[FOTO] Beauty, Vraagjes over het licht van de fotos

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaLinda

Berichten: 2600
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Oosterhout

[FOTO] Beauty, Vraagjes over het licht van de fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 15:38

We maken geregeld fotos van onze paardjes, maar we zitten een beetje met de belichting, dus wil ik graag tips over hoe de fotos een betere licht inval en kwaliteit kunne krijgen!

Voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn vaak vooral de manen die erg licht worden ineens.

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen om onze techniek te verbeteren (ik typ dit ook namen Linnieke op bokt)

Alvast bedankt!

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re: [FOTO] Beauty, Vraagjes over het licht van de fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:19

lastig... ik vind trouwens de tweede helemaal niet verkeerd! alleen jammer dat het lijkt alsof hij zijn rechterachterbeen mist Knipoog
wat ik bij de eerste en de laatste foto wel zie, is bewegingsonscherpte. dan heb je een te lange sluitertijd, waardoor je de camera niet goed stil krijgt. (laatste lijkt ook niet scherp, maar dat laten we even voor wat het is)

ik weet niet precies hoe je het moet zetten, bij mijn cam ging dat altijd vanzelf goed Knipoog

LindaLinda

Berichten: 2600
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Oosterhout

Re: [FOTO] Beauty, Vraagjes over het licht van de fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 16:44

Dat van dat rechterachterbeen, bedoel je dermee omdat die niet op de foto staat, zeg maar eraf gehakt is.. Gaaaap

Van die scherpte had ik zelf ook al gezien, daarom plaatst ik ze ook Haha! zodat ik commentaar kan krijgen en aan me foots kan werken Knipoog

Bedankt voro de reactie!

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re: [FOTO] Beauty, Vraagjes over het licht van de fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:22

ja, inderdaad. ik weet alleen niet precies hoe je dat anders zou moeten doen. als je meer kont erop neemt, leidt dat alleen maar de aandacht af. ik denk dat het toevallig ongelukkig uitkwam Nagelbijten / Gniffelen

LindaLinda

Berichten: 2600
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Oosterhout

Re: [FOTO] Beauty, Vraagjes over het licht van de fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 17:51

Ja, want ze is normaal niet zo fotogeniek hihi maar er kwamen wat fietsers langs waar ze naar keek, dus het was snel knippen, en ik vond hem wel mooi, vind alleen de neusriem stoorend

Merdahn

Berichten: 68
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: [FOTO] Beauty, Vraagjes over het licht van de fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:18

Ik weet niet wat je voor camera gebruikt maar als je een spiegelreflex hebt kan je eens proberen om het lichtste belichtte punt op te zoeken en daar je sluitertijd op af te stemmen. Kan heel fjin werken en dan worden de manen van je mooie haffie
ook een stuk gedetailleerder

succes iig!

LindaLinda

Berichten: 2600
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Oosterhout

Re: [FOTO] Beauty, Vraagjes over het licht van de fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 17:31

Dat zou ik dan gewoon in het menu van de camera moeten zoeken?? Camera is niet van mij, zal eens navragen wat voor camera het percies is en of het idd een spiegelreflex camera is

Bedankt voor de tip