[ged] "Help me see"

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

[ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:23



    "Help me see.."

    My tears keep me company,
    as I lie in the dark, fooling myself.
    Then you appear, shining like a pearl,
    and brighten up my life.

    You help me, 'cause I can't do it on my own.
    Now I can take a clear look at my life..
    Your shimmer, lighting up my lies,
    confronts me with myself..

    I decide to change,
    but only if you're staying with me..
    Because without you,
    my life is to dark to see through ..



Echt héél lang geleden dat ik een gedicht heb geplaatst. Nagelbijten / Gniffelen Wees lief Schijnheilig is in 5 minuutjes geschreven n.a.v. het "ieders gedicht bij dezelfde foto" topic op CB

MissCaroline
Berichten: 173
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:27

mooi geschreven als je het binnen 5 minuten hebt gedaan, maar verder niet erg bijzonder,
heb hier op bokt wel imo betere gedichten gelezen
Laatst bijgewerkt door MissCaroline op 02-07-06 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:30

O, je had je reactie veranderd .. Dan mag deze eigenlijk weg.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:36

Ik vind hem juist mooi. Maar, ik denk dat je hem gewoon goed door moet hebben om hem heel mooi te vinden. Ik vind hem echt prachtig. Lachen

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:38

Vinaba schreef:
Ik vind hem juist mooi. Maar, ik denk dat je hem gewoon goed door moet hebben om hem heel mooi te vinden. Ik vind hem echt prachtig. Lachen


Dankje. Het is inderdaad een nogal persoonlijk gedicht, misschien komt hij daarom wat apart over voor mensen die dat niet ehh.. snappen. Vork

Chocopasta

Berichten: 16571
Geregistreerd: 18-01-03

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:47

Ik hou nooit zo van Engelse gedichten, ondanks dat vind ik deze mooi, leuk om wat van je te lezen! Haha!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:53

Gaaf geschreven! Zoals ik al zei Knipoog
Vind alleen de 1e zin van de 2e strofe niet lekker lopen.. Waarom kan ik niet echt ontdekken..Scheve mond

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:14

Mooi! Ik vind 'm wel wat hebben ja. Roept wel een bepaald gevoel bij me op Lachen
Vind alleen de 1e zin van de 2e strofe ook niet zo lekker lopen, maar net zoals Eef weet ik niet precies waarom Clown

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:09

Thanks dinnie :X
Ik vind hem mooi, maar sommige stukjes lijken in mijn ogen niet te kloppen.
Is het niet comfrontates me ipv comfronts me ?

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:07

Je engels vind ik eigenlijk niet echt mooi..
Voorbeeldje
'but only if you're staying with me..' zou ik persoonlijk mooier vinden als het zo is: 'but only if you stay with me..
En naar mijn idee kloppen er nog wel meer dingetjes niet

Gedicht zelf vind ik mooi, erg goed verwoord

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:20

het engels lijkt inderdaad inderdaad niet overal te kloppen. ben er zelf ook geen ster in, maar toch Knipoog
4e zin van de 1e strofe; brighten lijkt niet te kloppen. als ik 'shining like a pearl' klopt het al beter, maar ik zou dan alsnog voor een tweede you gaan.
'Your shimmer, lighting up my lies'; dit stuk loopt voor mij ook niet geweldig Nagelbijten / Gniffelen
ik houd er verder ook niet echt van, als je gedichten in het engels hebt, waarvan je gewoon doorhebt dat het door iemand geschreven is die geen engelstalige is. je hebt zoveel werkwoordsvormen/tijden, die wij niet hebben/snappen/gebruiken, dat op een gegeven moment gevoel alleen niet genoeg is; dan moet je er gewoon meer vanaf weten.

ook de .. vind ik niet mooi. ik weet dat ik het zelf ook gebruik, maar dat is in gewone berichten, en niet in een gedicht Knipoog

vind hem ook niet heel bijzonder, maar komt misschien ook door de situatie waarin ik niet zit Knipoog

ben het dus eens met MissCaroline en Noppes eens, en ik geloof ook met mandy_b_s, maar dat weet ik niet zeker Clown

Anoniem

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:06

as I lie in the dark, fooling myself.
- Ik zou hier misschien 'as I lie here in the dark' van maken, dat loopt beter naar mijn idee Lachen
Your shimmer, lighting up my lies
- ik zou hier 'lighten' van maken omdat je het nog altijd over de 'you' hebt. Hoewel dit ook kan, maar 't heeft weer 'n andere betekenis.. 't is maar net wat je wilt zeggen. Maar 'lighten' klopt beter id context.
confronts me with myself..
- confront, zelfde reden als hierboven
but only if you're staying with me..
- but only if you stay with me /of liever/ but only if you'll stay with me
my life is to dark to see through ..
- too dark, want anders zeg je 'mijn leven is naar donker' ivp 'mijn leven is te donker'

Zo, dat waren de kleine suggesties even Haha!
Verder, tja, het is 'n gedicht dat op zich wel lekker loopt, dat zeker! Alleen qua inhoud vind ik het om eerlijk te zijn maar niets Bloos Dat komt voornamelijk doordat 't niet erg origineel is.
Mag ik btw vragen waarom je voor Engels gekozen hebt en niet 'gewoon' NLtalig? Lachen

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 23:08

Weet ik niet. Vork Daar had ik zin in. Je commentaar vind ik fijn, ga ik wat mee doen, dankje.

Alleen je opmerking over de inhoud zit me niet helemaal lekker, dat het niet origineel is enzo. Ik bedoel. Het is een persoonlijk iets van mij, en ik denk niet dat je daar iets over kunt zeggen.

Maar toch bedankt. Lachen

Anoniem

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:51

Je gevoel kan wel 'origineel' zijn, maar ik bedoel dat ik vind dat je het allemaal niet erg origineel verwerkt hebt. Dat kan ik wel zeggen, denk ik Knipoog Verder no offence hoor Haha! Ik drukte me nogal ongelukkig uit!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: [ged] "Help me see"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 11:54

haha, geeftniet. Lachen
Meestal plaats ik mijn gedichten ook niet, omdat het puur voor mij persoonlijk is om mijn gevoelens in kwijt te kunnen enzo, en toevallig doe ik met deze mee met dat topic op CB. Knipoog