staan wel wat dingen in van mijn leven
Te verliefd .
Zat ik dan in de klas ,achter m’n boeken te hopen op de eerst volgende pauze ,
Dat ik weer naar m’n grote liefde kan staren . Genaamd Joery
Hij zit niet bij me in de klas ,gelukkig eigenlijk maar, dan kon hij tenminste niet al m’n blunders bijwonen .
Het begon allemaal vorig jaar dat we allebei bijleshadden van Biologie .
We waren de enigste twee .Eerst vond ik hem niet zo byzonder ,maar na een paar bijlessen was ik verkocht, ik viel als een blok voor hem .
Ineens werd ik aangetikt ,ik keek gauw op . “Hannah! Moet jij niet gauw aan het werk,,
Zei mvr sober . “ Ik eh ben eh al bezig,, zei ik snel er achteraan. Even later toen mvr Sober gretig in m’n werkboek heeft rondgeneust liep ze weer weg . Ik pakte m’n pen en begon even snel wat antwoorden in te vullen . Wat niet lang zal duren voordat ik weer met m’n gedachten bij Joerie zal zijn .
Toen ging de bel en ik liep met snelle passen naar buiten waar Joerie enzo ook altijd zat. Toen rende m’n vriendin Marije achter me aan ,” wacht is even jij!!! Riep ze ,,Ze stond buiten adem naast me . “ Wat is er toch met jou de laatste tijd ,, Ik stond met een brede grijns op m’n gezicht .” ow , nu snap ik het ,ben je nog steeds op die ene Joery ?!,,
“Ja” zei ik nonchelant “ “ Ow laat hem toch een keer los !” . “nee hij zo leuk “ . Zei ik.
“ Ok wat jij wilt ,maar stap toch is een keer op hem af ! ,anders weet je zeker dat het nooit wat word tussen jullie “ , ja maar hij wil me toch niet ,hij vind me vast lelijk en dom”
Toen kwamen Joery en z’n vrienden langs lopen ,en even later plofte hun neer op een stukje gras . Ik keek snel even om . En voelde m’n maag omdraaien , Waarom is verliefd zijn toch zo ingewikkeld en raar ,dacht ik bij mezelf .Toen kwamen er nog twee meiden aanlopen . Ik voelde gelijk het jaloezie ontwaken in mezelf . Ze gingen bij de jongens zitten ,en pakten sigaretten , en deelde ze uit , ook aan Joery .Stond eigenlijk best wel stoer bij hem . Ik begon gelijk te dagdromen over hem ,dat ik bij hem stond en dat hij een arm om me heen sloeg ,en dat hij me het mooiste meisje van de wereld vond.
“ Hallo ! ,hier aarde , ben je er nog ?” Marije wapperde met haar handen voor m’n gezicht . “ Ow eh , ja ik ben er nog hoor “ De bel ging weer en we liepen richting het gebouw . Ik keek nog een keer achterom naar Joerie . Ik kreeg weer zo’n raar gevoel in m’n buik.
Na twee lessen was ik uit , ik was thuis en ik bedacht ; ik ben al twee jaar verliefd op Joery ,ik moet er op af ,maar ik durf niet . En mischien heeft hij al wel wat met die andere meiden die daar ook bijzaten. Pfff wat is het leven toch ingewikkeld .
Waarom komt hij niet gewoon even naar me toe en vraagt of ik met hem wil .en dan zeg ik met open armen jaaa! . Ow dit is gewoon te stom . Waarom zie je in films altijd dat twee mensen heerlijk verliefd kunnen zijn ,En ik niet .
Maar ben wel benieuwt naar het volgende stuk

)