[TEK] Mijn eerste wacomtekening

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

[TEK] Mijn eerste wacomtekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 20:37

Hij stond al heel lang op mijn verlanglijstje en vandaag heb ik er eindelijk een gekocht Hyper! (heb een geweldige opdracht gekregen waarvoor digitale tekening het mooiste is, na de zomer zul je zien wat ik precies bedoel hiermee, maar dit was een goed excuus om eindelijk zo'n ding te kopen)
Het is een Wacom Graphire4 Classic XL om precies te zijn Haha! (google maar)

En die moest natuurlijk wel meteen getest worden en hij bevalt me geweldig! *gooit gewone potloden aan de kant en kijkt er vies naar*
Nu ben ik natuurlijk megatrots op mijn eerste brouwsel, maar over een tijdje zal ik er vast weer naar terugkijken en me doodschamen dat ik toen zo blij was Nagelbijten / Gniffelen . Maar toch wilde ik het even met jullie delen Tong uitsteken

Afbeelding
Stiekem is hij nog niet helemaal af, er komt nog een heel galoperend lichaam aan (schets ben vergeten te uploaden), en waarschijnlijk zal dit ook nog wel wat aangepast worden en achtergrond uiteraard ook. Maar ik kon toch niet wachten om dit even te showen Nagelbijten / Gniffelen .

(valt het al op dat ik er heel erg blij mee ben? maar dat mag ook wel voor wat hij gekost heeft Nagelbijten / Gniffelen )

RelarDevi

Re: [TEK] Mijn eerste wacomtekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:39

Ik vind hem wel heel mooi, vooral de achtergrond.
Nog succes met tekenen/oefenen met Wacom.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:25

Jeetje, wat knap! Ik heb een paar weken geleden een tekentablet van Trust gekocht, maar ik moet zeggen dat ik het nog erg ingewikkeld vind om er mooi mee te tekenen. Vooral losjes schetsen wil nog niet zo. Petje af hoor, vooral die wapperende manen vind ik erg goed gelukt!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:33

Ik vind hem echt super! Ik vind dat altijd zo knap he. Lachen

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:44

Sjeee... als dit je eerste is wil ik niet weten hoe ze eruit gaan zien als je eenmaal geoefend hebt zeg... deze is al mooi.. die haren *kwijl*

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:46

Die manen zijn echt supermooi! Wanneer upload je de schets Tong uitsteken

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:11

Wauw! Mooi.

Hoe maak je die manen eigenlijk? Ik heb namelijk ook een wacom maar doe er eigenlijk niks mee..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:08

Wauw, die manen Wow!

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe dat werkt, is het tekenen op dat 'vlak' en zie je dan op je computerscherm wat je tekent?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:33

Ik wil niet weten volgens mij over hoe je *tekeningen* over 2 jaar uitzien! Als je ziet hoe mooi deze al is...pff

Super!

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:06

wauw!! mooi zeg! Ik wil zeker het resultaat zien! Haha!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 22:30

Nagelbijten / Gniffelen bedankt

De vragen af:
De manen zijn gewoon getekent, netzoals je op papier tekent maar dan op dat tablet.
Je tekent dus idd gewoon op vlak en wat je daar tekent zie je op je beeldscherm, en dat is heel erg wennen als je 'blind' moet tekenen terwijl je altijd gewent bent meteen op je papier te zien wat je hand doet Nagelbijten / Gniffelen .

Resultaat en schets zal ik hier zeker posten als het af is.

Het nivo waar ik graag over een tijd op zou willen zitten kun je op dit forum voorbeelden van verschillende mensen van zien. Ik heb nog een hele lange weg te gaan dus Clown .
Maar ik denk dat het wel een voordeel is dat ik gewoon op papier al aardig kan tekenen en op de pc het voor mij makkelijker is om dingen even weg te leggen en er later mee verder te gaan. Ik kan nu ook eindelijk wat bewerkingen verder afmaken wat met de muis niet lukte.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 07:55

Jeetje, wat zitten me er een partij mooie tekeningen tussen daar! Je eist wel veel van jezelf! Haha! (Maar dat moet soms ook)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:19

Ik vind hem al prachtig voor een eerste probeersel Ja
Je hebt natuurlijk al een goede basis door je vaardigheid en je kennis van vormen en materiaalweergave.

Ik zag van JoSav ook al een paar van die prachtige tekeningen voorbijkomen, het lijkt me ook een mooie oplossing voor al dat pastelpoeder dat in laagjes op m'n meubels neerzet Nagelbijten / Gniffelen

De vraag die bij mij opkomt, waar ik echt heel nieuwsgierig naar ben: hoe voelt dat als je met zo'n tekening bezig bent? Misschien moeilijk uit te leggen maar ik denk dat je me wel begrijpt. Geeft het dezelfde voldoening om digitaal te tekenen als dat je de materialen in je vingers voelt, het licht over je tekening ziet spelen? Of is het iets dat je volledig naast elkaar moet blijven zien?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:13

Hoe groot is je tablet? Nagelbijten / Gniffelen Volgens mij veel groter dan die van mij, of niet? Haha!

