[tek] veulen belize in pastel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

rink

[tek] veulen belize in pastel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 19:39

hier dan weer een werk van mij.. dag werk aan gehad. ben zelf heel erg tevreden!!
het is mijn 4de pastel tekening. het formaat is a4.

helaas zat de tekening al in een hoesje (vandaar de vouwen die je een beetje ziet :S )die niet meer open te krijgen is op een fatsoenlijke manier. en het is mijn laatste hoesje Clown hoe bedoel je blond. de kleuren zijn in het echt iets lichter.de vlekken zijn ook in het echt niet echt te zien. en natuurlijk maakt het uploaden enzo de kwaliteit er niet beter op helaas.. maar toch hier is tie dan...

brand los Clown

Afbeelding

baister

Re: [tek] veulen belize in pastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 22:09

sjeej.. goed gemaakt hoor Lachen vind het erg mooi.. vind de uitdrukking ook heel mooi alleen de 'puntige' botten storen mij een beetje.. ik weet niet of het de bedoeling is maar vind het wat minder mooi

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 22:18

Je doet het erg netjes, ogen en neus zijn heeeeel erg sprekend, alles op zich is heel goed, nu iets meer gaan werken aan de juist verhoudingen van alles!
Erg mooi gedaan hoor!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 22:22

ga mee met desire

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 22:27

Ik vind eigenlijk de achtergrond met die naam erin een beetje zonde. Het paard is mooi realistisch en past daar niet zo in. Mooi hoofd, hij zou onderaan iets mooier mogen overlopen op het papier.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:14

Ik vind het juist heel mooi de achtergornd en de naam erbij, ik vind het oogje echt schitterend en ook dat je een soort streepjes ziet als vachtstructuur Knipoog

Vladeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:09

Vind hm prachtig! Net zoals Nevony zei, de structuur van de vacht. Das echt mooi gedaan joh! Aleen vind ook ik de achtergrond niet zo mooi en de naam storend. Maarja misschien is dat jou styl. Iedereen ze eigen mening!
Maar ik vind hm verder echt super! Ja

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:45

Ik vind hem heel erg mooi, alleen het rode links vind ik niet mooi, net bloed oid.. Knipoog Verder: mijn complimenten Lachen

xx eva

rink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 14:02

de eigenaares van het veulen wilde graag de achtergrond zo Clown wel goe dan doet ik dat Lachen bedankt voor alle reacties...

alleen vraag ik me af de juiste verhoudingen??? het veulentje is toch in verhouding? of ben ik nou scheel geworden...

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:03

WAUW, WAUW, WAUW wat kan jij dat goed zeg! Echt mooi!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:56

rink schreef:
de eigenaares van het veulen wilde graag de achtergrond zo Clown wel goe dan doet ik dat Lachen bedankt voor alle reacties...

alleen vraag ik me af de juiste verhoudingen??? het veulentje is toch in verhouding? of ben ik nou scheel geworden...

Nee niet helemaal, kijk even naar beide ogen, zit iets hoogte verschil in en je hebt het hle oog heel mooi getekend, maat bij het halve oog is de oogkas niet mooi, waardoor het een beetje is alsof hij scheel kijkt, je hebt de oogkas aan de bovenkant wat naar buiten laten komen en aan de onderkant nietwaardoor het oog zeg maar naar beneden wijst en met de hoeveelheid van het oog dat je kan zien had je aan de rechterkant (op de tekening) van het blesje dus ook nog wat meer van het hoofd moeten zien +/- 4 mm. darnaast is de kaaklijn aan de linkerkant te recht, je had de "wang"iets ronder kunnen maken en vanuit daar de rechte onderkaak aanzetten, zo maak je wat duidelijker wat de "wang" is en nu lijkt de neus dus ook iets korter omdat de "wang" iets te laag doorloopt en dit komt weer mede doordat de hals links iets breder had kunnen zijn en die loopt naar onder toe niet mooi aan de linkerkant, hierdoor is de borts/schouder partij te klein in verhouding met de grootte van het hoofd. de neus en dan met name de neusgaten zijn ook iets te groot.

Maar nogmaals erg knap gedaan en je hebt er echt talent voor, maakt het oog, de oren, neus enz. heel sprekend, dus de echte moeilijke detail ben je heel goed in, nu nog iets meer werken aan de grote dingen en de verhoudingen, en hierbij gaat het echt om millimeter werk hoor, maar die paar millemeter kan een totaal andere meer sprekende tekening opleveren en als je dat voor me kaar hebt dan maak je geweldig mooie tekeningen dat weet ik zeker, dan laat ik je er zelfs een van mijn paardje maken Knipoog
Maar dit is dus echt al heeel erg knap, je hebt veel talent! Ik geef dit soort dingetjes ook echt alleen maar aan zodat je jezelf nog meer kunt verbeteren, want het is al een mooie tekening zo!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 17:20

oh oke.. ik dacht dat je echt grote hoofd verhoudingen bedoelde.. Lachen bedankt voor je commentaar hier kan ik echt wat mee!!! .. als je vindt dat ik het goed genoeg kan moet je maar eens pben voor je tekening Knipoog haha

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:51

Mijn vader heeft zelf altijd hele mooie pasteltekeningen gemaakt van voornamelijk paarden en honden en ik ben er zelf ook aardig goed in (hoor mij opscheppen Knipoog) maar heb er zelf totaal geen tijd meer voor door alle paarden en mijn vader is er een paar jaar terug ook mee gestopt. Vandaar dat ik op dat soort kleine dingen let. Ik wil dolgraag nog eens een portret van een van mijn paarden, maar ik moet eerst een mooie foto hebben die me echt aanspreekt!!!

RinskeMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:57

oneilltje79 schreef:
Ik vind eigenlijk de achtergrond met die naam erin een beetje zonde. Het paard is mooi realistisch en past daar niet zo in. Mooi hoofd, hij zou onderaan iets mooier mogen overlopen op het papier.

Daar sluit ik mij bij aan, het paard zelf vind ik erg mooi getekend!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:07

RinskeMargot schreef:
oneilltje79 schreef:

Daar sluit ik mij bij aan, het paard zelf vind ik erg mooi getekend!

precies hetzelfde Lachen
de "rimpeltjes" op het neusje vind ik ook iets te extreem..
Maar verder is die echt super mooi ! *LOL*

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:21

Aan de tips heb ik niets meer toe te voegen. Maar ik vind zeker dat je wel n vooruitgang in je pastels laat zien Ja .
Mn de kleuren vind ik voller en genuanceerder geworden ivm eerder werk van je.
En dat oogje... wat n snoezige uitstraling! Lachen

rink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 15:55

tis ook echt een snoesje Lachen

bedankt voor de positieve reacties!!!

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:58

aah.. heel goed gedaan !! OK dan!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:00

Mooi gedaan! k ga mee in de eerder genoemde opmerkingen. voor de rest: mooie warme tekening met vriendelijke uitstraling

rink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:21

bedankt!!