[Verhaal] Spijt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Arantes

[Verhaal] Spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 01:57

De titel past nog niet bij het eerste deel, maar dat komt nog Knipoog
Ik wil graag weten of jullie het leuk vinden en willen dat ik een vervolg maak.

Mja, hier het verhaal!
*Tromgeroffel*

Citaat:
Deel I

’Nee, dat kunnen je me niet aandoen!’ zegt Cindy verontwaardigd tegen haar moeder. ‘2 dagen huisarrest?! Alleen omdat ik een keer een uurtje te laat thuis kwam?!’ ‘Pff, een keertje, hoor je nu wat je zelf zegt?’ zegt haar moeder spottend. ‘Je komt de hele week al te laat thuis en als je niet wilt luisteren, zul je daarvoor boeten. Discussie afgelopen.’ Stampend loopt Cindy naar boven. ‘Grrr, ouders, wat zijn het toch lastbakken!’ ‘Cindy, wil je niet zo stampen? Daar hebben de buren last van!’ Expres stampt Cindy nog harder. Ze doet de deur open en gooit hem met een smak weer dicht. ‘CINDY!!’ Ze zucht diep. Waarom kunnen ze haar niet wat vrijheid geven? Waarom mag ze niet net zoals de andere tot laat in de nacht uitgaan. Ze zucht nog een keer diep en gaat languit op bed liggen. Lang houdt ze het niet vol. Na een minuut of 5 loopt ze naar haar computer en kijkt of er nog boeiende mensen online zijn. Er zijn 9 mensen online, waarvan geen 1 een goede vriend. ‘Hmm, dit worden nog 2 saaie dagen’ mompelt ze in zich zelf.

’Cindy! Eten!’ roept haar moeder. ‘Ik kom!’ Ze had eigenlijk helemaal geen zin om weer bij haar ouders aan tafel te gaan zitten, maar ze heeft wel erg honger. Ze sluit haar computer af en doet haar mobiel in haar zak. Als ze eenmaal aan tafel zit, pakt ze toch weer haar mobiel uit haar zak. Ze wil een net een SMSje versturen naar Moniek, als haar vader haar mobiel afpakt. ‘Niks ervan! Je hebt straf, dus ook geen mobiel’
Nu is het net of er een bom binnenin Cindy ontploft. ‘JULLIE GUNNEN ME OOK NIKS HÈ? WAAROM MAG IK NIKS?!’ Ze slaat met haar vuisten op de tafel, grist haar mobiel uit haar vaders handen en rent de trap op. Ze spring op haar bed en barst dan in huilen uit.
Ze droogt haar tranen, werkt haar make-up bij en pakt wat geld. Dan gaat ze voorzichtig naar beneden. Ze doet de deur zachtjes open en glipt naar buiten.

Als ze dan eindelijk buiten loopt, hoort ze haar maag rommelen. ‘Toch maar een patatje halen dan’ zegt ze in zichzelf. Ze glipt de dichtstbijzijnde snackbar in en bestelt een patatje. Ze ziet een stel leuke jongens die ze van school kent aan een tafel zitten en gaat expres aan een tafel ernaast zitten. Al gauw vraagt 1 van de jongen of ze bij hun komt zitten. Natuurlijk zegt ze ja. ‘Wat doet zo’n babe als jij eigenlijk alleen hier?’ vraagt dan 1 van de jongens opeens. ‘Ach ouders, die vervelende schepsels.’ ‘Hmm, ik weet er alles van’ zegt de jongen genaamd Tim. Als ze allemaal uitgegeten zijn, vraagt Tim of ze een keer wil afspreken.
‘Nee, ik heb huisarrest en mijn ouders zijn wat te oplettend…’ ‘Nja, niks aan te doen’ Tim geeft haar een zoen op haar wang en loopt met zijn vrienden weg. Cindy loopt ook weg en gaat toch maar op weg naar huis.

Haar ouders liggen al op bed als ze terug komt en Cindy is ook van plan maar naar bed te gaan. Ze doet haar Pyjama aan en gaat in bed liggen. Ze denkt over een aantal dingen na. Vooral over Tim. Ze wilden hem leren kennen, maar deed ze daar goed mee? Hoe wist ze dat het een betrouwbare jongen was? Hij was immers al 17 en zij is net 15. Toch was ze van plan er morgen een leuke avond van te maken. Ze zat alleen met haar ouders… Hoe kon ze ongemerkt het huis uit komen? Zo lag ze nog een hele tijd te piekeren tot ze eindelijk in een diepe slaap viel…

