[FB] Mijn eigen boef uit een frame

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

pipanda

[FB] Mijn eigen boef uit een frame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 15:12

Eindelijk na 3 maanden weer eens een foto van pepe bewerkt. Dit is nog een oude foto met mijn oude compactcamera gemaakt. Ik was het al een hele tijd van plan deze foto aan te pakken maar het kwam er maar niet van Clown

orgineel Koe
Afbeelding

bewerking Clown
Afbeelding

Ik ben benieuwd of jullie het wat vinden en of er nog wat aan te verbeteren valt.

baister

Re: [FB] Mijn eigen boef uit een frame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:16

ik vind hem wel mooi.. alleen de witte achtergrond vind ik wat minder.. ik zou het een andere kleur doen.. heel licht blauw of zo...

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:57

Haha! Dat is echt zo'n foto die je moet bewerken!
Gaaf gedaan, alleen een paar minpuntjes ik vind de staart er net iets te nep uit zien té 'geknipt' zal maar zeggen Lachen
Punt twee; de overbelichte rug.. daar had je misschien ook nog iets aan kunnen doen
Punt drie; de rechterachterhoef(of links.. ik ben daar niet goed in Clown) is niks.. er is bijna geen hoef meer, erg jammer
Maar voor de rest ziet Pepe er weer gaaf uit Vork

*edit typo

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:59

Met welk programma heb je dat gedaan! Erg gaaf Kwijl

Persoonlijk vind ik wit juist hier wel weer heel mooi bij staan. Die schaduw maakt het echt af. Lachen
De manen zijn leuk, staart wat minder(uitgeknipt). Ja
Maar al met al een hele leuke foto!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:01

zucht pipanda,wat maak je toch prachtige bewerkingen.Vind de schaduw juist heel mooi.Misschien wil je wel delen hoe je dat hebt gedaan????:-)

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:24

Edda en Nancy_Aan de staart ga ik nog even sleutelen denk ik,kijken of ik hem nog iets luchtiger kan krijgen en de hoef is geloof ik inderdaad een klein stukje af(dat lichtere onder zijn hoef op het orgineel is volgens mij geen stukje pepe)Aan het overbelichte kan ik denk niks doen hooguit misschien wat minder wit maken.
Nancy_;Gemaakt met adobe 2.0 Maar kan met elk ander programma gedaan worden waarbij je; *in lagen kan werken *een gum hebt*een doordruk tool en eentje voor tegenhouden.En ook een hoop gedult en dat laatste zit niet in een programma Clown
timokyana;Schaduw maak ik door pepe te dupliseren in een 2e laag daarna zwart maken met je niveau's,vervormen door hem schuin te trekken wel zo dat de voetjes bij elkaar liggen en dan graussiaans vervagen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:37

Heel gaaf!
Ik denk alleen dat je het effect nu onbewust afzwakt, buiten het binnenste frame, dus waar hij overheenstapt, zou ik geen schaduw doen, alleen daarbinnen. Dan krijg je echt het idee dat hij ergens 'uitstapt', nu zie je er alleen een rand omheen.
Gave foto trouwens! Heeft de fotograaf het er levend vanaf gebracht? Tong uitsteken

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:21

Ik zou voor één frame kiezen, niet twee, dat leidt de aandacht af.
Geen flauw idee hoe dat moet, maar kun je het niet voor elkaar krijgen dat alles van de foto buiten het binnenste frame - volg je het nog? - op de achtergrond van bokt komt? Zodat het lijkt dat de pony echt uit het frame stapt?
Ojee, hoe leg ik dit uit...? Scheve mond

En ook zou ik voor een andere achtergrondkleur gaan. Schimmel op wit is niet spetterend genoeg.

Verder vind ik dat je het hardstikke netjes uitgeknipt hebt! En wat een stoere foto. Lachen

Maar volgens mij kun je het nóg beter...

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 19:34

Allemaal bedankt voor jullie reactie,ik ga vannavond nog even sleutelen aan de foto.

elanor;Ja ik leef nog Vork .Pepe komt heel vaak zo om de bocht,als ik hem los longeer ,niks aan de hand hoor.Hij blijft altijd toch op afstand en anders zeg ik; he daarblijven en dan neemt hij de bocht weer wat ruimer.Ik vind dat bij foto's maken eigenlijk wel leuk anders krijg je alleen zijfoto's. Clown

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 23:44

Zo ik ben uitgesleutelt voorlopig.

Afbeelding

Ik heb wat aan het hoefje gedaan .De overbelichting op zijn rug iets donkerder gemaakt .En de staart bijgewerkt.
Dat de kleur en frames zijn bijgewerkt lijkt me duidelijk te zien Clown

Met jullie tips heel anders en toch ook leuk dacht ik. Knipoog

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:01

Goh, dit geeft wel een heel grappig effect! Haha!
Ik vind het leuk geworden.

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:36

nou soes ik vind je tweede bewerking beter dan de eerste vooral dat voetje voor wat nog in het andere frame staat, alleen de schaduw kan volgens mij nog aan gesleuteld worden