[Verhaal] Het einde werd een nieuw begin.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Verhaal] Het einde werd een nieuw begin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:03

Hey! Haha!
Sommige kennen misschien het vorige verhaal van mij; Afspraakje via MSN.
Dat verhaal is eigenlijk tja, doodgelopen.. Ik was het kwijt..
Het was niet zo logisch meer en uiteindelijk is het gestopt.

Nu ben ik opnieuw begonnen met een verhaal;
Het einde werd een nieuw begin.
Misschien een beetje een rare titel, maar later in het verhaal wordt het wel een beetje duidelijk.
De ideeën die later in het verhaal komen kreeg ik oa door de film Thirteen, die ik heel vaak heb gezien en waargebeurde verhalen van mensen, die ik heb gelezen in een blad.
Dat is ongeveer de inspiratie voor mijn verhaal Schijnheilig..

Euh en verder.. Ik weet niet hoe snel ik doorschrijf. Het is nu vakantie periode en ga op vakantie. Dus als er niet zo snel iets nieuws komt, dan weet je dat ook weer Knipoog..
En ik sta open voor opbouwend commentaar en ik zal ook proberen daar iets mee te doen.
Want ik wil m'n verhaal zo goed mogelijk maken Tong uitsteken

Oké.. Hier het eerste deel van het verhaal.

Het einde werd een nieuw begin.

Hallo daar!
Ik ben Lisanne en op dit moment ben ik 15 jaar oud. Sinds enkele maanden woon ik in een psychiatrische inrichting. Hoe dat komt, zal je lezen in mijn verhaal. Het is eigenlijk een soort dagboek, van de dingen die gebeurd zijn in mijn leven. Ik doe het niet voor mijn plezier, maar om beter te worden. De psychiaters vinden dat ik mijn verhaal zo goed mogelijk moet vertellen. Over hoe mijn leven er uitzag toen alles nog normaal was, toen het fout ging en mijn leven nadat het fout ging. Ze willen namelijk weten, hoe mijn leven eruit zag. Daarom beschrijf ik dagen uit mijn leven en probeer ik alles uit te leggen, alleen maar om hun een beeld te geven van mijn leven, zodat ze me kunnen helpen. Want ik weet dat mijn leven nu fout is. Ik weet het, maar ik kan er niets tegen doen! Ik begin met vertellen vanaf mijn 13e verjaardag.

Het was vroeg in de ochtend. Ik denk een uur of zeven. Ik werd wakker van de stemmen van mijn ouders en mijn oudere zus. Lang zal ze leven werd er gezongen. Op dat moment realiseerde ik me weer welke dag het was. Mijn verjaardag! Deze dag werd ik eindelijk 13 jaar! Mijn ouders en mijn zus stonden met een vrolijke glimlach naast mijn bed en in hun handen hadden ze mijn cadeaus! ‘Gefeliciteerd lieverd,’ zei mijn moeder en ze gaf me een zoen, mijn vader en zus volgde. Ik pakte mijn cadeautjes één voor één uit. Het waren allemaal dingen waar ik om gevraagd had! Die mooie pen en een nieuw zweepje voor op de manege! En zo nog meer leuke spullen. Een tijdje later stapte ik mijn bed uit. Met zijn alle gingen we beneden ontbijten, daarna was het voor mij tijd om naar school te gaan. Samen met twee vriendinnen fietsten we naar school, om weer een lange dag te volgen! Toen we op school waren werd ik door allerlei mensen gefeliciteerd, wat was het fijn om vrienden te hebben! De lessen waren zoals gewoonlijk weer vrij saai en ik was blij toen de school uit was. Toen ik thuis kwam, waren er allemaal mensen van de familie. Het werd een gezellige dag.

Elke dag bij ons thuis was gezellig, althans in die tijd nog wel. Mijn ouders waren gelukkig met elkaar, mijn zus was gelukkig met haar vriend en ik was gelukkig, omdat hun gelukkig waren!
Ik moet je wel zeggen, dat mijn weken toen wel erg eentonig waren.
Doordeweeks ging ik naar school en maakte daarna braaf mijn huiswerk.
Ik leerde veel en scoorde daarom ook hoge cijfers. Op zaterdag ging ik naar de manege, hielp de beginners met opzadelen en in de middag had ik zelf les, op zondag deden we nooit zo veel. Uitslapen en hangen, dat was onze zondag!

