dit is mn eerste verhaal dat ik eigelijk schrijf
dus wees een beetje zacht met commentaar
naja hier het verhaal
Snel fietste Krista naar de manege, Ze was al laat. Ze was opgelucht toen de manege al in het zicht kwam. Ze wou dus absoluut niet de buitenrit missen die ze vandaag met haar les zouden gaan maken, Haar eerste buitenrit. Spannend hoor.
Je mag op je lievelingspony Lodewijk, zegt de kantinebeheerster. Joepie! Roept krista.
Lodewijk is een mooie haflinger en is lekker makkelijk. Snel zadelt ze Lodewijk op en dan
Mogen ze naar de binnenbak. Haar lesgeefster Marjon gaf snel aanwijzingen wat de regels waren. Toen alles uitgelegd was gingen ze op weg. Wat had Krista er toch zin in!
Toen ze bij het bos waren gekomen deed Marjon haar hand omhoog, Dat betekende dat ze
Zouden gaan draven. Haar pony Lodewijk had er zin in er was een beetje onrustig maar ging toch rustig draven. Opeens schoot er iets uit de bosjes wat het was weet Krista niet en schiet Lodwijk er in galop vandoor helemaal in paniek. Wat moet ik nou doen denkt Krista paniekerig. Achterover zitten! Hoort ze marjon schreeuwen. Dat doet ze dan maar,
Uiteindelijk weet ze Lodewijk te kalmeren en stapt terug naar de groep.
Hu? waar is de groep nou? Ohnee, ik moet ze zijn kwijtgeraakt toen Lodewijk er vandoor ging. Hopeloos staat ze stil. Wat moet ik nou doen? Dan hoort ze Marjon haar naam roepen!
Ze gaat op het geluid af en vind uiteindelijk de groep terug. Gaat alles goed? Vraagt Marjon bezorgd. Ja hoor alles gaat wel. Lodewijk schrok alleen maar ergens van waarvan weet ik niet. Oké zullen we maar weer verder rijden. Ja is goed.
Rustig rijden ze weer verder. Lodewijk is weer rustig en Krista inmiddels ook weer
Ze geniet lekker van de buitenrit en vind het alweer jammer dat de manege alweer te zien is. Dat betekend dat ze er alweer zijn. Jammer denkt Krista de buitenrit was erg leuk.
Ze verzorgde Lodewijk nog lekker na en geeft hem nog een snoepje.
KRISTAAAAAAAA! Hoorde ze ineens iemand roepen! En diegene vliegt haar ineens om haar nek. Dan ziet ze dat het Denise is haar allerbeste vriendin, Die ook bij haar op de manege rijdt. Haha! Ik dacht al wie schreeuwt daar nou weer naar mij zei Krista.
Maar ik moet je wat vertellen zegt Denise, Ik heb nu met Peter hé! Oh wat leuk voor je roept Krista je was al zolang op hem. Ja, hij heeft me zonet gevraagd. En daar komt Peter al aanlopen. Peter is de stalhulp van de manege. Hij vraagt aan de meiden waar ze het over hadden en legt een arm om Denise heen. Haha! Over jou! Zegt Krista. Oh oke zegt Peter en wordt meteen rood. Maar ik moet nog boxen uitmesten dus ik ga weer. En eeh Denise 7 uur vanavond bij jou toch? Ja zegt ze. En dan loopt peter verder. Wat heb je toch een schat van een vriend zegt Krista. Ja antwoord Denise, Krista kijkt even op haar mobiel dat het al 5 uur en neemt afscheid van Denise omdat ze nu naar huis moet.
Doei Denise en nog veel plezier vanavond! Bedankt en zie je vast wel weer eens!
Als ze thuis komt begroet ze haar ouders. Ehm, Is het goed als je vader en ik even naar je manege gaan om even met je instructise te praten? Ja hoor is goed? Maar waarom eigelijk?
Heb je niks mee nodig zegt haar moeder geheimzinnig, en we zijn ongeveer over een uurtje wel weer terug. Okay is goed hoor! En weg waren haar vader en moeder.
