen

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 21:03

Jimmy is de naam van mijn paard, aangezien ik hem zelf niet geweldig gelukt vond op het eerste gezicht, en ik eigelnijk nog zoooooooooooooooveel ruimte overhad eronder, dacht ik, ach doe eens gek, misschien plak ik hem nog wel eens op zijn staldeur Knipoog

Jah, maar ik heb nu eigenlijk alleen nog neutrale kleuren genomen om een beetje uit te proberen.
(Als in groen/bruin/geel) Ik zal het rode/gele eens proberen. Misschien ga ik me er ooit nog eens aan wagen, heb nu nog VEELS teveel werken liggen, dus eerst daar maar op storten.

[edit] Volgende keer zal ik er een model bij nemen Knipoog

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 16:30

Oww kom op mensen, ik heb tips nodig om verder te kunnen Boos! Knipoog

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:44

Je bent echt hartstikke goed bezig geweest voor z'n eerste pastelprobeersel! Heb zelf wel gemerkt dat werken op pastelpapier echt veel fijner werkt dan op tekenpapier maar tja...heb ook gehoord dat ze fotokarton gebruiken voor pastel dat schijnt ook heel goed te gaan.
tips.. tips over het werken met pastel heb ik niet voor je wel de compositie van het hoofd... persoonlijk vind ik het altijd mooier als er net iets meer hals zichtbaar is Bloos

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 20:45

Jah, ik normaal ook, maar toen hield het papier op Knipoog
En ik ben nu nog lekker aan het frutselen ( heb mijn tweede al weer af Knipoog ) Dus ga nu hiervoor nog geenduur papier aanschaffen Knipoog Eerst even oefenen.

Maar bedankt!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:47

Ik vind zijn neus zéér goed gelukt, alleen moet je het hoofd iets langer maken en het oog wat 'echter', dat wil zeggen misschien iets amandelvormiger. Knipoog

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:40

Geen DROL op tv zondagavond???? En CSI dan??? Verward

Leuk, steeds meer mensen aan de pastel Ja

Goed begin voor de eerste keer, sowieso petje af dat je om kritiek vraagt! Dat vraagt toch wel moed Knipoog

Ik vind die voorpluk al heel veelbelovend. Je hebt de kleuren van de vacht heel mooi vol gekregen, maar ik zou toch wat verschillende tinten niet over elkaar maar naast elkaar leggen voor de dieptewerking. Ook wat meer highlights aanbrengen, dan krijg je meer het 3D effekt. En het is trouwens ook het leukste om te doen vind ik zelf Ja

Ben je trouwens al eens op WetCanvas geweest? Daar staan nog al eens WIP, work in progress. Oftewel stap voor stap tekeningen opgebouwd zien worden, heel erg leerzaam Lachen Er zitten daar heel veel zeer talentvolle tekenaars en schilders. Je hoeft je niet persé aan te melden, gewoon rondkijken is ook al heel erg leerzaam.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 06:59

Remy schreef:
Geen DROL op tv zondagavond???? En CSI dan??? Verward

Leuk, steeds meer mensen aan de pastel Ja

Goed begin voor de eerste keer, sowieso petje af dat je om kritiek vraagt! Dat vraagt toch wel moed Knipoog

Ik vind die voorpluk al heel veelbelovend. Je hebt de kleuren van de vacht heel mooi vol gekregen, maar ik zou toch wat verschillende tinten niet over elkaar maar naast elkaar leggen voor de dieptewerking. Ook wat meer highlights aanbrengen, dan krijg je meer het 3D effekt. En het is trouwens ook het leukste om te doen vind ik zelf Ja

Ben je trouwens al eens op WetCanvas geweest? Daar staan nog al eens WIP, work in progress. Oftewel stap voor stap tekeningen opgebouwd zien worden, heel erg leerzaam Lachen Er zitten daar heel veel zeer talentvolle tekenaars en schilders. Je hoeft je niet persé aan te melden, gewoon rondkijken is ook al heel erg leerzaam.

Dank je wel! Nee nog nooit van gehoord Koe , waar is dat dan zoal (op verschillende plaatsen?) Ik zat nog te kijken naar zulk soort "beurzen" maar dat is niet zo makkelijk te vinden.
Ik zal eens kijken hoe ik dat ga doen met die highlights e.d. Maar ik heb niet zoveel verschillende kleuren pastelpotloden, daar moet ik nog maar eens voor zoeken, moet vanmiddag toch een A2 doek halen.

Bedankt voor de tips, En het ook, de kleuren heb ik geen probleem mee, maar de vorm wel Dromen Daar moet ik nog aan werken.. Ach gut

Nou bedankt voor de tips, ik denk dat ik me eerdaags aan mijn eigen paard ga wagen...

Groetjes!!
[edit] Haha, Nee, ik ben niet zo'n CSI mens, meer zo'n "toen-was-geluk-heel-gewoon-mens" Pling