Op een zaterdag was ik zoals gewoonlijk weer op de manege. ‘Lisanne, ik ben blij dat je er bent! Kan je even helpen met het zadelen van Josje, Furry en Wiske?’ was het eerste wat Melanie zei. Melanie was de instructrice van de beginners. Zo ging het ongeveer elke week. Ik knikte en liep door naar de stallen. Waar weer een hoop beginners stonden te klungelen met het tuig. Snel en zorgvuldig hielp ik de beginners één voor één met het opzadelen. Voor de duizendste keer probeerde ik ze uit te leggen hoe ze moesten opzadelen, terwijl ik al wist dat ze dat de volgende keer nog niet konden! Toen Melanie terugkwam van de kantine, waren alle pony’s netjes opgezadeld. Voor de zoveelste keer werd ik bedankt door Melanie. Ik liep met ze mee naar de bak, om ze op de pony’s te helpen. Daarna ging ik naar Bo, mijn lieveling van de manege. Bo was het enige paard waar ik fijn mee kon rijden en ik reed ook erg vaak op haar. Ik knuffelde met haar en daarna ging ik aan het werk. Op zaterdag werkte ik altijd op de manege. Ik mestte uit en verzorgde de paarden. Zodat mijn ouders maar de helft van mijn lesgeld hoefden te betalen. Eerst de stallen uitmesten. De meeste paarden, die niet hoefden te lopen, stonden op de wei. Dus dat was lekker makkelijk. De andere paarden haalde ik uit de stal en bond ze vast, zodat ik lekker makkelijk kon uitmesten. Na het mesten moest ik het hele gangpad weer aanvegen. Dat was het klusje wat ik het meeste haatte. Het was zo saai en vooral vermoeiend voor mijn armen! Toen dat eindelijk gedaan was ging ik eerst wat eten in de kantine. Tijdens het eten keek ik naar de halfgevorderde les. Ik moest nog twee uur wachten, voordat ik zelf weer op het paard mocht klimmen. De rest van de tijd bracht ik door met paarden poetsen. Dat was iets wat ik nooit erg vond om te doen. Ik hield er van om paarden te verzorgen. Om vier uur was het eindelijk mijn beurt om te rijden. Ik had Bo al opgezadeld en liep met haar naar de les. Samen met nog wat andere. Zoals gewoonlijk was de les weer super, ik leerde veel en kon goed overweg met Bo!

Bo was echt mijn favoriete paardje van de manege. Ik mis haar nog steeds heel erg. Lieve trouwe Bo. Zij was mijn maatje met wie ik kon praten, al vind iedereen het raar dat je met paarden kan praten. Maar paarden waren toen mijn beste vrienden! Je kunt er alles bij kwijt en je weet dat ze jou geheim bewaren en het lijkt ook echt alsof ze naar je luisteren, maar Bo in het speciaal. Bij haar had ik altijd het gevoel, dat ze me begreep.

Dat was mijn zaterdag zo ongeveer. Eigenlijk was elke zaterdag hetzelfde, behalve de dingen die we in de les reden dan. Ik ging met veel plezier naar de manege toe, als ik chagrijnig was, dan werd ik hier altijd weer vrolijk! Meestal kwam dat omdat ik Bo zag. Maar op een dag.. Werd de manege een stuk minder leuk!