Toen ze wakker werd, keek ze op haar mobiel voor de tijd. 7 uur… Ze probeert nog wat te slapen, maar dat lukt niet meer. Ze stapt uit haar bed en schraapt wat kleren bij elkaar. Ze loopt naar de badkamer en zet de warme straal aan. Ze geniet en is na een kwartiertje klaar. Ze doet haar kleren aan en gaat zachtjes naar beneden. Ze ploft op de bank en zucht. Ze zet verveeld de TV aan op TMF. Na een tijdje kijken is ze het alweer zat. Ze verveelt zich echt dood. Ze pakt maar een boek, dan hoort ze haar maag rommelen. ‘Oh ja, dat is waar, ik moet nog eten.’ Ze smeert snel een broodje en gaat daarna weer zitten. Het is onder de hand al 12 uur.

Ze gaat naar boven, ondertussen zijn haar ouders ook al een tijdje wakker. Ze gaat achter haar computer zitten en kijkt of 1 van haar vrienden online is. Ahh, Dennis is online! Dennis is de guy voor haar. Ze hebben nog niet echt iets, maar de altijd zo wilde meid, is bij Dennis in de buurt erg verlegen. Ze wist ook helemaal niet of hij haar leuk vind, mja, dat ziet ze nog wel.
Ze zet haar status op online en begint een gesprek.

Cindy (F) Grr, HUISARREST Boos! zegt:
Haayy

Dennis Slapen Ben moeee zegt:
Hoi

Hoezie?

Nja, ben wat moe, te laat thuisgekomen
Met jou?

Huisarrest Boos! kan er zo kwaad om worden, alleen omdat ik een paar keer te laat thuiskwam.

Balen, gelukkig heb ik makkelijke ouders Cool
Voor hoelang?

2 dagen, dit is de laatste dag (GELUKKIG)

Ohh, oke

Toen wist niemand meer iets boeiends te zeggen, dus werd het wat stil…
Toen vond ik het saai worden en zei ik:

Ik moet gaan

Doeii (K)

Doei (K)

Snel zette ze haar status offline. Zucht, ze wou dat ze naar haar vrienden kon, die rotouders! Uhhll, bij de gedachten aan haar ouders gaat ze al bijna over haar nek.
Nja, het heeft geen zin om hier te gaan zitten mokken.

De dag verstrijkt heel langzaam, maar eindelijk komt er een einde. Ze gaat vroeg naar bed, zodat het snel morgen is. Jammer genoeg morgen wel weer naar school…
Die nacht droomde ze van Dennis. Ze merkt wel, dat ze steeds verliefder op hem wordt.

’s Ochtends om half 7 werd ze wakker. ‘Mooi op tijd’ zei ze in zich zelf. Ze was namelijk haar huiswerk vergeten te maken, dus kon ze dat nu mooi even doen.
Eerst Wiskunde, haar slechtste vak. Ze snapt nog steeds niet waarom ze dat krijgen, wanneer heb je het nou nodig?

Als ze haar huiswerk af heeft, loopt ze naar beneden om een broodje te smeren. Ze wil brood uit de kast pakken, maar er ligt geen brood. ‘Mamm!! Waar is het brood?’ Geen antwoord. Nog een keer ‘MAMM!! Waar is het brood?’ Weer geen antwoord. Die slaapt vast nog. Ze pakt wat beschuit en gooit er een plakje kaas op. Ze gaat nog even bij de TV zitten en zapt wat. Ze besluit nog even naar boven te gaan om een proefwerk van volgende week te bekijken. ‘Hmm, het is wel moeilijk’ mompelt ze. Als ze ziet dat het tijd is om naar school te gaan, klapt ze haar boek met een klap dicht. Als ze naar beneden loopt, loopt ze even langs haar moeders kamer. ‘Vreemd, ze ligt er niet. Hmm, ze zal wel naar een vriendin zijn ofzo.’ Ze maakt er verder niet zo’n probleem van. Haar vader was al naar zijn werk, dus ze deed de deur op slot. Ze pakte haar fiets en reed richting school. Ze zag Moniek rijden. ‘Heey Mo! Wacht even!’ Moniek stopte en wachtte op Cindy. ‘Heey Cin! Hoe is het dan?’ ‘Goed hoor, ben eindelijk van mijn huisarrest af! Leve de vrijheid!!’ Ze laat haar stuur los en gooit haar handen in de lucht. ‘Haha, wat ben je toch gek’ zegt Mo lachend. Cindy pakt haar stuur weer en lacht mee. ‘Weet je wat ik heb ontdekt Mo?’ ‘Nou?’ vraagt ze nieuwsgierig. ‘Ik vind Dennis nog leuker’ zegt ze blozend ‘Nog leuker?! Hoe wil je dat flikken?’ zegt ze grijnzend.
Ze fietsen nog lachend verder tot ze bij school aan komen.

