A3, pastel
Deze tekening is ontstaan uit verschillende foto's, omdat er geen één geschikt was om na te tekenen.
Het was niet makkelijk, maar wel een grote uitdaging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ania schreef:ziet er goed uit!! Heb je ook de voorbeeld foto's erbij?
Remy schreef:Allemaal bedankt voor de "supermegavetkickegave" reacties...
@ babe: ik gebruik rembrandt softpastels maar mijn favo zijn van Schminke, die zijn lekker vet en dik voor de onderlaag.
De bovenlaag maak ik voornamelijk met pastelpotloden, van Bruijnzeel en Talens, maar daar ben ik nog steeds niet tevreden over. Ik heb nog een paar potloden van conte de paris, die zijn heel fijn voor de poederige, fluweelachtige afwerking. Ik ben nog steeds opzoek naar vergelijkbare pastelpotloden met een groot kleurassortiment.
Jura schreef:Prachtig! Oog is alleen iets te groot in verhouding, ik zie vaak dat ogen te groot worden getekend, maar paarden hebben in verhouding tot hun hoofd kleine ogen. Bij je andere portretten is dit niet zo zie ik trouwens. (Ik vind ook dat je veel te goedkoop bent voor jouw kwaliteit, dat is zonde!)
Ik heb hetzelfde probleem met potloden dat jij hebt, ik heb die van Bruynzeel maar vind ze ook niet geweldig. Volgens mij is er echter geen beter merk.
Nog een vraagje: is het papier waarop je hebt gewerkt zwart of donkergrijs?