Ik kwam weer vroeg op de manege. Weer werd me gevraagd om te helpen bij de beginners, maar gek genoeg vroeg Melanie mij of ik bij de bak wilde blijven, zodat ik kon helpen met de beginners. Ik vond het vreemd, want ze wist dat ik graag naar Bo wilde. Ik begon me toen af te vragen wat er aan de hand was. Waarom moest ik helpen? Waarom kon ik niet eerst naar Bo? Na de les racete ik als een speer naar de stal van Bo, maar deze was leeg. Ik schrok me rot, ze staat toch nooit in de wei op zaterdag? Ik rende naar de weides toe, maar daar was Bo niet. Ik ging alle stallen langs, maar Bo was er niet. Helemaal overstuur rende ik toen naar Melanie toe. ‘W..Waar is Bo?’ was het enige wat ik kon uitbrengen. Ik zag Melanie van kleur verschieten en voorzichtig begon te toen het verhaal te vertellen. ‘Woensdag hoorden we een kabaal uit de stal van Bo. Toen we bij haar stal aankwamen lag ze op de grond. Ze hapte naar haar buik en sloeg met haar benen in het rond, zo ook tegen de stalwand. We wisten dat het koliek was en belde de veearts. Maar eigenlijk wisten we al dat het te laat was. We kregen haar met geen mogelijkheid omhoog. Ze kreunde van de pijn. Toen de veearts kwam had hij zijn diagnose al snel gemaakt. Bo had erg veel pijn en geen kracht mee om te vechten tegen haar koliek. We hadden hadden een keus om haar te laten leven.. Met veel pijn en een grote kans dat ze als nog zou overlijden, of de keus om haar gelijk te laten inslapen.. Met zijn allen hebben we gekozen voor het laatste, want we wilden haar niet langer laten lijden.’ Ik kon geen woord meer uitbrengen. Mijn maatje, mijn vriendin. Ze was er niet meer. Helemaal overstuur rende ik naar haar stal, waar ik een paar uur heb gezeten en gelegen. Het boeide me helemaal niks dat ik eigenlijk nog allemaal werk moest doen. Ik wilde niet meer de stal uit, mijn vriendin was gewoon weg! Uiteindelijk ben ik de stal uitgegaan omdat ik les had, ik wilde niet lessen, maar Melanie zei dat ik moest. Vast omdat ik afleiding nodig had. Nu moest ik op Cindy. Ik reed wel is vaker op haar, omdat ik niet altijd op lieve.. lieve.. Bo mocht. Met een zwaar gevoel kwam ik de bak in. Daar stond Melanie met Cindy in haar handen. Ze hielp me met opstijgen en lachte me bemoedigend toe, maar ik kon gewoon niet teruglachen. De les leek wel eeuwig te duren. De tijd die normaal zo snel voorbij ging, ging toen zo ontzettend sloom voorbij. Ik werd er ook echt niet vrolijker van! Ik was blij toen de les voorbij was. Zo snel als mogelijk ging ik naar huis. Daar rende ik naar mijn kamer en viel op mijn bed. Daar barstte ik weer in huilen uit.

Dat was al mijn eerste minpunt in mijn leven. Dat ik mijn trouwe vriendin kwijt raakte. Ik wist niet meer aan wie ik toen mijn verhalen en geheimen moest vertellen, want geen enkel paard was zo lief als Bo. Ik miste haar verschrikkelijk en ook nu nog mis ik haar. Mijn stemming veranderde daardoor ook. Ik werd anders, thuis en op school. Het leek wel het begin van de problemen die daarop volgden!

* Word vervolgd.. Pling

Edit: Wat spelfouten er uit gehaald & woorden toegevoegd/verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-06 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Annn

Re: [Verhaal] Het einde werd een nieuw begin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:09

IER
leuk verhaaaaaaaaaaaaaalllllllllll!! tot nu toe dan he Tong uitsteken
echtzielig voor der..
wil weten wat er verder egbeurt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:54

Ann, het wordt nog zieliger.. Opzich..
-------------------------------------

Een paar weken later kwam het volgende probleem er aan. Mijn ouders. Achteraf bleek dat het al langer aan de gang was, maar dat hadden ik en mijn zus niet gemerkt of gehoord, dus dit was toen echt even schrikken voor mij en Marinde!

