Foto's in een oud huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

blackheart

Foto's in een oud huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 17:19

Heb met mn vriendin allemaal foto's gemaakt in een oud huis.
Hebben jullie misschien ideeën om ze te bewerken? En opbouwend kritiek?
Heb nog niet veel ervaring met fotograferen.

Alvast bedankt..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 08-08-06 15:16, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Er is een maximum van 10 fotos. Daarom een slotje. Je kunt een nieuw topic openen met 10 fotos

blackheart

Re: Foto's in een oud huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 21:18

Haha ik had vet kortaf getypt omdat ik naar mn werk moest.
Maar ik heb dus voor het behalen van mijn diploma vmbo, een digitale camera gekregen. En het lijkt me erg leuk om hele mooie foto's te maken. En ze mooi te kunnen bewerken op photoshop.

Zo had ik die foto met dat bankje met de gitaar erop, mooi bewerkt met een mooie tekst er naast. Maar als ik het opsla komt het niet als een foto in mijn documenten, en ik kon het niet bij picturetrail doen. Dat is erg jammer, want dan kan ik niks met bewerkte foto's! Verdrietig

Wil aub iemand me advies geven daarover?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 02:07

Misschien zou je bij het huis kunnen proberen om alleen het huis er op te krijgen en niet een half hek. Het is storend. Verder is de foto overbelicht.

Het meisje in de dakgoot en bij de trap vind ik daarintegen wel weer wat hebben. Ze heeft een bepaalde uitstraling wat ik mijn aandacht trekt!

De rest van de foto's vind ik wat minder. Misschien zou je het eens bij 1 onderwerp per keer kunnen houden??

EN dan als laatste: In UK gelden een aantal regels: minimaal 10 foto's per keer en graag nummeren zodat er makkelijker wat commentaar geven is!

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:49

Oke dat wist ik niet.

Over dat hek, heb ik ook geprobeerd maar dat was niet te doen, er was maar een heel klein strookje gras voor het huis en dan het hek al.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:57

Ik vind die eerste twee foto's niet mooi. Ze zijn overbelicht en scheef, er is amper te zien wat het is. Andere foto's zijn ook scheef. Die foto van je vriendin op de trap en op het dak met gitaar vind ik wel heel leuk gelukt. Maar wat ik me afvroeg waarom moet die kapuchon (hoe schrijf je zoiets) steeds op? Ik vind dat heel vreemd staan en ook niet leuk.
Voor de rest wel een leuke locatie Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:59

Hej,
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal niet zo'n mooie foto's. Wel hele leuke ontwerpen, maar ze hebben het net niet vind ik. Ik vind er best veel overbelicht, en ze zijn soms verkeerd fout scherp gesteld.... Maar idd, een leuke combinatie.
Groetjes, mij

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:01

Als je een foto in photoshop bewerkt wordt hij automatisch opgeslagen als een photoshop bestand. De meeste foto sites kennen alleen jpeg soms ook gif en bmp. Je moet je foto dus nog een keer opslaan als jpeg, maar dan bestaat er wel kans dat de kwaliteit vermindert.

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 12:12

Ik heb mn digi nog maar net, dus ik snap 'm nog niet helemaal en dit was de eerste keer Lachen

Veel foto's heeft mijn vriendin trouwens ook gemaakt, want ze zei dat ze de digi wel begreep Tong uitsteken

Maar bedankt voor de adviezen, en ik zal er proberen wat mee te doen. Sommigen zijn idd overbelicht, maar ik wou het allemaal wat in een mysterieuze stijl hebben

@ tanya89: Het regende Knipoog

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:42

Een mysterieuze stijl krijg je niet door je foto's over te belichten. Ook zijn de meeste foto's onscherp. Het zwart/wit- en sepia-effect is wel weer leuk.

Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar misschien is het handig om 'm eerst op de automatische stand uit te proberen (zodat hij zelf lichtsterkte bepaalt en scherp stelt) en als je dat onder de knie hebt, wat meer te gaan experimenteren. Succes in ieder geval met je nieuwe Digi!

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 12:47

Oja ikheb 't er wat briek neergezet. Maar ik bedoelde niet dat ik het expres overbelichte Knipoog

IK zal wel even uitzoeken hoe hij op automatische stand moet Tong uitsteken Ik heb een sony cybershot met 6 megapixels, zegt je dat iets?

Ik heb even gekeken, en de verlichting heb ik op automatische staan, is dat goed?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:58

Sony Cybershot ken ik wel, ja. Dat zijn hele leuke camera's!
Ook al staat je camera op automatisch, dan kun je je foto's nog steeds over belichten, maar het risico wordt al wel minder. Dat is echt een kwestie van uitvogelen, maar als het goed is past de camera zich nu aan aan de hoeveelheid licht aanwezig bij het te fotograferen object.
Gewoon lekker uitproberen, dat maakt het fotograferen juist zo leuk!

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 13:16

Ik blijf zeker uitproberen en hou jullie wel op de hoogte

Laatst heb ik trouwens deze foto gemaakt:

Afbeelding

En sommigen hier hebben zo'n mooie lijst om hun foto, hoe doe je dat?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:23

x4you schreef:
En sommigen hier hebben zo'n mooie lijst om hun foto, hoe doe je dat?

Dat doe je in je fotobewerkingsprogramma. Daar kun je een kader of een fotolijst toevoegen aan je foto...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:06

Ik vind het heel storend dat echt alle foto's scheef zijn.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:30

Er is een maximum van 10 foto's. Daarom zet ik dit topic op slot. Je kunt een nieuw topic openen met 10 geselecteerde foto's Lachen