Er zijn nu zo'n 10 serieuze verzamelaars in Nederland, en daarnaast wat mensen die heel even serieus te gaan lijken verzamelen, maar daarna er toch plotseling weer mee stoppen... Jammer, het is zo'n leuke hobby. 
Hierbij wil ik dus wat laten zien waar ik op dit moment mee bezig ben.
Custom Peter stone (chips formaatje, het allerkleinste formaat dus). Ik doe hem met pastel. Ik ben nog maar net begonnen met pastel, een beginner dus.
Hiervoor heb ik wel met olieverf gewerkt maar dit ligt mij echt vele malen beter.De aftekeningen, ogen en hoeven worden nog geverfd met acryl. Vandaar dat er nu nog vlekken e.d. op de benen zitten.

Dan heb ik nog een quarter horse chip klaarstaan voor een paintjob. Ben er alleen nog niet uit wat voor kleur hij gaat krijgen.

Ik ben nog met een Breyer classic quarter horse bezig, die krijgt hetzelfde kleurtje als de drafter chip hierboven. Ik heb haar nu alleen nog maar een basiskleur gegeven.
En tot slot heb ik nog een Peter Stone pebbles warmblood een nieuwe nek gegeven met epoxy. Dit model had een heel iel nekje waar ik mij vreselijk aan ergerde.. Ik ben er bij deze ook nog niet uit wat voor kleur hij gaat worden. Advies is dus welkom.

Hier zie je een de originele mold

Het werkt echt vele malen beter dan van Gogh en rembrandt. Het pastel maak je tot poeder en dan kun je het gebruiken. Het maken van een paard kost echt héél veel tijd, na elke laag komt er weer vernis op, laat je het drogen en ga je verder met de volgende laag. Voor 1 paard heb je wel een hele bus vernis nodig (voor een chippie uiteraard iets minder). 
Da's duur voor een 'speelgoedpaardje'
hoe schrijf je het ookalweer?)
(zijn de dingen waar ik dan aan denk haha)