Het was laat in de nacht. Ik werd wakker van rinkelend glas. De eerste gedachte die door mij heenging was: Inbrekers! Maar algauw was die gedachte uit mijn hoofd. Ik hoorde mijn vader schreeuwen, wat hij precies zei kan ik me niet meer herinneren. Ik weet nog wel dat het niet aardig was! Algauw hoorde ik ook mijn moeders stem. Ze schreeuwde tegen elkaar, ze hadden ruzie! Ik vroeg me af waarom ze ruzie hadden. Op mijn tenen sloop ik toen naar de kamer van mijn zus, ook zij was wakker geworden. Ik kroop bij haar in bed en samen luisterden we naar het kabaal beneden. Na een tijdje vond ik het eng worden, waarom maakten ze zoveel ruzie? Ik vond het zo erg dat ik moest huilen. Mijn zus reageerde niet. Ze zat in een soort van shock te luisteren naar wat er beneden gebeurden. Ik denk dat het wel twee uur heeft geduurd voordat ze stopte met ruzie maken. Het laatste wat ik hoorde was een deur die dichtsloeg en iemand die de vloer aan het stofzuigen was. Snel sloop ik terug naar mijn eigen kamer en verstopte me daar onder de dekens. Ik was nog steeds bang, wie ging er weg? En waar was diegene heen? En kwam hij of zij nog terug? Al snel hoorde ik iemand de trap omlopen, het was mijn moeder. Ik hoorde haar zachtjes huilen, dat maakte mij eigenlijk nog verdrietiger en ook nieuwsgieriger. Ik wilde weten wat er gebeurd was! Ik piekerde me suf en uiteindelijk ben ik toen nog in slaap gevallen. Toen ik de volgende ochtend wakker werd, was mijn vader er ineens weer. Hij zat beneden aan de tafel koffie te drinken en deed alsof er niks was gebeurd. Daardoor ging ik mezelf afvragen of ze soms vaker ruzie hadden. Even later kwam ook mijn moeder naar beneden, ook zij deed heel normaal. Ze deden wel een beetje ‘koeltjes’ tegen elkaar, maar dat gebeurde toen heel veel. Mijn zus was ondertussen ook al in de keuken en ze wierp me een verbaasde blik toe, ook zij snapte er niks meer van. Dat kabaal van vannacht, het geschreeuw en de ruzie. Dat was toch zeker niet voor niets? We konden er moeilijk naar vragen, want we wilden niet dat ze wisten dat we ze gehoord hadden. Dus hielden we beide onze mond dicht. Lang kon ik er niet over nadenken, want ik moest naar school. Maar tijdens de lessen ging mijn aandacht toch weer naar mijn ouders en de ruzie, maar ook naar Bo. Ze was nu al weer een paar weekjes ‘weg van hier’ maar nog steeds miste ik haar verschrikkelijk. Deze twee dingen bij elkaar maakte mij gewoon down. Ik had geen honger en kon me niet concentreren. In de pauze vroegen een paar van mijn vriendinnen wat er aan de hand was, maar ik antwoordde dat er niets was en dat ik alleen een beetje moe was. Dus daarom lieten ze mij verder maar een beetje met rust. Ik was echt blij dat de schooldag om was! Ik wilde graag naar huis om mijn ouders een beetje in de gaten te houden. Ze waren namelijk allebei vrij vandaag, waarom dat was wist ik niet. Toen ik eindelijk thuis was zat mijn vader met een chagrijnig gezicht televisie te kijken. Mijn moeder was in de tuin bezig en ook zij keek niet vrolijk. Er ging van alles door me heen toen. Hadden ze weer ruzie gehad? Gingen ze scheiden?

Eigenlijk was dit maar het begin van het tweede minpunt. Normaal gesproken is één ruzie tussen je ouders wel erg, maar na een tijdje ben je het wel weer vergeten. Bij ons thuis was het anders. Het bleef niet bij één ruzie. Ze maakte steeds vaker ruzie. Na een tijd maakte ze ook ruzie toen ik en Marinde erbij waren. Ze waren ons gewoon helemaal vergeten. Het deed gewoon pijn om mijn ouders te zien ruziën en mijn zus ging er aan kapot. Marinde was steeds vaker weg van huis. Ze was bijna altijd bij haar vriend. Maar enkele maanden later kregen ze ruzie en zo verloor ik nog iemand..