Hoe dan ook, gefeliciteerd met het ding! Haha!
Ik vind je eerste tekening al wel super tof. Niet echt te meten qua details aan je potloodwerk, maar zeker niet verkeerd. Flink oefenen en dan ben je straks net zo goed als die mensen op dat forum Nagelbijten / Gniffelen

Haha! Nice!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 19:32

Nagelbijten / Gniffelen hij is twee ker zo groot als die van jou, jij hebt A6 toch? ik A5, heel fijn formaat. A4 had ik van tevoren liever gewilt, maar ik hoorde van een aantal andere mensen dat zo groot heel vermoeiend werkt, wel handig met tekenen maar met andere dingen toch erg vervelend grote afstanden af te leggen om over je beeld te verplaatsen Clown . En aangezien ik hem niet alleen voor tekenen maar ook andere dingen gebruik leek A5 me toch wel verstandiger, gebruik hem nu gewoon echt ipv de muis, ken veel mensen die hem dan alleen in photoshop enzo gebruiken en verder een gewone muis, maar die vind ik nu al heel vervelend Nagelbijten / Gniffelen .

@ Remy, het is heeel erg schoon nu, mijn na een paar probeersels is mijn tafel nog steeds schoon, is met pastel wel anders ja *LOL* .
Gewoon op papier vind ik qua kijken naar het geheel wel fijner, ik werk graag groot (zowel digitaal als gewoon) en ondanks dat ik een groot beeldscherm heb moet ik toch telkens ver uitzoemen waardoor je details niet meer ziet. Je zou hem dan echt telkens groot moeten afdrukken wil je 'even' kijken of alles klopt. Dat vind ik eigenlijk het grootste nadeel. Lichtval vind ik digitaal juist weer fijner, als je groot met bijv pastel werkt heb je vaak dat door het licht en perspefctief alles vertekent, op je beeldscherm heb je continu hetzelfde licht en gewoon plat.

Wat ik verder nog heel irritant vind is dat je nietzo snel en makkelijk je scherm kunt draaien zoals je papier, nu pas merk ik eigenlijk hoeveel mijn papiertjes in de rondte gedraait worden tijdens het tekenen, maar dat is denk ik gewoon even wennen, dat je gewoon echt recht moet tekenen.
Wat wel ook weer erg fijn is wat ik met gewoon tekenen altijd mis is ctrl+z en in lagen werken, mocht je dan iets verkeerd doen kun je het herstellen zonder dat iemand er wat van ziet Haha! .

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:30

Leuk gedaan! Hij doet me aan mijn eerste barbiepaard denken van 17 jaar geleden Lachen

Argh ik mis mijn Wacom, ik had een A5, ik zou er nu wel weer een willen maar dan moet ik eerst verhuizen zodat ik een groter bureau neer kan zetten Knipoog

Die site is echt geweldig! Je hebt veel uren te gaan met je Wacom. Haha! Ik gebruikte hem meer voor tekst en schetswerk.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:42

hoe vordert de tekening nu?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:30

Ben wel benieuwd hoe de rest van je tekening er nu uitziet.

Knap stukje tekenwerk trouwens op die site!
Mijn wacom staat sinds mijn nieuwe computer verkeerd afgesteld. Ik kan nu niet met meer of minder druk werken (de streep blijft even dik). Enig idee waar ik dat moet aanpassen? (of moet ik opnieuw installeren ofzo?)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 18:29

Ik denk gewoon opnieuw instellen idd.

Maar ik heb deze tekening alweer aan de kant gegooit, die vond ik te simpel Nagelbijten / Gniffelen , ben maar meteen aan een groter project begonnen waarvan ik al jaren een schets had liggen. Maar zal dit waarschijnlijk ooit nog wel ergens anders voor gebruiken of als ik me verveel dat ik er iets van maak Tong uitsteken .

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:14

Wat voor project als ik vragen mag?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 20:18

Gewoon digitaal schilderij, groter formaat van een demon Knipoog .

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:19

Ik ben er benieuwd naar Ja

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 20:20

Duurt nog wel even voor die af is, heb er nu alleen nog de lucht op zitten, alleen dat duurde al ruim 4 uur Bloos!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:29

Wow, streepje voor streepje aanbrengen ofzo Scheve mond

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 20:37

zoiets, maar meer laag voor laag

(ver offtopic: je haar is echt megagaaf Haha! )