Niet zo'n goede titel, moet nog een goede verzinnen! Iemand sugesties"?
Hier dan deel I:
“Ik meen het hoor! Ik ga niet mee naar Terschelling als Rox niet mee mag!” roept Michelle boos naar beneden en ze slaat de deur van haar kamer dicht. Zijn we net terug van 3 weken Spanje, willen ze weer 2 weken naar Terschelling. En dan moet ik Rox zeker nog langer missen! Denkt Michelle, en ze gaat boos op haar 2 persoon bed zitten. Ze keek haar kamer rond. Het was groot en overal stond keurig meubilair. Waren mijn ouders maar niet zo rijk, hoefde we tenminste niet zo vaak weg, denkt Michelle. Michelle kijkt op de klok. “Jeetje, het is al 4 uur”. Ze hoort geklop op de deur en haar moeder opent de deur. “Liefje, we weten dat je niet weer weg wilt van je paardje maar je vader heeft nog vakantie en willen we er nog lekker even tussen uit” Michelle laat de zin door haar door dringen en staat woedend op. “Ga er dan lekker tussen uit, en laat mij! Ik wil bij Rox blijven. Dus je mag kiezen of ze gaat mee of ik blijf thuis!” probeert Michelle rustig te zeggen, maar wat er toch geïrriteerd uitkomt. Michelle haar moeder zucht en zegt uiteindelijk “Oke, ik zal wat proberen te regelen. Ik breng je er nu eerst wel even heen. Het is nu toch niet te heet om te gaan rijden” Michelle knikt en haar moeder loopt weg. Michelle trekt snel haar rijkleding aan en loopt snel naar beneden. Haar moeder zit al in de auto en Michelle stapt snel in.
Bij de luxe pensionstal aangekomen, stopt haar moeder. “Ik haal je half 7 open” zegt ze en ze drukt snel een kus op Michelle haar voorhoofd. Michelle mompelt ja en loopt de stal in. Het is er aardig druk. Ze begroet de andere en loopt naar het land van Roxy. “Rox? Meisje kom maar” roept Michelle. Uiteindelijk komt er een mooie KWPN pony met mooie spieren aangedraafd. Michelle knuffelt haar pony en pakt haar en neemt haar mee. Ze loopt rustig naar een poetsplek en poetst er uitgebreid met lange halen. Uiteindelijk pakt ze haar ankypad en het bontje uit haar kast en legt hem op haar rug. Het is erg rustig op stal. “Waar is iedereen?” vraagt Michelle aan Floor de stalhulp. “Tja, het is een gewone woensdag werkdag hé “ zegt ze met een knipoog. Michelle knikt en pakt haar dressuurzadel uit haar kast en zadelt Roxy snel en handig op. “Zo Rox, ik heb je al een week niet echt getraind dus dat wordt werken zo” zegt Michelle lachend tegen haar paard. Ze pakt haar cap en haar leren rijlaarzen en neemt Roxy mee naar de 2e buitenbak. Michelle spring snel het zadel in en begint met inrijden.
Ruim 3 kwartier later stapt Michelle Rox uit na een vermoeide training. Rox loopt inmiddels in de M1 + 3 wp’s dus moeten ze wel trainen. Michelle spuit Roxy lekker af en brengt haar weer naar de weide. Ik hoop echt dat ze mee mag naar Terschelling denkt Michelle. Ze loopt naar de stal en ruimt haar spullen op en kijkt op haar horloge. Nog 5 minuten voordat haar moeder komt. Ze pakt Tjiske de fries van haar tante en breng hem naar de stapmolen, zodat ie nog even beweging heeft. Ze hoort haar moeder toeteren. “Floor? Wil jij Tjiske over 15 minuten uit de stapmolen halen?” vraagt Michelle nog snel. “Ja natuurlijk, ga maar hoor Mich” zegt floor vrolijk en gaat verder met het stalpad vegen. Michelle rent daarna snel naar de auto en stapt in. “En? Kan Rox mee?” vraagt Michelle snel. Haar moeder pakt haar hand. “Sorry liefje, maar de stalling waar ze dan zou moeten staan is vol” zegt haar moeder tegen Michelle. “WAT!? Ik ga dan niet mee hoor, jullie kunnen de pot op” roept Michelle boos terwijl haar moeder gewoon naast haar zit. “Nou nou, je zult wel moeten je mag echt niet alleen thuis en je vriendinnen zijn op vakantie” zegt haar moeder. Michelle zucht.”Je denkt echt dat ik een klein kind ben hé? Ik ben al 15 hoor!!” zegt Michelle boos en ze draait de volume knop hoog als teken dat ze niet meer wilt praten met haar moeder. Michelle moeder zucht en rijdt naar huis. Voordat de auto stil staat stapt Michelle al uit en loopt ze stampend het huis in. “Hey zonnetje in huis” zegt haar vader vrolijk. Michelle werpt hem een vuile blik op en rent naar boven. Zo snel mogelijk gaat