[ART] CM Peter Stone's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[ART] CM Peter Stone's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:22

Dankzij Fairie is het MLP customizen al aardig bekend geworden hier op bokt. Het is alleen zo jammer dat de liefhebbers van modelpaarden achterblijven! Haha! Er zijn nu zo'n 10 serieuze verzamelaars in Nederland, en daarnaast wat mensen die heel even serieus te gaan lijken verzamelen, maar daarna er toch plotseling weer mee stoppen... Jammer, het is zo'n leuke hobby. Ja

Hierbij wil ik dus wat laten zien waar ik op dit moment mee bezig ben.

Custom Peter stone (chips formaatje, het allerkleinste formaat dus). Ik doe hem met pastel. Ik ben nog maar net begonnen met pastel, een beginner dus. Knipoog Hiervoor heb ik wel met olieverf gewerkt maar dit ligt mij echt vele malen beter.
De aftekeningen, ogen en hoeven worden nog geverfd met acryl. Vandaar dat er nu nog vlekken e.d. op de benen zitten.
Afbeelding

Dan heb ik nog een quarter horse chip klaarstaan voor een paintjob. Ben er alleen nog niet uit wat voor kleur hij gaat krijgen.
Afbeelding

Ik ben nog met een Breyer classic quarter horse bezig, die krijgt hetzelfde kleurtje als de drafter chip hierboven. Ik heb haar nu alleen nog maar een basiskleur gegeven.

En tot slot heb ik nog een Peter Stone pebbles warmblood een nieuwe nek gegeven met epoxy. Dit model had een heel iel nekje waar ik mij vreselijk aan ergerde.. Ik ben er bij deze ook nog niet uit wat voor kleur hij gaat worden. Advies is dus welkom. Knipoog
Afbeelding

Hier zie je een de originele mold
Afbeelding

Mireille

Re: [ART] CM Peter Stone's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:01

Nondeju, die nek is prachtig! Ik vind hem meteen stukker mooier zo!

Bovenste pony ziet er al vrij netjes uit, maar hij moet inderdaad nog afgewerkt worden. Ik ben benieuwd naar de rest!!!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:30

Ik heb er absoluut geen verstand van, maar het ziet er heel leuk uit!
Die nek van de laatste is echt supergaaf zo, meteen een heel ander paard! en je zie er écht niets van!

Ben wel benieuwd: Heb je ook zelf alle verf van al die paardjes af zitten halen?
En met pastel? Ik ken dat alleen van die krijtjes en potloden? Wat gebruik jij dan voor spul?

Eerste paardje is echt al heel gaaf zeg!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:01

Ziet er goed uit die hals is een hele vebetering

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:13

@ Elanor: Ja ik heb het originele fabrieksverf er afgehaald. Maar in principe kun je daar ook gewoon primer overheen spuiten. Maar de warmbloed was een body, hij had diverse beschadigingen, dus daar heb ik het verf er wel bij afgehaald.

Ik gebruik pastel van Van Gogh en van Schmincke. Helaas kan ik Schmincke hier nergens in de omgeving krijgen, en gelukkig ken ik iemand in de buurt van Nijmegen die zo gek is om ze voor mij te kopen en op te sturen. Tong uitsteken Het werkt echt vele malen beter dan van Gogh en rembrandt. Het pastel maak je tot poeder en dan kun je het gebruiken. Het maken van een paard kost echt héél veel tijd, na elke laag komt er weer vernis op, laat je het drogen en ga je verder met de volgende laag. Voor 1 paard heb je wel een hele bus vernis nodig (voor een chippie uiteraard iets minder). Lachen

Ik ben bezig een classic quarter horse te maken in dezelfde kleur als de drafter. Een classic is weer veel groter, echt hartstikke veel werk! De traditionals laat ik eerst maar even achterwege. Haha!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:20

Man, ik zit net in jouw profiel te kijken, bij de eerste paardenfoto dacht ik dat het gewoon een echt paard op het strand was... Clown Tong uitsteken
Ik had echt geen idee dat je zoveel met die modelpaarden kon doen, je steekt er zo te zien echt massa's tijs in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:58

Die in mijn profiel heb ik niet zelf gemaakt hoor, al hoop ik natuurlijk ooit zo goed te worden haha.

Dat zijn hele dure resins, Peter Stone OOAK's (One Of A Kind, kosten honderden dollars) en de NAN uitslagen. Dat is de allergrootste live show in Amerika, je paarden moeten daar ook voor gekwalificeerd worden (dan hebben ze een NANcard, dat zie je ook vaak bij ebay advertenties staan).

Ik wil samen met iemand anders van het modelpaardenforum kijken of we rond januari o.i.d. een liveshow in Groningen kunnen houden. Maar dat kost echt heel veel tijd een voorbereiding. We willen dan ook kijken of we misschien sponsors kunnen vinden, het was namelijk de bedoeling dat de opbrengst naar het Brooke hospital of een ander goed dierendoel gaat. Lachen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:01

Bloos! Da's duur voor een 'speelgoedpaardje'

Leuk, zo'n show.
Is dat niet heel lastig, als er maar een sruk of tien echte verzamelaars in Nederland zijn? Of is komen er echt mensen van heinde en verre als er zo'n show wordt gehouden?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:13

elanor schreef:
Bloos! Da's duur voor een 'speelgoedpaardje'

Gelukkig zijn het dan ook geen speelgoedpaardjes, maar collector items Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:16

Ja hoor, en in Duitsland zijn er ook veel verzamelaars. Ja Er is pas nog een live show in Zeeland geweest waar heel wat mensen zijn geweest. En iedereen neemt een stuk of 25/ 30 modellen mee, dus dat zijn er best veel. Het is echt ontzettend leuk om alle andere verzamelaars en hun paarden ook eens in het echt te zien. En ik denk dat het ook voor mensen die niet verzamelen hartstikke leuk is om eens op zo'n show te kijken. De meeste mensen denken dat het alleen maar domme speelgoedjes zijn, maar er zitten echt super gedetailleerde paarden tussen die perfect in de verf zitten.

