[Tek] Opdracht voor More, eindelijk af ;)

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

[Tek] Opdracht voor More, eindelijk af ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 23:16

Ze heeft er héél even op moeten wachten Schijnheilig Maar eindelijk is More toch af, na eerst als oefenmateriaal voor contékrijt gebruikt te zijn, hier dan de echte tekening. En helaas, de scanner heeft het weer begeven waardoor ik een foto moest maken en de details dus wegvallen, dingen vertekenen en het belangrijkste; het oog, minder mooi is... Maar op het origineel is dat echt goed gelukt, baal ervan dat het zo slecht zichtbaar is want dit is wel een van mn beste ogen denk ik de laatste tijd Clown

Hoofdvorm is iets anders, iets smaller en iets meer omhoog. En verder, tsja, kijk en vergelijk Lachen En opbouwende tips zijn welkom Lachen Door de foto lijkt alles een stuk krasseriger dan het is, op de echte tekening is er meer subtiel kleurovergang enzo Lachen

Afbeelding

Afbeelding

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re: [Tek] Opdracht voor More, eindelijk af ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:57

Wauw Haha! bedankt!!!
Hij is echt heel mooi Haha!.
En wat minder mooi is zeg je zelf al,
maar dat stoort me niet.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: [Tek] Opdracht voor More, eindelijk af ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:24

Een mooi resultaat!!
lastig om alleen het hoofd onder het hoofdstel te tekenen. Is moeilijk om je op de verhoudingen te baseren zo, maar het is je prima gelukt.

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Re: [Tek] Opdracht voor More, eindelijk af ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 14:11

Ja dat vond ik ook erg lastig, heb er ook andere foto's bijgehaald om bij andere paarden te kijken hoe dat ongeveer zat en vooral mijn fantasie de vrije loop gelaten Clown Maar het is idd goed gelukt, ben er wel over te spreken!

Thnx Lachen

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re: [Tek] Opdracht voor More, eindelijk af ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:25

Mooi!! Ja

Dit is denk ik een foto die erg leuk was om na te tekenen, of niet? Het paard staat er prachtig wakker en alert op te blinken Haha!

Hij is erg mooi geworden, vooral de neus vind ik geweldig! Jij tekent met vrij grof potlood, of lijkt dat maar zo?

Lontje

Berichten: 9350
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [Tek] Opdracht voor More, eindelijk af ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:44

Mooi gelukt! idd lastig om zonder hoofdstel te tekenen terwijl die op de foto er wel op staat Ja
De uitstraling heb je ook heel mooi gevangen.
Vind alleen dat de tekening erg 'krap' op papier staat of is de foto krap genomen?
(Tip voor het nemen van foto's bij daglicht en zonder flits dan komt het 't beste uit is mijn ervaring).

Gr. Lon

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Re: [Tek] Opdracht voor More, eindelijk af ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 18:34

Thnx voor de reacties Haha!

Remy, ik teken met 4H tot 6B, maar of dat grof is Verward Van Bruynzeel geloof ik...

Lontje, ik heb de foto wat bijgesneden want er stonden stukjes bureau op Clown Vandaar dat ie wat krap lijkt maar op de echte tekening is er nog een flink stuk boven & onder over. En thnx voor de tip, heb er verscheidene gemaakt maar deze gaf het beste resultaat! Weet alleen niet meer hoe ik die gemaakt heb maar zou best kunnen, zonder flits en bij daglicht... Lachen