[SITE] Layoutcheck

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

[SITE] Layoutcheck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:55

Ik merk dat er niet zo vaak layoutchecks op CB komen, maar ik las dat het wel degelijk is toegestaan, dus bij deze wil ik het voorlopige ontwerp van mijn persoonlijke website graag laten zien en aanpassen aan het commentaar. Lachen

Mijn website wordt www.SanderD.nl, maar ik heb nog niks online staan. Daarom hier een afbeelding van de layout:

Klikje naar de layout

De achtergrondafbeelding (van die rode bloem) is nog maar voorlopig, als een soort voorbeeld. Ik weet namelijk nog niet zeker welke afbeelding uit mijn collectie ik daarvoor gebruik. Lachen

Ik wil graag jullie mening hebben over de volgende zaken:

1] Als je naar de tekstvakken kijkt, zie je één vak met een witte achtergrond, de ander heeft een grijze. Welke vinden jullie het mooist/rustgevends, enz. ?
2] Als je kijk naar de titelbalkjes daarboven, de kleur van de 'Titel's, staat wit/grijs/ of zwart het beste? Lachen
3] Het geheel, de algemene indruk.

Ik zou het fijn vinden als jullie je kritischie blik over de layout laten gaan, zodat ik mijn layout straks goed kan optimaliseren. Haha!

Olympia

Re: [SITE] Layoutcheck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:55

Waarvoor ga je de site gebruiken? Misschien is dat ook wel even handig om te melden, ik denk dat je daar namelijk ook een deel van je site op moet afstemmen Ja

ben benieuwd..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 18:16

Het onderwerp van mijn website wordt in eerste instantie 'mezelf'. Dat klinkt egoïstischer dan het is, want in feit vertel ik gewoon (kort) iets over mezelf en gaat de rest over mijn hobby's.
Een van mijn hobby's is tegenwoordig fotograferen, dus een apart gedeelte van de website zal mijn fotogalerij in beslag nemen. Lachen

Ik wil echter een vrij neutrale layout, waarmee je dus alle kanten op kunt, dus ik ga het ontwerp het liefst niet volledig in het teken van de fotografie zetten. Ja

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:13

Voor je foto's zou ik iets kiezen wat heel rustig overkomt, zodat je foto's meer spreken..

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:31

Olympia schreef:
Voor je foto's zou ik iets kiezen wat heel rustig overkomt, zodat je foto's meer spreken..

Mee eens.
Verder, vind ik je layout op je voorbeeld mooi.
Sprekend. En ja gewoon, netjes, overzichtelijk.
Die zou ik, als ik jou was, uitwerken.

Succes. Lachen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 12:03

Bedankt. Lachen

@Olympia; Vind je het nu rustig genoeg, of heb je een idee?

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:16

Hoe je je site beschrijft.
Vind ik dit er helemaal bij passen!
Ik zou hem zo laten en uitwerken Haha!.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:24

Je hoort 't Sander, uitwerken die handel. Haha!
Ik vind 'm heel mooi!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 18:59

Bedankt!
Niemand anders meer wat op- of aanmerkingen? Cool

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:03

Ik zou dat 'titel' zwart doen. Ja
Het verschil tussen witte en grijze achtergrond/tekstvlak zie je bijna niet. Zou toch voor de grijze gaan, heb je nog net iets meer verschil qua achtergrond en tekstvlak. Lachen

Verder erg mooi en zeker rustgevend. Ja

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 20:02

Ik neig idd ook meer naar grijs, dan is het verschil met donkere letters en een witte achtergrond niet zo groot, en dat leest denk ik wat fijner voor de ogen. Ja

Dank!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:13

1] Als je naar de tekstvakken kijkt, zie je één vak met een witte achtergrond, de ander heeft een grijze. Welke vinden jullie het mooist/rustgevends, enz. ? Degene met de grijze. Waarom? Ik vind het persoonlijk professioneler en ook ordelijker.
2] Als je kijk naar de titelbalkjes daarboven, de kleur van de 'Titel's, staat wit/grijs/ of zwart het beste? Wit vind ik wel mooi, maar als ik dan naar het geheel kijk kies ik voor grijs. Geen zwart, dat vind ik te druk en de layout is over het algemeen zacht, dus dat hoort er niet echt thuis.
3] Het geheel, de algemene indruk. Mooie, rustige, professionele layout. Zeker uitwerken! OK dan! Hoelang heb je eraan gewerkt?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 20:20

In PhotoShop (de ruwe versie dus) ben ik er ongeveer een uurtje aan bezig geweest, maar in DreamWeaver ben ik nu al zo'n dikke 2 1/2 uur bezig om hem compatibel te maken voor alle webbrowers, zodat iedereen de layout zonder fouten kan bekijken. Ja

(er zitten nogal wat verschillen in FireFox, Internet Explorer en Opera, om maar wat te noemen)

Zwart als titelkleur is idd wat ruw in verhouding met de andere kleuren op de site. Ik ben nog aan het twijfelen tussen wit en grijs. Grijs lijkt me ook erg mooi, maar omdat de kleuren van de menu-buttons (Link1, Link2, enz) ook grijs zijn staat dat misschien een beetje "dubbel"? Wat vinden jullie?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:33

Op deze manier vind ik het wel rustig, maar ik denk dat dat er ook aan ligt wat voor foto's je er op gaat zetten.. Qua plaatjes enz zou ik het niet drukker maken, misschien de kleur nog wel een beetje veranderen, maar zoals ik al zei, kijk naar je foto's, wat daar het beste bij past.. Haha!