De prijzen vallen best mee hoor, een stablemate of chip (kleinste maat) heb je al vanaf 3 euro. Een classic (ongeveer zo groot als een grand champion) rond de 15 euro, en traditionals vanaf 30 euro. Uiteraard zijn customs een stuk duurder. Voordeel is dat een model zijn waarde behoudt, behalve als hij beschadigt dan. Als je er flauw van bent verkoop je ze en is je geld niet weg. Er zijn ook veel modellen die enorm in waarde stijgen omdat er maar een paar van zijn gemaakt.

Verder heb je nog resins, die zijn van kunsthars. Hierbij moet je voor een traditional denken aan een prijs van rond de 250 dollar. Resins zijn dan ook wel de creme de la creme in de modelpaardenwereld, super gedetailleerd, net echt. Nadeel is dat ze vrij breekbaar zijn, en soms erg zwaar wat het verzenden (uit amerika) weer niet goedkoop maakt.

Ik heb vorige week een resin indiaan gekregen voor op mijn modellen, die is nu onderweg naar Duitsland om gepaint te worden samen met een paard. Ik kan niet wachten totdat ze hier weer zijn!

Dit is de indiaan resin, nog unpainted. Ik had geluk met de koers op de dag dat ik hem kocht, heb hem lekker goedkoop gekregen. Haha!

Afbeelding

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:58

Schilder je het dus met pastelkrijt? Altans het vermalen krijt? Het lijkt me erg gaaf om eens z'on kleintje te maken Ja
Kun je zulke kleintjes ook in een nederlandse webshop ofzoiest kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:29

Nee je kunt ze niet in Nederland kopen. Bestellen gaat via ebay, MPV (webshop in duitsland) of rechtstreeks via de stone horse company.

Ik ga binnenkort wel weer wat bestellen bij mpb dus als je wilt kan ik wel wat voor je meebestellen (www.modellpferdeversand.de).

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:50

Wuis schreef:
Nee je kunt ze niet in Nederland kopen. Bestellen gaat via ebay, MPV (webshop in duitsland) of rechtstreeks via de stone horse company.

Ik ga binnenkort wel weer wat bestellen bij mpb dus als je wilt kan ik wel wat voor je meebestellen (www.modellpferdeversand.de).

Ik ga even kijken Ja , maar ze zijn dus van een soort plastic? Blijft de verf dan goed zitten bijvoorbeeld aqrielverf ( Bloos hoe schrijf je het ookalweer?)
En hoe werk je precies met pastelkrijt ik bedoel je tekent er toch niet mee op het paardje?

Tong uitsteken Blijf aan het editten, ik heb ze gevonden op de site alleen niet z'on kleintje zoals jij hebt. Ik wil namelijk klein beginnen Bloos

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 21:28

Dit is echt een hele leuke hobby!
Vooral als je het eindresultaat fotografeert in een natuurlijke omgeving zoals die 1e foto in je profiel. Is er alleen een Salinero-model trouwens of hebben meer paarden hun eigen miniversie???
Leuk hoe je die beeldjes omtovert tot kunststukjes! En die veranderingen zoals die halslijn, waardoor je een uniek exemplaar krijgt. Voor deze hobby zijn vast nog veel meer mensen te porren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:27

Leuk om te horen, die enthousiaste reacties!

Deze Peter stone chip is een schylling, PS heeft de paintjobs aan china uitgegeven helaas niet ten goede van de kwaliteit... Gelukkig zijn er ook veel andere modellen dan de schyllings, maar voor repainten zijn ze perfect.

Oneilltje, ja het fotograferen van de paarden is ook erg leuk. Er worden ook foto shown gehouden. Ik heb in februari een fotoshow gewonnen met de arabier Padrons Psyche, die foto kun je vinden op mijn webshots bij OF peter stone (http://community.webshots.com/user/modelhorses). Wereldwijd zijn er veel mensen die verzamelen hoor, vooral in Amerika.

Ik houd zelf neit van het werken met acrylverf, ik kan daar echt niet mee overweg omdat het veel te snel droogt. Als ik verf gebruik is het olieverf van van gogh. Maar voor de witte aftekeningen bij pastel is acryl wel ideaal.

In mijn profiel staat een link van het modelpaardenforum, misschien vinden jullie het leuk om je daar eens aan te melden (ik heet daar Maaike). Lachen

Ik kan helaas op dit moment niet zoveel online komen, heb erg veel problemen met internet al enkele weken. Het duurt wel een half uur voordat ik eindelijk een site heb kunnen openen.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:59

Lachen Ik ga even rondkijken op het forum Ja

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:48

Ik heb al vaker eens gekeken nar (jouw?) modelpaardjes. Vind het echt helemaal geweldig! Het lijkt een beetje op het MLP customizen, toch? Alleen dan echt heel realistisch.
Vind het super dat je zulke dingen kan maken. Pff, zo''n ding vn 250 dollar. Je zal maar bijna klaar zijn, uitschieten, en hem van schrik laten vallen. Scheve mond (zijn de dingen waar ik dan aan denk haha)

Echt een gave hobby ljkt me dat!