Het was vrijdag en ik was al thuis van school, toen de telefoon rinkelde. Het was Peter, de vriend van Marinde. Hij vroeg me of Marinde thuis was. Ik keek in haar kamer, maar daar was ze niet. Dus ik vertelde hem dat ze niet thuis was. Op dat moment schoot hij in de stress. Hij vertelde mij dat ze ruzie hadden gehad en dat ze overstuur was weggereden op haar scooter en hij was nu bang dat ze een ongeluk zou krijgen. Zijn woorden maakte mij ook bang. Wat als mijn zus een ongeluk kreeg.. Misschien zou ze het wel niet overleven! Die gedachtes maakte mij heel erg bang. Mijn ouders waren allebei niet thuis. Dus ik zat naast de telefoon televisie te kijken. In de hoop dat Marinde zou bellen. Ik wilde mijn zus echt niet kwijt! Tegen de tijd dat mijn ouders thuis kwamen had Marinde nog niet gebeld. Peter had nog een paar keer gebeld of ze al thuis was en hij ging haar zoeken, maar ook van hem nog geen telefoontje. Ik legde het uit aan mijn ouders en ook zij schrokken. Op dat moment dachten mijn ouders niet aan zichzelf, maar aan Marinde. Voor het eerst sinds tijden maakten ze geen ruzie! Maar ik had geen tijd om daar aan te denken, want mijn lieve grote zus was weg! Rond etenstijd kwam er een telefoontje. Mijn moeder nam op. Ik kan me deze minuten nog vreselijk goed herinneren. De stem aan de andere kant van de lijn praatte tegen mijn moeder en mijn moeder was stil. Ik zag haar gezicht bleker worden en ik werd steeds banger. Toen het telefoongesprek afgelopen was, keek ik mijn moeder vragend aan. ‘Ze is tegen een vrachtwagen geknald,’ Ze was nog niet dood. Dus met zijn drieën gingen wij zo snel mogelijk naar het ziekenhuis waar ze toen net was binnen gekomen. Ik werd helemaal misselijk van de angst en de spanning. Want niemand wist of ze het zou overleven.
In het ziekenhuis kwam er algauw een dokter bij ons. Ze waren haar nog aan het onderzoeken, maar er was een grote kans dat ze het niet zou overleven. Mijn wereld stortte in elkaar. Ze mocht gewoon echt niet dood! Een lange tijd later mochten we bij haar kijken. Ze lag op dat moment nog in coma en ze zag er vreselijk uit. Lang mochten we niet blijven..
Thuis gekomen kon ik gelijk naar bed, we hadden nog steeds niet gegeten, maar ik had toch geen honger. Toen ik eenmaal in mijn bed lag kon ik niet stoppen met huilen. Beneden bleef het ijzig stil. Vroeg in de ochtend sliep ik nog steeds niet en mijn ouders waren nog steeds beneden. Het gerinkel van de telefoon verbrak de stilte. Ik hoorde hoe mijn moeder opnam. Het gesprek was kort en ik hoorde mijn moeder huilen en even daarna ook mijn vader. Ik vreesde het ergste en zo gauw als ik kon rende ik de trap af naar beneden. Daar trof ik mijn ouders huilend aan. Ze zagen mij in de deuropening staar en mijn moeder wenkte mij om bij haar te komen zitten. De woorden die ze toen uitsprak, zal ik nooit meer vergeten. ‘Onze lieve Marinde, is er niet meer,’ zei ze met een zachte stem. Op dat moment werd alles zwart voor mijn ogen. Mijn hoofd begon te bonken en tranen liepen over mijn wangen. Gedachtes spookten door mijn hoofd! Marinde was dood! Mijn lieve vriendin en zus! Waarom moest uitgerekend zij doodgaan! Wat er verder gebeurde kan ik me niet meer herinneren. Later kreeg ik te horen dat ik even was ‘weggevallen’. Waarschijnlijk door het nare bericht.

