Waar/hoe verhaal publiceren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Waar/hoe verhaal publiceren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 09:29

Ik heb het verhaal Grijze Massa vorig jaar geschreven. Ik kreeg toen hier op bokt veel positieve reacties en nu ik het vandaag nog eens doorgelezen heb leek het me wel gaaf om het toch eens op te sturen naar een uitgeverij. Dan kom ik er vanzelf wel achter wat zij er van vinden. Maar nu,

1) naar welke uitgeverij stuur ik het op?
2) En wat zet ik in vredesnaam in zo'n mailtje?

Op internet zeggen ze dat je even naar de locale boekwinkel moet, maar ik woon in Amerika dus dat gaat niet. Bovendien zou ik dat ook nooit durven. Sowieso wil ik het dus eigenlijk ook liever opsturen per e-mail, omdat dat gewoon veel makkelijker is. Ik weet dat het bij Kluitman kan, maar dan weet ik nog steeds niet wat ik in het mailtje moet zetten en bovendien weet ik niet of zij echt bij het verhaal passen.

Wie heeft ervaring of weet raadt? Of moet ik het maar helemaal niet opsturen?

Alvast bedankt,
supertygetje

Jaduuh

Re: Waar/hoe verhaal publiceren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:02

Ik denk dat ik vandaag een vriendin van me spreek die dat wel weet .. ik zou 't haar wel even vragen. Ja Of je kunt haar ook wel pb'n. (eknein @bokt)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:33

Je kan het natuurlijk altijd opsturen. Verwacht er alleen niet te veel van, een uitgeverij krijgt zo veel toegestuurd. Op een site van een andere uitgever vond ik richtlijnen voor het insturen, daar heb je misschien wat aan (ook al is deze uitgeverij misschien niet geschikt voor jouw verhaal) http://www.fantasyfan.nl en dan onder het kopje wie zijn wij.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:21

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 18:05

@ Jaduuh: Dat zou fijn zijn.
@ Manou: Ik weet dat ik er niet teveel van moet verwachten en bedankt voor de website Lachen

Iemand anders nog?

edit: Ik heb het net opgestuurd naar Kluitman. Ik verwacht sowieso niet dat het gepubliceerd word en eigenlijk al helemaal niet bij Kluitman, maar we zien wel wat er gebeurt.
Manou, nogmaals bedankt voor die website! De uitleg die ik daar vond was erg handig Lachen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:43

Oké, ik zie dat jij je keus al gemaakt heb maar ook voor anderen die geïnteresseerd zijn. Kluitman is één van de weinige, zo niet de enige, die een boek van iemand onder de 16 jaar accepteerd. Ook mijn verhaal gaat er naartoe als het klaar is aangezien ik pas 14 ben. Wordt het niet aangenomen ga ik wanneer ik oud genoeg ben het naar http://www.freemusketeers.nl/

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 17:41

Ik heb helaas al een mailtje terug.
Het is een standaard mailtje waar ze alleen mijn naam hebben aangepast met de boodschap dat het niet bij hen past.
Ach ja, weten we dat ook weer.
Alleen jammer dat ze het (denk ik) niet eens gelezen hebben.

edit: ik zou die website van jou eens kunnen proberen. Die komt in ieder geval wat vriendelijker over ...