[FOTO] Achterhoekse Paardendagen: Zelhem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[FOTO] Achterhoekse Paardendagen: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 17:11

Béétje laat, maar ik had nu pas tijd om ze even netjes te bewerken en te croppen.
Ik was voornamelijk gegaan om eens wat te oefenen met m´n camera, dus vandaar dat ze hier staan en niet ergens anders. Graag wat commentaar, hoe vinden jullie de crops, wat kan er nog beter, ect.
Het was aardig streng selecteren, ik had iets minder dan 200 foto´s. Tong uitsteken
´T is dus een beetje een lang topic, maar vooruit. Knipoog

1: Ontzettend veel publiek bij deze hindernis, moeilijk om een goed plaatsje te vinden. Dit vind ik echt een leuke foto, de snelheid en de stuurmanskunst komen duidelijk naar voren. Wel druk, maar niet té.
Afbeelding

2: Naja, behalve oefenen is het ook gewoon spectaculair natuurlijk. Ben trots op deze foto: Plát door de bocht met die handel!
Afbeelding

3: Ook héél even gekeken bij de dressuur. Ik vind dit een mooi plaatje omdat het paard echt in het frame van de foto zit, het lijkt heel stil.
Afbeelding

4:Ik houd wel van langwerpige crops, dat lijkt de snelheid te benadrukken.
Afbeelding

5:Dat bruine tuig op al die zwarte lijven... Gemaakt bij de veterinaire controle.
Afbeelding

6:Helemaal op een zandwal geklauterd om een foto van bovenaf te maken. Je kunt zo leuk over de wagen en de paarden heenkijken. Echt een overzicht-foto.
Afbeelding

7:Jammer van de dame rechts, maar ze stoort niet. Echt een actie-foto met al die spetterende modde.
Afbeelding

8:Tevreden amazone, vriendelijk beeld.
Afbeelding

9: Portretje. Vage achtergrond lukt steeds beter!
Afbeelding

10: En een ´lucky shot´, dit stuiterde over het inrij-terrein...
Afbeelding

Brand maar los! Haha!

PintoNatal

Re: [FOTO] Achterhoekse Paardendagen: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:35

Die dressuur foto is inderdaad erg mooi, heel "rust"gevend, ja ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, idd heel stil.
Verder staan er erg goed gelukte foto's bij

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:09

Niet al je foto's zijn helemaal scherp. De dressuurfoto is opzich mooi, maar je hebt nogal veel loze ruimte boven de amazone. Het portretje had je misschien iets meer van achter(links) moeten nemen (zodat je niet helemaal recht tegen het hoofd aankijkt), zo krijg je als kijker het idee dat je een beetje 'meekijkt' met het paard. Ook vind ik de mensen op de achtergrond daar vrij storend. De eerste foto is mijn persoonlijke favoriet. Wel erg druk inderdaad, en de wagen springt er misschien nét niet genoeg uit, maar wel op een mooi moment genomen. Geeft ook mooi de sfeer weer Lachen .

Ik hoop dat je er iets aan hebt Lachen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 16:34

Dank voor het commentaar. Lachen

Ik ben bang dat de scherpte meer ligt aan mijnalbum dan aan de foto´s... Nagelbijten / Gniffelen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:29

Eigenlijk geef je zelf het commentaar bij de foto's al!
Ik vind zelf de ruimte boven de amazone (foto 3) wel wat hebben, kan het moeilijk uitleggen, maar ik vind het een hele mooie foto. Heel rustig, paard staat er echt mooi recht in!
verder vind ik je menfoto's mooier dan de dressuur, zeker die overzichtsfoto vind ik spectaculair.
De foto van het bruine tuig op de zwarte paarden, daar springt het tuig nét niet genoeg uit, maar dat kan inderdaad aan de uploadservice liggen qua scherpte.
Over het algemeen, mooie foto's!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:04

Op foto 3, die wolken liggen precies achter elkaar. Ik vind het helemaal geen loze ruimte, erg mooi! Inderdaad hoe je zegt, erg stil, rustgevend. Mooie foto's Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:30

Hmm.. Ik krijg bij deze foto's het idee dat het onderwerp wegvalt in de achtergrond. Lachen
Komt misschien mede door de niet enorm grote van weergave van de foto's hier.
Maar ik vind ze zo nogal druk, kijkt niet fijn, moet zoeken naar paarden, zeker op foto 5. Scheve mond
Al geven de foto's wel een leuke impressie van de Paardendagen daar.