[foto] tips nodig..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

M3isSi3j

[foto] tips nodig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 23:03

Ik zit met een probleempje.. Want alle foto's die ik maak, zijn onscherp! Kan iemand mij tips geven hoe ik kan zorgen dat mn foto's wel scherp worden!?

hier een paar voorbeelden, commetaar is van harte welcome!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

thnx vast!

Escha

Re: [foto] tips nodig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:11

Je camera verder van je gezicht houden. Stel je camera zo in dat hij op de grootste stand staat. (De grootte van je foto) Zo kan je je foto uiteindelijk croppen in een bewerkprogamma. Gebruik als je dat hebt op je camera de portretstand of de macrostand. Probeer gewoon wat uit, je krijgt vanzelf wel is het resultaat dat je uiteindelijk wilt Lachen

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 23:23

Hij staat op de grootste stand, het heeft volgens mij ook niet met de belichting te maken (te weinig licht ofzow..)

Kan het dat mn camara gewoon niet goed genoeg is!? Het is echt een huis, tuin en keuken toestel van een paar jaar oud..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:13

Wat voor camera heb je?

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 15:51

de kodak easy Share (cx6200) is een 2 mega pixels camara..

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:42

Heb je voor geprogrammeerde programma's erop staan? Zoals ik nu zie, zit je vrij dicht bij je gezicht. Als je hem op de macrostand kan zetten, wordt je scherpstelafstand beter, dan kan je van dichterbij fotograferen. Later croppen kan wel, maar denk dat je dan met 2 megapixel snel last krijgt van pixels. Als het voorkomt dat er maar een iniminie stukje van de foto scherp is, moet je je difragma getal hoger zetten. Een hoger F-nummer. Kijk maar even je handleiding , kan je het wel vinden

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:52

Je heb gewoon een redelijk oude camera zo te lezen, misschien ben je een beetje toe aan vernieuwing, 2 MP is weinig..

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 19:40

ik zit hier ff met mn camara voor mn neus.. maar geen van de instellingen die genoemd worden kan ik aanpassen.. kortom; ik ben bang dat ik te veel wil voor de camara die ik heb..

Ik vind het fotograferen wel heeeeeel gaaf! Denken jullie dat ik een potentie ervoor hebt om verder te gaan kijken naar een andere camara of kan ik me het geld beter besparen volgens jullie Clown

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:22

Ik zou gaan kijken voor een nieuwe. Heb ik ook gedaan. Als je graag foto's maakt ben je al best gauw tevreden met een beter toestelletje. Ik heb een Canon PowerShot S2 IS met 6 mp volgens mij. Hij was niet eens zo duur, terwijl je er echt geweldige foto's mee kan maken. Ik heb er echt geen spijt van dat ik deze aankoop heb gedaan Lachen

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 20:30

die heeft mn zus idd ook maar dat vind ik geen fijn toestel.. Het duurt lang voordat ti de foto maakt en je kan niet direct door schieten.. Vriendin van me heeft een panasonic lumix (geloof) en die kan 4 foto's in 2 sec maken.. Daar krijg je echt PRACHTIGE plaatjes mee.. dus denk dat ik dan zoiets ga halen..

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:52

M3isSi3j schreef:
de kodak easy Share (cx6200) is een 2 mega pixels camara..

Die heeft mijn vader ook. Helaas krijg je daar geen scherpe foto's mee. Althans, niet van zo dichtbij.