[tek] Cisco van PolitieTed

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

[tek] Cisco van PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 17:57

Hallo allemaal,

ik heb al eerder een topic geopend met een deel van deze tekening erin; ik wist even niet
meer hoe ik precies verder moest. (Kan dit topic alleen niet meer vinden, 'De zoekfunctie
is tijdelijk uitgeschakeld').

Even kort samengevat, ik heb deze tekening gemaakt voor een vriendin die haar/dit paard
is verloren.

Afbeelding

Op deze iets meer detail misschien:
Afbeelding

Zelf heb ik niet specifieke punten wat er 'mis' aan is, maar zou wel graag die van jullie
willen weten. Commentaar mag dus gerust, mits het onderbouwd is natuurlijk!

Ook is al bekend dat de kwaliteit van de tekening op een foto sterk achteruit gaat; in
dit geval is het papier gelig, terwijl het toch echt wit is. Houd daar dus een beetje rekening
mee!

Sandra

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: [tek] Cisco van PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:58

Kwaliteit is iid niet erg optimaal, ik vind hem erg mooi gelukt Lachen

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re: [tek] Cisco van PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:59

mooie tekening!

alleen jammer dat hij onderaan zo afgekapt is... ik ken het probleem Nagelbijten / Gniffelen

Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

Re: [tek] Cisco van PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 18:02

Butterfly14 schreef:
mooie tekening!

alleen jammer dat hij onderaan zo afgekapt is... ik ken het probleem Nagelbijten / Gniffelen

Ja, dat was op de foto ook, ik heb al een stukje lip erbijverzonnen, maar een heel lichaam
was me denk ik niet gelukt. Misschien maar beter zo dus. Knipoog

*Het zou waarschijnlijk ook niet meer op het papier gepast hebben..

Toch bedankt!

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re: [tek] Cisco van PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:06

dat bedoel ik inderdaad, dat je tekening niet gelijk uitkomt met de foto, en je dus niet weet wat je dan moet... Nagelbijten / Gniffelen

jammer dat het altijd zo moeilijk is om een tekeing goed op de foto te nemen, want ik denk dat er veel detail inzit! Ja

Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

Re: [tek] Cisco van PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 18:10

Ja, ik heb echt alle kleine dingetjes enz. getekend.
Het is zo jammer dat ik geen scanner heb en ook het foto's maken
me niet heel soepel afgaat. Haha!

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re: [tek] Cisco van PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:17

dan heb je zeker papier zonder relief gebruikt? daar heb ik namelijk last van, dat het niet zo op papier komt als ik wil (kan ook geen zwart vlak maken bijvoorbeeld, komen allemaal witte streepjes tussendoor)

(ik domineer hier wel het topic trouwens Knipoog, zal even de enters uit mijn onderschrift halen, wordt het wat overzichtelijker allemaal Tong uitsteken)

Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

Re: [tek] Cisco van PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 19:06

Butterfly14 schreef:
dan heb je zeker papier zonder relief gebruikt? daar heb ik namelijk last van, dat het niet zo op papier komt als ik wil (kan ook geen zwart vlak maken bijvoorbeeld, komen allemaal witte streepjes tussendoor)

(ik domineer hier wel het topic trouwens Knipoog, zal even de enters uit mijn onderschrift halen, wordt het wat overzichtelijker allemaal Tong uitsteken)

Haha geeft toch niet. Knipoog

Ik heb wel papier met reliëf gebruikt, op het papier lukte alles wel hoe ik het hebben wilde
eigenlijk, maar de foto maken van de tekening niet, waardoor alle kleurverschillen iets anders
zijn enz.

Lontje

Berichten: 9350
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [tek] Cisco van PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:03

We kunnen er bijna een topic over openen.. Knipoog
Hoe een goede foto maken van mijn tekening?
Ik maak ze altijd overdag, zet ze zo neer dat het licht van de zijkant komt (geen volle zon) en dan zonder flits. Mijn ervaring is dat ze dan het beste op de foto komen.

Ondanks de matige kwaliteit van de foto vind ik het een mooi paardje wat je getekend hebt. Ik heb wel het idee dat de ogen wat teveel naar voren getekend zijn. Uhm hoe zeg je dat nu ... dat je net teveel oog getekend heb waardoor het lijkt alsof ze te ver naar voren zitten. Hoop dat je me begrijpt.
Verder vind ik het heel mooi hoe je alle details verwerkt hebt OK dan!
Ja mooi gedaan

Gr. Lon

Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

Re: [tek] Cisco van PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 22:10

Lontje schreef:
We kunnen er bijna een topic over openen.. Knipoog
Hoe een goede foto maken van mijn tekening?
Ik maak ze altijd overdag, zet ze zo neer dat het licht van de zijkant komt (geen volle zon) en dan zonder flits. Mijn ervaring is dat ze dan het beste op de foto komen.

Ondanks de matige kwaliteit van de foto vind ik het een mooi paardje wat je getekend hebt. Ik heb wel het idee dat de ogen wat teveel naar voren getekend zijn. Uhm hoe zeg je dat nu ... dat je net teveel oog getekend heb waardoor het lijkt alsof ze te ver naar voren zitten. Hoop dat je me begrijpt.
Verder vind ik het heel mooi hoe je alle details verwerkt hebt OK dan!
Ja mooi gedaan

Gr. Lon

Ik snap precies wat je bedoeld, heb het zelf vooral bij het rechter oog; het idee dat hij er zo kan
uitvallen, maar heb het aan verschillende mensen gevraagd en die vonden het niet zo, vandaar dat
ik er ook niet zoveel meer aan heb gedaan.

Superbedankt voor de tip over de foto's maken van tekeningen, zal er in het vervolg eens op letten!