Op school zet ze haar fiets in de fietsenstalling en ziet op haar horloge dat de bel waarschijnlijk over een minuutje gaat. Als ze Dennis ziet staan, smelt ze weer opnieuw en staat wat onstevig op haar benen. Snel trekt Moniek haar mee. ‘Ik heb je maar meegenomen, anders moest hij je straks gaan reanimeren’ zegt ze lachend. Precies op dat moment gaat de bel. Ze lopen naar het wiskunde lokaal. Ze gaan op hun plek zitten en pakken hun boek. Tot hun verrassing komt niet Reitsma binnenlopen, maar een klein ventje met een brilletje op. ‘Hal-lo’ zegt hij stotterend ‘Rei-tsma i-is ziek, dus di-ie kan helaas niet ko-omen’ De hele klas barst in juichen uit en gooien hun boeken door het lokaal. ‘U-uhh, jongens, ru-ustig’ probeert de stakker nog, maar daar is niks meer aan te doen…

Als ze eindelijk uitzijn, fietst Cindy samen met Moniek en Jennifer naar huis. Ze lachen heel wat af.
Dan ziet Cindy opeens iets verschrikkelijks, het ergste wat een tienermeisje kan overkomen…

Laat je mening achter en of ik een vervolg moet maken! Pling
Laatst bijgewerkt door Arantes op 13-08-06 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelflapje

Re: [Verhaal] Spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:03

Oeehhh, spannend verhaal zeg!
Je schrijft heel erg goed! Vingers aflikken
Ik ga het zeker volgen!

Je moet wel opletten welke tijd je gebruikt, soms springt het ineens naar de verleden tijd. Knipoog

Citaat:
dit wordt nog een lange twee dagen

Verward Knipoog

Dat was het enige foutje, dat ik kon zien.

Dus: CONTINUE! *LOL* Go jij! Go jij!

En snel! Schijnheilig

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:04

Ohja, nog een ding:

Citaat:
Als ze allemaal uitgegeten zijn, vraagt Cindy of hij een keer wil afspreken.
‘Nee, ik heb huisarrest en mijn ouders zijn wat te oplettend…’

Vraagt Cindy het? Of vraagt Tim het?

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 10:43

Oh, sorry voor de spelfouten!
Ik heb een grammatica controle van Word erdoorheengegooit, maar die eerste fout heeft hij dus niet kunnen ontdekken.
Sorry Bloos
Laatst bijgewerkt door Arantes op 13-08-06 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 11:05

Nog meer mensen die hun mening kwijt willen? Schijnheilig

POMARxGERO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:33

Oeehh Leuk verhaal! Haha!
Je hebt een leuke schrijfstijl! Lachen
Ga gauw verder!

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:56

Leuk verhaal Haha! Schrijf maar snel verder!

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:49

Leukk! Kwil snel een vervolg!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:56

Leuk, een vervolg is zeer gewenst.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:00

leuk verhaal, De spelfouten zijn al aangegeven ben benieuwd naar t vervolg!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:29

Ooh, ben zeer benieuwd naar het vervolg!!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 21:21

Wow, had al die positieve reacties zeker niet verwacht! Bloos!
Ik ben met het 2 stuk nu op iets 300 worden Vork

Bokel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:28

Gaaf verhaal!! hoop snel op vervolg Tong uitsteken

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 22:03

Bokel schreef:
Gaaf verhaal!! hoop snel op vervolg Tong uitsteken

Ben ik druk mee bezig Tong uitsteken

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:25

doorgaan Lachen
Al een vervolg?? Lachen

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:31

Ben je er al bijna mee klaar? Haha!

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:38

Vet leuk verhaal!!deel 2...!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:53

vet leuk verhaal Haha!
zo gauw mogelijk nog een stukje Tong uitsteken

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:55

Leuk verhaal!!
wacht op vervolg wil weten wat ze z Duivel

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:31

Leuk verhaal! Kom maar op met meer Ja

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:38

ik volg hem ook ! Lachen

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:55

Goed verhaal zeker mee doorgaan! Ik blijf ook volgen Lachen!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:21

meer , meer , meer Haha!
heel goed verhaal

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 21:38

Bedankt voor alle reacties! Het motiveert me om harder te schrijven Ja
Ben al bijna klaar Haha!

Berdien_