[FOTO] Scandinavië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wineds

[FOTO] Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 15:17

Ja, nog eentje die met d'r vakantiefoto's komt aanzetten Haha!

Het was al twee jaar lang mijn wens om eens naar Scandinavië te gaan. Nu ben ik, denk ik, verliefd geworden op deze landengroep, met name Noorwegen. We hebben drie weken rondgetrokken in Denemarken, Zweden en Noorwegen. Finland zijn we niet aan toe gekomen, maar dat komt vast wel een keer! Natuurlijk mijn camera mee op vakantie genomen, heb eindelijk de panorama-stand gevonden en heb me redelijk veel bezig gehouden met macro en details. Voor de verwerking heb ik voor het eerst gewerkt met 'Bordermaker', erg fijn programma Lachen

[1]
Afbeelding

.
.

[2]
Afbeelding

.
.

[3]
Afbeelding

.
.

[4]
Afbeelding

.
.

[5]
Afbeelding

.
.

[6]
Afbeelding

.
.

[7]
Afbeelding

.
.

[8]
Afbeelding

.
.

[9]
Afbeelding

.
.

[10]
Afbeelding

Kom maar op met het commentaar Haha!

(mocht iemand benieuwd zijn waar een bepaalde foto gemaakt is, dan mag hij/zij dat ook vragen Lachen )

Fuzza

Re: [FOTO] Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:20

Mooie foto's. Mijn favoriet is nummer 2, het straalt iets moois uit. Veel suc6 nog met fotograferen

Liefs,

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:24

het is zeker een mooi gebied! Lovers (je hebt wel erg mazzel gehad met het weer, zo is het normaal niet Knipoog)

Foto 1: deze is teveel gecropt of er is met verkleinen iets fout gegaan. verder vind ik hem vooraan een beetje te krap.
Foto 2: water? betekent dat regen? Tong uitsteken het is jammer dat hij iets scheef is Nagelbijten / Gniffelen
Foto 3: mooi! alleen weer wat krap aan de onderkant
Foto 4: opzich eenmooie foto, maar niet mijn smaak Lachen
Foto 5: cool!
Foto 6: ook deze vind ik te krap gecropt, nu vooral bovenaan.
Foto 7: ik zie er niets in... Nagelbijten / Gniffelen ben wel benieuwd wat het is Haha!
Foto 8: de stenen zitten een beetje teveel tussen in de midden en aan de zijkant in Knipoog (is dit bij een meer op de Hardangervida? van een 'hut' vertrekken, aan de andere kant weer 1?)
Foto 9: mooi! die kleuren Lovers (ook op de Harangervida zeker? geluk dat je dat hebt gezien, zitten normaal minstens 5 lagen wolken voor Knipoog)
Foto 10: heel mooi! iets te krap onderaan, maar een mooi plaatje.

het grootste deel komt zeker uit Noorwegen? Lachen

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 18:46

Je hebt helemaal gelijk Lachen Foto 8 en 9 zijn idd op de Hardangervida gemaakt en meer dan de helft komt uit Noorwegen. Nummer 7 is een detail van een fonteinding in Oslo, deze:
Afbeelding

Bedankt voor je verdere uitgebreide commentaar, daar kan ik heel veel mee Haha!

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:16

vind het hele mooie strakke foto`s, daar kan ik je geen tips in geven want zelf ben ik niet zo goed met de camera.
Mag ik weten waar je in Noorwegen geweest ben (desnoods via PB om het niet te oftopic te laten gaan),
Ik ga namelijk als alles mee zit eind augustus weer naar Noorwegen (voor de vierde keer)we gaan dan altijd via de boot van Hirshals(denemarken) naar Kristiansand (noorwegen) mischien ben jij daar ook in de buurt geweest en heb je nog leuke tips voor ons van waar wij nog niet zijn geweest
groetjes Boemba

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:35

Mooi, ook de dierenfoto's zijn supermooi gelukt!

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 21:40

Bedankt beide Lachen
Boemba; ik zal je morgen een PB sturen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:10

Aah wat een prachtplaatjes zeg, niet veel op aan te merken! Haha!

Ik ben net ook naar Zweden geweest naar zowel het zuiden als naar het noorden rond de poolcirkel, heel gaaf.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:20

De algemene indruk van deze reeks is echt: Wauw. Zitten hele mooie bij. Ja

Even wat specifieker;

1] Heel mooie foto. Misschien was het ook mooi geweest als er rechts wat meer zee zichtbaar was geweest, dus wat breder. Ja
2+3+4] Super, geen commentaar. Haha!
5] Mooi geschoten, maar zelf spreekt het me nooit zo aan als mensen op de foto staan. Wel hele sjieke boot. Clown
6] Ook mooi. Vogeltje zit wel wat krap in zijn kadertje, had hem graag wat ruimer gezien en zijn staartje er misschien op. Ja
7] Vind deze niet zo mooi. Ik zie dat het water is, maar het is erg donker dus niet echt 'wauw'.
8+9+10] Super. Lachen

Ga zo door met fotograferen, je kunt het echt heel fijn. Ja

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 17:19

Bedankt beide Lachen
Sander; fijn zo uitgebreid Haha! Het musje was op het origineel helaas al 'onstaart', die dingen bewegen echt verrekte snel Nagelbijten / Gniffelen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:27

Jammer dat er bij verschillende net een stukje van het onderwerp af is. Bijvoorbeeld bij die stenen. Daar hoord toch echt ngo dat stukje bij ..
Verder erg mooie foto's. Ja De eerste is de kwaliteit alleen wel heel slecht, denkt dat dat door het uploaden komt.

magicunicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:34

Hey nog een scandivanie liefhebber....kom er als sinds dat ik een klein ukkie was (laatste 3 jaar niet meer op vakantie geweest maar t kriebelt)

Vind het hele mooie foto's, van foto 4 zou zo een kaart gemaakt kunnen worden. Foto 9 vind ik prachtig, zo is Noorwegen (toevallig de Jotunheimen?)

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:16

ik vind foto 2 en 10 echt super!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:27

Mooie foto's zeg! Ik ben ook naar scandinavie geweest deze zomer! En ik vond het geweldig. Wij zijn vooral door zweden gereisd. En wat is het daar mooi zeg. Foto's 4, 8 en 9 vind ik de mooiste foto's! Lachen

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 21:36

Bedankt Lachen Er zijn nogal aardig wat Scandinavië-liefhebbers hier zo te zien Haha!

magicunicorn: ik weet niet of dat de Jotunheimen is/zijn, ik weet wel dat ik het op de Hardangervida heb gemaakt Lachen