Krista trekt zich maar niks aan van het geheimzinnige gedrag van haar ouders.
Ze ploft lekker voor de tv neer en kijkt even lekker tv. Even later besluit ze maar even te computeren en start msn op. Ze ziet dat Denise online is en begint tegen haar te praten
(F) Kristaa! (F) buitenrit was leuk (F) zegt: heee! Meisj
…(L)Denise(L) Peter(L)… zegt: heeeeee..!!
(F) Kristaa! (F) buitenrit was leuk (F) zegt: alles goed?
…(L)Denise(L) Peter(L)… zegt: jaa gaat wel alleen ben beetje zenuwachtig
(F) Kristaa! (F) buitenrit was leuk (F) zegt: mooizo! Ooh wat dan?
…(L)Denise(L) Peter(L)… zegt: omdat Peter vanavond komt
(F) Kristaa! (F) buitenrit was leuk (F) zegt: ohja! Dat is ook zo succes vanafond hé!
…(L)Denise(L) Peter(L)… zegt: bedankt meisj
(F) Kristaa! (F) buitenrit was leuk (F) zegt: maar ik ga weer want we moeten zometeen eten!
…(L)Denise(L) Peter(L)… zegt: okay doeii doeii(K)
(F) Kristaa! (F) buitenrit was leuk (F) zegt: doeii doeii(K) en veel plezier vanafond!
Ze meld zich af en gaat maar naar beneden om vast de tafel te dekken, daar zal hara moeder vast wel blij mee zijn. Toen ze net klaar was kwamen haar ouders net thuis. Ze hadden patat bij zich! Lekker daar had ze echt zin in! Gelukkig je hebt de tafel al gedekt! Dat komt mooi uit! Zegt haar moeder. Haar vader begint het gesprek en zegt dat ze haflingers wel leuk vind zoals Lodewijk. Ja pap zegt ze tussen een hap patat door.
Oke nou dat wou ik even weten. Maar dat wou ik even zeggen. Morgen heeft Marjon een wedstrijd met haar paard. Ze wou weten of je niet even me wou? Ja graag pap.
Mooizo dan moet je morgen om 8 uur op de manege zijn. Oké dan zal ik vanavond maar vroeg op bed. Ja doe dat maar zegt haar moeder met een lachje.
Het eten was heerlijk mam! Mooizo zegt haar moeder. Maar ik ga even douchen enzo en dan ga ik nog even naar Denise, Peter komt bij haar langs en die vroegen of ik ook nog even langs wou komen.. Oké is goed dan zien we je half 9 wel oké? Ja is goed mam.
Ze stapte onder de douche en zette de kraan op 38 graden, dat was wel een lekkere temperatuur. Ze deed een leuk rokje aan met een leuk shirtje deed wat make-up op en deed haar haar. Ze vond dat ze er wel leuk uit zag, en ging op weg naar Denise en Peter.
Ze belde aan en Denise deed open. Heey kom verder zei ze. Okay is Peter er al?
Ja die is er al. Okay maar ik kan maar tot half 9 omdat ik morgen om half 8 op de manege moet zijn, Oh wat dan? Vraagt Denise. Ik ga mee op wedstrijd met Marjon
Wauw super! Ze kletsten nog wat door totdat Peter zich ermee begon te bemoeien.
Ja ik had je ouders al gezien op de manege. Ze wouden met Marjon praten. Zegt Peter
Waarover dan? Vraagt Krista nieuwsgierig. Haha! Dat mocht ik niet vertellen van je ouders.
Zegt Peter. Hm okay zegt Krista met een lach.
Wat gaan we doen? Even film kijken okay? Zegt Denise.
Is goed zegt Krista.
Toen de film af was gelopen zag krista dat ze alweer naar huis moest. Jammer zeiden
Peter en Denise. Nou dan ga ik maar. Bedankt dat ik mocht komen en nog een gezellige avond hé! Bedankt en veel plezier morgen! Riepen Peter en Denise.
