Dit is één van mijn eerste verhalen die ik hier op bokt zet.Er zitten een paar spellingsfouten tussen. Hier is het eerste deel.
Goedemorgen,Goldfever ! Ik ging over zijn boxdeur hangen waardoor Goldfever opkeek en me hinnikend begroete. Ik aaide hem over zijn neusje en herinnerde me hoe hij vroeger wel niet te keer ging als ik hem aaide. We hebben Goldfever gekocht als 2-jarige hengst. Toen ik hem daar zag staan in zijn box was ik opslag verliefd. De manier hoe hij naar me keek was echt ongeloofelijk,met die spitse oren en die diepzwarte ogen van hem alsof hij recht door me keek. Zijn eigenaar zei dat hij onhandelbaar was,hij heeft nooit een mens vertrouwd. Ik heb de oren van mijn vader's kop moeten zeuren voordat hij Goldfever voor me kocht. Uiteindelijk hebben we hem dan toch gekocht. We hebben 4 jaar werk aan hem gehad voordat hij me vertrouwde en ik op hem kon rijden. Nu is hij uitgegroeide tot een heuse dressuurhengst. Niemand weet precies wat er vroeger met hem gebeurt is. Maar ik ben blij dat ik van Goldfever een paard hebben kunnen maken waar ik nog jarenlang plezier van zal hebben. Aaiend over Goldfever's neus denk ik terug aan al die nare herinneringen Die 4 jaar was echt hard voor ons. Misschien zelfs een beetje te hard,maar ik ben blij dat ik het niet opgegeven heb. Eigenlijk wil ik er niet teveel meer aan terug denken. Ik haalde Goldfever uit zijn box en borstelde hem,deed zijn blauwkleurige bandages aan en ging voor Goldfever staan om te kijken of ik de bandages wel allemaal even netjes had aangedaan. Daarna legde ik zijn zadel op en deed zijn hoofdstel aan. Nu het lekker weer is buiten en de zon weer schijnt kunnen we in de buitenbak gaan rijden. Opweg naar de buitenbak waren goldfever's oortjes gericht op de eendjes die in de beek voorbij zwommen. Ik vond het best grappig hoe snel de eendjes voorbij zwommen als ze Goldfever's voetstappen hoorden. Aangekomen in de buitenbak stapte ik op Goldfever's rug en zette hem in stap. Na een beetje los gereden te hebben besloot ik maar om aan de galopwissels om de twee pas te gaan werken. Ik zette Goldfever in galop en voelde onder me hoe soepel hij beweegde. Goldfever lijkt erg veel op zijn vader qua gangen.Zijn vader rijd op hoogste niveau dressuur en zijn moeder ook. Ik pakte de lijn M-X-K en begon de galopwissels te oefenen.Ik beloonde hem en zette Goldfever over in draf. Die galopwissels waren heel erg goed fluisterde ik Goldfever toe en hij beweegde met zijn oortjes heen en weer alsof hij me begreep. Na nog even gereden te hebben zadelde ik hem af en bracht hem terug naar zijn box. Ik haalde een wortel te voorschijnt en rijkte hem naar Goldfever.Die heb je vandaag dubbel en dik verdient en plakte een kusje op zijn snoet.Ik voelde een hand op mijn schouder. Vliegensvlug draaide ik me om.Hoi,zei Anna. Doe jij me verschrikken zeg,zei ik.Dat was ook de bedoeling,lacht Aniek. Ga je 6 augustus ook mee doen met de Kür op muziek in Almere ? Ik weet het nog niet goed,de passage en de piaffe zitten er nog niet helemaal in. Kom op Eva,niemand rijd zo goed als jou. Almere is ook zo ver van hier,Goldfever is beslist niet gewend van zo ver te reizen. Ik draaide me om naar Goldfever,hij keek uit zijn boxdeur en het was net alsof hij het gesprek meevoerde. Ik laat je wel iets weten als ik meedoe,zei ik.Hier is alvast een inschrijfbon.Twijfelde nam ik de inschrijfbon aan. Anna gaf me een knipoog en ik zegde haar gedag.Ze was er echt zeker van dat ik zou meedoen,dacht ik bij mezelf. Wat moet ik nu doen.Ik keek naar Goldfever ik de hoop dat hij me een antwoord gaf. Ik besloot er nog maar een nachtje over de slapen en fietste naar huis.