ze onder de douche en pakt de huistelefoon. Ze typt het nummer van Bo in en wacht. “Met Bo” hoort ze aan de andere kant van de lijn” Michelle wordt al vrolijker van zijn stem. “Hé lieverd met Michelle” zegt ze snel in de hoorn. Ze hoort de warme opgeluchte stem “He lieverd, alles goed?” zegt hij dan ook. Michelle zucht “Nah eigenlijk niet, me ouders willen weer 2 weken op vakantie en Rox kan niet mee! En ik moet jou missen” zegt ze teleurgesteld. “Het wordt vast hartstikke leuk op vakantie, wees blij dat je nog een keer op vakantie gaat! En die 2 weken kan je zo weer inhalen. En je weet best dat ik Rox voor je wilt trainen op deze dressuurstal. Michelle wordt al wat blijer. “Je bent echt een schat, hoe gaat het daar? Ik mis je echt, ben je dit weekend thuis ben ik er weer niet! Maar ik kan Rox vrijdag wel brengen dan zie ik je meteen” Bo vind het goed, ze spreken een tijd af en Michelle hangt op. Ze loopt naar beneden, ze was de ruzie weer vergeten en schonk wat te drinken in. “Mam? Rox kan naar Bo toe, bij die trainingstal waar hij werkt! We kunnen hem vrijdag brengen, het is alleen wel 1,5 uur met de auto rijden” zegt ze tegen haar moeder die bezig is met het eten maken. “Dat maakt niet uit, dan brengen we haar die avond wel, oke?” hoort ze haar moeder zeggen. Michelle knikt en gaat buiten zitten. Ze pakt haar mobiel van de tafel en kijkt op het schermpje. ‘1 nieuwe sms’ staat er. Michelle opent de sms en leest.
“Heey Michel, alles goed daar? Wij komen volgende week weer thuis. Het was gezellig! Hoe gaat het met Tjiske? Xx leo” Michelle lacht. Tjiske is de verzorgpony van Leonie, Michelle had dat geregeld met haar tante.
Michelle rekt zich gapend uit. Ze loopt naar beneden en gaat aan het ontbijt zitten, waar haar ouders al aan zitten. Ze smeert nog met haar ogen half dicht een broodje. “Mich, we gaan zo Rox weg brengen. We hebben besloten vanmiddag al naar Terschelling te gaan.” Michelle zucht en knikt oke. Ze eet haar broodje op trekt haar rijbroek en gympen aan en loopt naar beneden. Ze loopt de garage in waar ze de transportdekens en berschermers pakt en in de achterbak van de auto ligt. Ook legt ze een hooinet en een stapel emmers in de trailer en gooit er nog wat plakken zaagsel in. Michelle gaat naar binnen terwijl haar v ader de trailer aan de auto koppelt. Daarna komt ie binnen. “Je moeder wacht, ik zie je vanmiddag wel weer” zegt ie met een knipoog en Michelle loopt naar hun terein waar de auto met trailer wacht. Ze stapt de auto in en ze rijden zwijgend naar stal. Daar pakt Michelle snel Roxy en doet zijn lichte trailerdeken om en haar moeder de beschermers en staartkoker. Michelle zet Roxy snel in de trailer wat binnen enkele minuten al goed verloopt en haar moeder haalt samen met Floor Roxy haar spullen. Als alles ingeladen is rijden ze naar de stal waar Bo werkt. “Zo lieverd, heb je zin om naar Terschelling te gaan” vraagt haar moeder maar uiteindelijk. “Ja hoor mam, we zitten zeker in een huis ofzo?” Michelle haar moeder knikt en doet de muziek harder en ze rijden weer zwijgend verder. Uiteindelijk zien ze het bord. “Dresage stable” staan. Ze rijden rustig het erf op. Michelle is hier 2 x eerder geweest. Haar moeder gaat de kantine in, Michelle loopt haar achteraan. Een oudere stalhulp loopt snel naar Michelle toe. “Kom maar, ik wijs je wel even waar je paard even kan lopen en waar je de spullen kan opbergen” Michelle knikt en loopt haar achteraan, ze openen samen de trailer en halen de schoppende Roxy de trailer uit en Michelle volgt de stalhulp naar ene paddock. Ze klikt het touw los en haalt de bechermers en deken eraf en laat haar lekker rustig even wennen. Ze brengen samen de spullen weg, als ze klaar zijn vraagt Michelle.”Waar is de kamer van Bo?” de stalhulp wijst de weg en Michelle loopt erheen. Ze kijkt het gebouw in waar ze moet wezen. Ze komt langs allemaal kamers. Totdat ze ergens ziet staan ‘Woman Side’ oeps verkeerde kant denkt Michelle. Ze gaat de andere kant op en zoekt kamer 33A. 29,30,31,32B,33, 33A. Hier is het! De deur staat op een kier en Michelle loopt de kamer in. Wat ze daar ziet, kan ze zelf niet geloven..