creatief gedaan in de tuin ! is het wat ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

iSaBeLL

creatief gedaan in de tuin ! is het wat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 18:30

hoi Haha!

ik hou zo erg van paarden fotgraferen , maar ik dacht laat ik nu is iets creativers gaan doen dus ik maar de tuin in gegaan met mijn fototoestel , en ik vond het eigelijk nog best wel wat ! Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

naja graag tips gevraagt Haha!
ik fotografeer met de Canon Powershot A700

gr. janise

Renee

Re: creatief gedaan in de tuin ! is het wat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:34

mooie foto's

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:37

Ik kan je wel wat tips geven want aan alleen 'mooie foto's' heb je natuurlijk niets...

Let op je belichting, sommige foto's zijn overbelicht en op sommige zie je schaduw die er eigenlijk niet hoort. Verder zijn de meeste onscherp en had ik ze eigenlijk niet geplaatst. En zorg dat je geen storende achtergrond hebt. Kijk eens naar foto topics van andere en kijk hoe hun het doen...daar kan je ook veel van leren...en gewoon veel oefenen...Lachen

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 18:45

Shalimar schreef:
Ik kan je wel wat tips geven want aan alleen 'mooie foto's' heb je natuurlijk niets...

Let op je belichting, sommige foto's zijn overbelicht en op sommige zie je schaduw die er eigenlijk niet hoort. Verder zijn de meeste onscherp en had ik ze eigenlijk niet geplaatst. En zorg dat je geen storende achtergrond hebt. Kijk eens naar foto topics van andere en kijk hoe hun het doen...daar kan je ook veel van leren...en gewoon veel oefenen...Lachen

dankje voor je tips!
maar ik wou even vragen of jullie het wat vonden !
want ik weet niet zo goed hoe je geen overbelichting kan krijgen en wel of geen schaduw !

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:02

Overbelichting is altijd gewoon prutsen. Als je merkt dat het zo is moet je de camera laten focussen op een stuk dat op de oude foto overbelicht is, dit is namelijk lichter. Echter gebeurd het dan wel dat de foto zelf toch weer te donker wordt, een beetje een middenweg zoeken. Schaduwen kan je voorkomen door bijvoorbeeld van een andere kant te fotograferen, een takje omhoog te doen, zelf wat aan de kant te gaan of juist alles in de schaduw te zetten, wel opletten dan dat het niet te donker is. Probeer eerst scherp te stellen (bij mij door de knop half in te drukken.) en daarna pas te klikken i.p.v. eerst te klikken en de camera dan pas scherp te laten stellen, geeft een heel stuk betere resultaten.