Ze fietste naar huis. Toch best wel koud zo s’avonds in een T-shirtje
Toen ze thuis was groette ze haar ouders. Was het gezellig vroeg haar moeder?
Ja, tuurlijk het is altijd gezellig met Denise en Peter. Zegt ze.
Peter? Vraagt haar moeder verbaast? Ja, Peter en Denise hebben iets met elkaar
Oh wat leuk zegt haar moeder. Ja inderdaad.Ze klokte haar ijskoude Ice-Thea
Achterover en ging maar naar boven. Ze moest er morgen al vroeg af en ze was al best moe.
Welterusten riep haar moeder nog! Jij en pap ook nog! Riep Krista terug.
Piep Piep Piep! Daar ging haar wekker al om kwart voor 7.
Ze stapte haar bed uit en zocht haar oude kleren bij elkaar. Ze kon niet best in haar nieuwe kleren komen aanzetten, dat werd gegarandeerd vies.
Ze ging zachtjes naar beneden aangezien het weekend was en ze haar ouders de rust wel gunde omdat ze altijd hard werkten. Ze pakte 2 broodjes met kaas. Dat was altijd zo lekker
En ging lekker nog even voor de tv zitten. Toen het 20 voor 8 was ging ze maar naar de manege toe. Het was immers 20 minuutjes fietsen.
Ze deed haar jas aan en een vestje en stapte op de fiets.
Brrrr ze was blij dat ze een vestje aangedaan had omdat het nog behoorlijk koud buiten was.
Toen ze bij de manege aankwam zag ze dat de trailer al klaarstond.
Ah daar was Marjon al! Heey Marjon. Heey Krista daar was je al!
Heb je er al een beetje zin in? Vraagt Marjon? Ja heel erg! Zegt Krista.
Mooizo. Je helpt me heel erg als jij alvast Kolonel gaat poetsen en knotjes gaat maken
En dan ga ik alvast z’n spullen in de auto leggen.
Okay is goed zegt Krista en gaat op weg om Kolonel eens lekker te poetsen.
Ze had tot 10 uur en dan moesten ze weg. Even later Kwam Marjon terug met een deken en transportbeschermers voor Kolonel.
Hij was helemaal mooi gepoetst en ze hadden nu nog anderhalf uur om hem in te vlechten, en dan moesten ze weg. Dat deed Marjon even vlug zodat Krista even wat kon gaan drinken.
Ze waren inmiddels al weer een half uur onderweg naar de wedstrijd en moesten nu nog ongeveer een half uur rijden.
Toen ze er eindelijk waren gingen we eerst maar even Marjon aanmelden dat ze er was.
Ze zag dat ze nog een uur had voordat ze haar springparcours af moest leggen.
Ruim tijd dus om Kolonel op te zadelen en in te rijden.
Marjon haalde Kolonel van de trailer af.
Ze vroeg of Krista hem alvast weer even wou poetsen en z’n deken en transportbeschermers af wou doen zodat zij het parcours kon gaan verkennen.
Dat wou Krista maar al te graag doen en begon al fanatiek.
Toen Marjon terug kwam zag ze haar paard helemaal glimmen zo fanatiek had Krista hem gepoetst! Wow! Krista dat heb je goed gedaan!
Ik moet haast beginnen met rijden dus zou jij z’n hoofdstel even willen doen?
Dan doe ik zijn zadel wel op en niet te vergeten zijn peesbeschermers om.
Toen alles klaar was wisselde Marjon haar gewone kleren om voor haar wedstrijdkleren en stapte op om Kolonel in te gaan rijden. Krista liep mee en ging kijken Hoe Marjon Kolonel in ging rijden. Toen ze eindelijk haar parcours mocht rijden, wenste Krista haar nog succes en ging zelf kijken hoe het zou gaan. Krista vond dat Marjon al best in een hoge klasse reed.
Al L2. Het ging allemaal goed maar na de landing over het muurtje ging het fout.
Het gebeurde in een flits. Er lag een balk op de grond. Marjon en Kolonel hadden hem niet gezien………
Leuk verhaal? dan schrijf ik verder naja ik hoor het wel

meer