Op dat moment verloor ik een tweede liefde. Eerst Bo en een tijd later dus mijn zus, Marinde. Wij waren gewoon twee handen op één buik. Zij was degene met wie ik over Bo praatte en over onze ouders. Als ik bang was, of verdrietig kon ik bij haar terecht, omdat onze ouders toch meer bezig waren met ruzie maken. Na de dood van Marinde veranderde de ruzies wel. Maar niet positief.. De ruzies werden erger en soms was mijn vader gewoon een tijdje weg. Waarheen wist ik niet, mijn moeder wilde het niet vertellen en ze noemde de ruzies altijd ‘meningsverschillen’. Iedereen begrijpt natuurlijk dat er wel een einde komt aan de ruzies. Positief of negatief.. In dit geval werd het voor mij negatief.

Edit; Dingen die dubbel stonden verbeterd/weggehaald
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-06 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:54

Trouwens, als jullie spel/zinsfouten tegenkomen.
Willen jullie die dan even melden Haha!..
Want mijn spelling is niet altijd even best..

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:56

Super Iris! Maar dat wist je al. Lachen
Mijn naam. Cool

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:05

zielig ja Verdrietig
maar ik merk dat je soms iets dubbel schrijft:
Het was een gewone schooldag, dus lang kon ik er niet over nadenken, want ik moest naar school
en,
Een lange tijd later mochten we even snel bij haar kijken. Ze lag op dat moment nog in coma en ze zag er vreselijk uit. Lang mochten we niet blijven
moet je op letten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:07

Whaha, ja idd, zie het zelf nu ook.
Merk het niet zo erg als ik ermee bezig ben.
Moet toch beter gaan overlezen.

Heb het iig nu verbeterd.
Bedankt Ann Lachen.

En Lisanne; Ja, jij was even mijn inspiratie op dat moment he Lachen
Met je naam Tong uitsteken
Knipoog

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:47

ik vind het een érg mooi verhaal!!
Maar omdat ze dr leven omschrijft en je weet dat ze in een inrichting zit, kun je het soms wel een beetje voorspellen, maar wel een mooi verhaal!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:32

Jee, leuk verhaal. Blijf het volgen Lachen

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:20

érg mooi verhaal, dat is zeker Lachen
ik persoonlijk kan me inleven in haar.
Net als de rest blijf ik het zeker volgen Haha!

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:24

woow,....egt super goed Haha! Haha!
Ga het ook egt volgen Haha!

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:28

woow,....egt super goed Haha! Haha!
Ga het ook egt volgen Haha!

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:33

Super Lachen!
Ga het echt volgen Lachen!

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:28

Leuk verhaal! Vond je vorige al super, jammer dat het gestopt is maar ga deze zeker volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:26

Bedankt voor de reacties Tong uitsteken..
Hier een nieuw stuk;

Het leven ging gewoon door. Dat weet iedereen. Mijn zus was er niet meer en dat zou ook nooit meer anders worden. Ik mis haar nog steeds elke dag. Mensen zeggen nu nog steeds tegen mij, dat het verdriet wel zal slijten. Ik denk van niet, dit verdriet zal niet slijten. Ik herinner de dag van de begrafenis nog heel goed..

