Toen Sarah het lokaal binnen kwam zag ze dat meneer Priester er nog niet was.''He blondie!''werd er geroepen door Jeffrey,de grootste pestkop uit de klas.''Je bent wat vergeten!''Sarah keek achterom en zag een heel spoor van potloden,pennen,stiften,gummen van hoe ze naar het lokaal gelopen was.''oliebol''zei ze en bukte om haar spullen weer op te rapen.
''Als het Sarah Tollenwieker ook niet zou zijn he''.werd er gezegd door meneer Priester en heel de klas moest lachen,behalve Anouk Martenson.Anouk is de beste vriendin van Sarah.Vergeleken bij Sarah was Anouk een dunne en lange meid met donkerbruin haar en mooie bruine ogen.Sarah was wat meer aan de maat en had blond krullend haar en groen/blauwe ogen.Onder de les van meneer Priester schreven Sarah en Anouk steeds briefjes naar elkaar hoe saai ze de les vinden en welke jongens ze leuk vinden.Na vijftig minuten ging de bel.De klas pakte hun spullen en liepen naar de kluisje of direct naar de fietsen om naar huis te gaan.Sommigen moesten nog naar bijles.Onder andere Sarah en Mike.Mike was een jongen uit Sarah's klas en ze was helemaal stapel op hem dus zo erg was die bijles Frans niet.Na de les fietse Sarah alleen naar huis terwijl ze normaal met Anouk fietst.''Ik snap niet dat Anouk niet op me heeft gewacht''zei ze tegen zichzelf.Misschien was Anouk al naar de tatoeage shop gefietst en daar op haar gewacht om haar te verrassen.Sarah had besloten om stiekem een tatoeage te laten zetten zonder toestemming van haar moeder.ze liet hem op haar onderrug zetten zodat de truitjes erover heen konden.Toen Sarah bij de tatoeage shop was,was Anouk nergens te bekennen.Na een half uur wachten heeft Sarah de tatoeage toch maar laten zetten.De afbeelding was een roosje met twee duiven aan de zijkanten.Ze heeft twee uur met pijn daar moeten zitten maar het resultaat mocht er wezen.Ze heeft er op het laatste ook nog bij gezegd dat er een S en een M bij moest komen.De S van Sarah en de M van MikeMet pijn in har rug fietste Sarah naar huis en toen Sarah op de brug was,werd ze de andere kant op gestuurd door de politie.Ze zag dat er een gat in de brug zat en toen Sarah goed keek zag ze ook dat achter het rood-witte lint rode druppels liggen.He bah!dacht ze.''He ma!''zei Sarah toen ze thuis was.''Er is denk ik iemand door de brug heen gezakt,want toen ik over de brug wilde werrd ik de andere kant op gestuurd en ik zag dat er achter het lint een gat zat en er lagen rode druppels.Dat vond ik best eng!''''Nou ik hoop maar dat dat niet is gebeurd.''zei Sarah's moeder.De gedachte maakte haar misselijk,want als je van die brug afvalt overleef je het negen van de tien keer niet en als je het toch overleefde hield je er veel kneuzigen en breuken aan over.
De volgende ochtend werd Sarah niet opgehaald door Anouk en toen ze haar op haar mobieltje wilde bellen kreeg ze haar voicemail.Ze vond het maar raar.Ze is maar alleen naar school gefietst.''Ik ga maaar niet over de brug,want misschien zijn ze nog met de brug bezig''dacht ze.
De dag duurde een eeuwigheid zonder Anouk.Maar toch ging hij voorbij.Anouk was de hele dag nog niet op school geweest en ze had ook niet gebeld.Toen Sarah thuis kwam zat haar moeder al op haar te wachten.Ze vond het maar niets dat ze zo lang weg was gebleven omdat zij wist dat Anouk vermist was.Alleen Sarah wist het nog niet.’’Lieverd’’Er viel een korte stilte.’’Omdat Anouk nu vierentwintig uur niet ergens aanwezig is geweest,is ze als vermist vermeld.’’vertelde aar moeder.’’Waaaat!Dat kan niet mama.hoe kan ze nou opeens we zijn?’’zei ze en ze barste in huilen uit en rende naar boven naar haar kamer en gooide met een knal haar deur dicht.’’Ik kan dit niet aan.Wat moet ik nou toch doen?Ik kan niet slapen of blij zijn zonder dat ik weet hoe het met Anouk is en waar ze is!’’Opeens hoorde een zoemend geluid.Haar mobieltje dat op haar bureau lag,ging af.’’Anouk’’zei ze en ze pakte snel de telefoon en nam op.’’Anouk!Waar ben je?Hoe is het?’’vroeg ze.’’Sarah?’’Hoorde ze met een zachte kille stem aan de andere kant van de lijn.’’Wat is er gebeurd?Waarom zit ik met een ketting aan mijn…’’’’WAT ben jij aan het doen?!’’Hoorde ze opeens en toen…piep piep piep.De telefoon was opgehangen en Sarah wist niet wat ze moest doen.Naar beneden gaan om het te vertellen of het geheim houden?Opeens stormde ze de trap af en vertelde ze wat ze had gehoord tegen haar moeder.Zij belde gelijk de ouders van Anouk en ook de politie.’’Heeft ze niets meer gezegd?’’vroeg Sarah’s moeder.’’Nee mam.Ik weet het heel zeker.’’Tegen de tijd dat de politie er was,waren de ouders van Anouk er ook.De politie vertelde:’’We zijn erachter gekomen dat er een evecht heeft plaats gevonden op de brug.We hebben onderaan de brug een kind gevonden van rond de 15 jaar.’’Net als Sarah en Anouk.De man ging verder:’’Op de identiteitskaart stond de naam Mike Bridgets.’’Mike?Dacht ze.Mijn Mike!’’Dat is mike euit mijn klas.Voor hem heb ik de tatoeage gezet.’’Flapte ze eruit.’’Wat!’’Schreeuwde haar moeder.En Sarah rende naar boven naar haar kamer en gooide de deur met een harde knal dicht en deed hem op slot.Ze sprong op haar bed neer en begon hard te huilen.’’Wat moet ik nou’’zei ze.’’mijn grote liefde is dood!En mijn allerbeste vriendin is vermist en en en…oooh!Ik weet het gewoon niet meer.Ik durf mijn kamer niet meer uit te komen,want ze weet dat ik die tatoeage heb laten zetten.Ze zal er niks van snappen!’’Ze hoorde de deur open en dicht gaan en daarna voetstappen op de trap.’’Lieverd?!’’Hoorde Sarah haar moeder zegegn.’’Ga weg mama!Laat me met rust!Je snapt er toch niks van![/b]
Laatst bijgewerkt door Miss_DJS op 22-08-06 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt