[tek] oneindige liefde....

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

[tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 09:10

Eindelijk weer iets uit mijn kluiven gekomen!!!! joehoeeee... tis een test na alle verhuisstress... en het is okeeeeeee *juicht, kan nu weer normale gang van zaken oppakken*

Dit is een afbeelding uit het verhaal van luthien en beren.

KOrt samengevat*wat ik eruit kon halen Vork *
luthien, elfendochter, wil trouwen met Beren, mensenzoon. De vader van luthien, lord van doriath, is het hier niet mee eens en stuurt beren op een onmogelijke queest: geef mij een silmaril in ruil voor de hand van mijn dochter. *voor silmaril verwijs ik graag naar het boek the silmarillion van jjr tolkien*.

Beren gaat op zoek naar een silmaril, vind er eentje en wordt betrapt. voor straf wordt zijn arm eraf gerukt. Beren gaat terug naar Doriath en komt Luthien opeisen.
De koning zegt. goed, waar is de silmaril. Beren laat het bloederige stompje zien en zegt: De silmaril heb ik in mijn hand.
De koning heeft medelijden, maar het is te laat. Beren is dodelijk gewond en bezwijkt. Luthien gaat naar de hallen van mandos om te rouwen. Luthien en beren worden echter weer in het leven verenigd maar zullen beide het sterfelijke leven leiden.

Afbeelding

de onderkanten heb ik bewust vager gehouden
Laatst bijgewerkt door SilverStorm op 30-06-06 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:21

Vraagje: Baseer je je op deze verhalen of bedenk je die ook zelf?
De tekening is goed, maar ik mis nog iets in de achtergrond, ik weet niet echt wat. Misschien dat de haren overgaan in een soort bloemenzee ofzo?

Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:23

Ik vind hem super! Het straalt echt liefde uit!
De kleurencombinaties van de man-vrouw vind ik ook erg mooi,
de vrouw fel, vrolijk gekleurd, de man grouwer.

Super gedaan!

Edit:
oneilltje79; ik denk juist dat dat teveel afleidt, ik vind dat het nu
juist mooi opvalt dat er liefde is tussen de twee.

Als is het wel een super idee, overgaan in een bloemenzee.. maar ik denk
dat de tekenaar hier zelf maar over moet beslissen. Lachen

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:36

Super gedaan! Lachen Alleen mis ik ook iets aan de achtergrond, en ik mis het 'bloederige' stompje? Vork

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 16:09

dit verhaal is uit de silmarillion van jjr tolkien. dus ditmaals niet door mij verzonnen. het bloederige stompje was toen beren doodging, dit is nadat zowel luthien als beren uit de dood zijn teruggekomen en herenigd zijn in een eindig leven. de originele achtergrond is diverse tinten blauw groen en geel, maar niet boeiend genoeg om erbij te zetten. bloemenzee had erg leuk geweest, ware het niet dat dan, zoals Imaginairy al opmerkte, dat het tafereel zwaar verstoord wordt (nee, ik ben niet zo goed dat ik dat kan tekenen zonder dat het kermis wordt ghghg)

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:27

Nagelbijten / Gniffelen dan heet dat vrouwtje Cynthia! Want mijn elvennaam is ook Luthien! Erg mooi gemaakt, ik ga ook verhuisstress tegemoed, dus pony pimpen, armbanden maken en tekenen zal ik wel ff op zijn beloop moeten laten!
Mooi! Haha! Alleen vind ik de arm van de man een beetje raar...

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 18:00

yaaa klopt.. die arm is afgerukt... ghghghghg.. m'n eerste tekening van een vent met stomp *is in een zeer ende ontzettend vervelende bui* grinn

ha, die name generators van tegenwoordig *ghg*

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:24

MOOI!

van mij had hij wel een wat strakker shirtje aan mogen hebben Cool

edit; vind het trouwens wel heel gaaf dat je tekeningen bij een verhaal maakt! dan betekent het ook nog wat!

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 22:04

neeee joh geen strak shirtje *proest* Vingers aflikken leuk wijd shirt met touwtjes...ghghghghggh..... k zal alleen eens een nieuw model moeten verzinnen hihihi...

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:46

*LOL* ik vind de tekening hartstikke mooi, geen commentaar omdat ik totaal verstand- en fantasieloos ben wat betreft het hele elfengebeuren (te oud probably... Nagelbijten / Gniffelen)

Maar ik moet wel ff kwijt dat ik wederom in een deuk lig om je uitspraken... *LOL*

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:27

hij mag in ieder geval wel een stukje open! Knipoog
(en als dat officieel niet voor veel bijzonders zorgt, wordt dat de vrijheid van de kunstenaar Knipoog)

Lontje

Berichten: 9350
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:32

Butterfly14 schreef:
hij mag in ieder geval wel een stukje open! Knipoog


My thoughts exactly Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Mooi tekening weer (welcome back Haha!)
De romatiek straalt er vanaf... vraag me alleen af ... had er niet een beetje bloed aan die arm moeten 'hangen'?

Gr. Lon

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 17:56

hihi.. thanx... glad to be back agaaaain...

neee, de wond is al genezen, in die zin.. beide zijn dood geweest en weer opgestaan. het is niet zo dat het een verse wond is. misschien dat mijn volgende project maar iets moet zijn dat de silmaril van beren wordt afgenomen..... en met de silmaril de kluif...ghghghg.. volgende keer zal ik wat meer mannelijke huid laten zien.. promised! (okee, dat geld nog niet voor de sneeuwtekening..ghghg)

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:31

Prachtige tekening, hij straalt inderdaad oneindige liefde uit! Vooral de elf vind ik ontzettend mooi geworden, wat betreft de man ben ik het met de rest eens, dat shirt had best wat meer open gemogen Knipoog

Natascha

Berichten: 6855
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Re: [tek] oneindige liefde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:59

mooi zeg en heel romantisch.