Het was een hectisch gedoe bij ons thuis. Mijn ouders maakten ruzie en waren verdrietig en gestresst. Ik hield me gewoon een beetje stil op mijn kamer. De begrafenis was voor mij heel bijzonder. Iedereen huilde daar en mijn vader las een verhaaltje voor. Wat wij samen hadden gemaakt. Het was een soort levensverhaal van mijn zus, de dingen die ze had gedaan en had bereikt. Voor de eerste keer in mijn leven zag ik mijn vader huilen. Hij was één van zijn meisjes kwijt en dat deed hem pijn. De kist ging samen met veel bloemen de grond in en ook op het graf kwamen nog veel bloemen te liggen. Verder kan ik me van deze dag niet zoveel herinneren. Het zit wel in mijn hoofd, maar ik kan er niet bij. Ik kan het gewoon niet voor je omschrijven.
De dagen erna waren zwaar. Ik kreeg nachtmerries over mijn zus en haar ongeluk en mijn ouders maakten nog steeds veel ruzie. Het werd alleen maar erger en erger. Naar school ging ik op dat moment niet, dat zou me gewoon te veel worden. Op een avond zaten we met zijn drieën in de kamer. Mijn ouders tegenover elkaar met een ijzige blik in hun ogen. ‘We gaan scheiden,’ zei mijn vader plotseling. Ik haalde mijn schouders op. ‘Kan het je dan niks schelen?’ zei mijn moeder met een hoge schrille stem. Ik knikte nee. Het kon me ook even niks schelen, alles was beter dan tussen de ruzies zitten. Later vertelde ze dat ik met mijn moeder mee zou gaan. We zouden gaan verhuizen naar een andere plek. Weg van hier en weg van mijn vrienden. Dat maakte mij echt kwaad. Ik begon met dingen te smijten en ik gilde alles bij elkaar. Ik wilde hier gewoon niet weg. Mijn leven was hier, het graf van mijn zus en mijn vrienden. Maar ik kon er gewoon niks tegen doen. Ze hadden voor mij al besloten, mijn mening telde gewoon niet mee!

De melding dat we gingen verhuizen, leek op het einde van mijn leven, maar nu realiseer ik me pas, dat het een nieuw begin werd. Een nieuwe start met nieuwe vrienden. Deze nieuwe start was trouwens niet erg positief. Ik veranderde en na een tijdje ging het gewoon helemaal mis. Op mijn veertiende verjaardag had ik nieuwe vrienden. Het waren meer jongens als meisjes. Onze club bestond uit drie meiden en zes jongens. Dat ze ‘verkeerd’ waren zei niemand tegen mij. Mijn moeder was te druk bezig met zichzelf en ik hing veel op straat rond. Zo ook mijn veertiende verjaardag.

Het was al in de avond en we hingen met zijn allen weer buiten op straat. Op het pleintje waar we elke avond zaten. Ik werd gefeliciteerd en gekust en ik rook al een sterke dranklucht. Er werd mij drank aangeboden en omdat ik niet achter wilde blijven nam ik een paar flinke slokken. Gelijk voelde ik het even door mij heengaan. Het was erg sterke drank en ik was niet gewend om te drinken. Ik merkte dat Yousef, één van de jongens steeds dichter naar mij toe kwam. Ik kreeg de fles weer onder mijn neus gedrukt en weer nam ik een paar flinke slokken. Het begon toen te duizelen in mijn hoofd. Ik dacht niet meer helemaal goed na. Wat er gebeurde wist ik wel, maar ik realiseerde het me niet echt. Yousef kwam steeds dichterbij en wat er toen gebeurde weet ik niet precies meer. Van het ene op het andere moment zaten we ineens te zoenen. Hij drukte mijn hoofd op de grond en kwam bovenop mij liggen. Ik wilde het niet en probeerde weg te komen, maar dat lukte gewoon niet. Hij ging gewoon door. Ik voelde zijn hand richting mijn broek gaan en hij vertelde dat ik gewoon moest relaxen. Volgens hem zou alles wel goed komen. Door de drank ging ik meer relaxen. Ik liet het gewoon gebeuren. Hij zat met zijn hand in mijn broek en hij ging zelfs nog verder, maar ik heb geen zin om in details te treden.

De rest van de avond is een beetje wazig. Ik weet alleen nog dat het gebeurd is en kleine dingen die hij tegen mij heeft gezegd. Ik voelde me echt gebruikt en vies, maar na dit werd het alleen maar erger. Ik ging een beetje de ‘slet’ uithangen. Samen met de andere twee meiden gingen we elk weekend ongeveer twee keer uit. Met onze valse identiteitsbewijzen en onze sexy kleren kwamen we gewoon overal binnen. Zo ook op een avond..

