[TEK] Pastelkrijt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

[TEK] Pastelkrijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 19:31

Ik ben nog maar een groentje wat pastelkrijt betreft, dus als jullie tips hebben om bijvoorbeeld vlekken te voorkomen of hoe je het beste met lagen kunt werken: graag!

Dit zijn een paar van mijn probeersels, de scanner heeft ze wel een beetje veranderd. De eerste is in het echt wat minder 'transparant', je ziet in de digitale versie heel erg de randen van de kleurlagen maar dat is in het echt niet zo. De tweede is wat lichter dan het origineel, daar zie je de duif namelijk wel goed Clown Haha!
Over de derde ben ik het minst tevreden, al vond ik de maan wel mooi geworden. Ik vind het erg lastig om met zulke donkere kleuren te werken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een aquarelletje van vorig jaar:

Afbeelding

Julia

Re: [TEK] Pastelkrijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:33

Wauw Justy!
Ze zijn allemaal prachtig, geen commentaar dat ik kan geven.
Prachtig kleurgebruik, kleuren lopen mooi in elkaar over.
Heel knap gedaan, complimentje! Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:35

Ik vind ze heel leuk. Mooi kleurgebruik, en die laatste vind ik wel leuk met die maan. Misschien een tip: De maan wat witter laten, en proberen subiel weer te geven dat er kraters inzitten. Is maar een tip hoor, ik vind hem zo ook al erg mooi.
Groetjes, mij

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:36

Ze zijn best goed gelukt, jammer dat je de duif niet zo goed kunt zien, maar je bent echt vooruit gegaan.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:03

Bij die laatste zou ik die donkerblauwe achtergrond heel subtiel in het figuur laten terugkomen met enkele schaduwen/lijntjes om nog meer transparantie te suggereren.
Op de 1e vind ik de kleuren het mooist, bij die 2e lijken ze wat dood door het te veel mengen, maar dat kan ook van het scannen en uploaden komen.
Misschien als je de 2e fotografeert in niet fel daglicht dat de duif dan beter uitkomt.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:03

mooie werken! vind je stijl erg mooi Ja

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 20:06

Dankjulliewel! Lachen

@oneilltje: ik bedacht me inderdaad later ook dat ik misschien wat meer van de achtergrond in de figuur terug had moeten laten komen. Maar ik durfde niet zo goed Clown Ik mag wat dat betreft wel wat meer lef hebben, ik ben te snel bang dat ik het verpest denk ik.

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:02

leuk gemaakt