We vertrokken om elf uur richting de discotheek, zonder problemen kwamen we weer binnen. Ik voelde gewoon hoe de ogen van de jongens op ons gericht waren. Ze staarden ons bijna aan met open mond. De meeste meiden hier zagen ons als sletjes en keken ons arrogant aan. Zonder enige moeite palmde ik de eerste jongen al in. Algauw had ik een drankje te pakken. Zo ging het de hele avond door, elke keer hadden we gewoon een paar jongens en zo kwamen we aan onze drankjes. Dat we daarvoor met vreemde jongens liepen te bekken maakten ons helemaal niet uit. Maar deze avond ging het helemaal mis. Een jongen haalde een drankje voor mij en ik zag hoe hij er iets ingooide, ik vroeg hem wat het was en hij antwoordde dat ik het maar gewoon moest drinken. Ik dronk het op en ik voelde me even later heel vreemd. Het gevoel kon ik gewoon niet omschrijven. Hij liet me niet meer los en duwde mij een hoek in. Daar werd ik weer op mijn bek gebeurd, wat echt niet meer bijzonder was. Het enige abnormale van dat moment, was het gevoel wat ik had. Het was een vreemd en wazig gevoel. Alle pijn en verdriet leek gewoon weg te zijn en ik voelde me helemaal geweldig. Hij trok me mee richting de deur en duwde mij naar buiten. Hij nam me mee naar de bosjes en legde me daar op de grond. Deze plek was een beetje bekend voor mij. Ik had daar al een keer eerder gelegen, dus ik wist ook wel wat er zou gebeuren. Maar ik voelde me te geweldig om op te staan. Wist ik veel dat het door dat pilletje kwam? Een tijd later hoorde ik de stemmen van mijn twee vriendinnen buiten. Ze waren mij aan het zoeken. Snel duwde ik hem van mij af, wat ook nog lukte en trok mijn kleren weer aan. Ik liep naar ze toe en deed alsof ik alleen wat met die jongen had staan zoenen. Samen liepen we naar mijn huis, waar we zouden slapen. Aangezien mijn moeder toch weer bij die nieuwe vriend van haar sliep.

Zo ging het elk weekend, twee avonden per week. Al belandde ik niet vaak met een jongen in de bosjes. Achteraf weet ik dat het pilletje in mijn drinken gewoon drugs was, maar op dat moment realiseer je je dat niet. Ik zag die jongen vaker als we uitgingen en elke keer weer een ‘pilletje’ en af en toe gewoon een joint. Samen lagen we vaak in de bosjes of ergens anders. Hij wilde mij hebben en mij maakte het gewoon niks uit. Ik was blij met alle aandacht. Door de drugs leek mijn leven positief en de aandacht van de jongens maakte mij nog gelukkiger. Ik dacht op zulke momenten dat ik het gelukkigste meisje op aarde was. Maar anderen verklaarde mij voor gek. Je bent gek, je bent nog maar veertien. Dat was de zin die sommige tegen mij zeiden. Maar ik trok me er gewoon helemaal niks van aan. Mijn leven was op deze manier gewoon fantastisch. Ik hoefde niet thuis te zijn, het enige wat ik daar deed was eten en slapen. Huiswerk maken deed ik niet meer en ik spijbelde veel, samen met mijn ‘vrienden’. Ik zag die jongen, hij heette trouwens Jan, ook steeds vaker. Ook doordeweeks en soms als we spijbelde ging ik naar hem toe.

marcellaZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:30

Wat een gaaf verhaal, weer...
Vond het vorige ook super !
Weer een fan erbij !

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:21

Mooi stukje Lachen Je moet wel letten op de spelling. Bijvoorbeeld: "Daar werd ik weer op mijn bek gebeurd, wat echt niet meer bijzonder was." Of: "Dat we daarvoor met vreemde jongens liepen te bekken maakten ons helemaal niet uit."
Het is dan maakte i.p.v. maakten, en zo nog wat meerdere kleine foutjes Knipoog

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:23

Ooh Iris gaaf verhaal Haha!
Pfoeh nog maar 14 en dan al zo ver gaan Scheve mond

(Jan Cool )

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:35

Super verhaal Haha! Ik ga dit zeker volgen Knipoog !

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:39

OK dan! super Pling gaat het volgen

nanda_bobok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 23:03

supper goed verhaal OK dan!
ga hem ook volgen