Momenteel heb ik een HP Photosmart R717 zonder speciale lenzen ofzo.
Voor degene die hem niet kennen:
http://nl.kelkoo.be/b/a/ps_13909501/124901.html
De foto's van die camera zijn, op een uitzondering na, NIET bewerkt, dus ook geen contrast, bijsnijden en andere dingen, alleen een kadertje toegevoegd. Een beetje bewerken vind ik niet erg, maar ik wil niet aan elke foto een uur werk hebben...
Wat vind ik goed aan deze camera:
- SUPER gemakkelijk in gebruik: zelfs een idioot kan hiermee snel mooie foto's maken en het juiste programma kiezen
- de li-ion batterij: geen geklooi met aa of aaa batterijtjes, gewoon de stekker erin en opladen maar
- een actie en portretfunctie
- over het algemeen automatische scherpstelling met goede resultaten
Wat ik zoek in een nieuwe camera:
- liefst weer met li-ion batterijen of vergelijkbaar
- prijs zo rond maximaal 750€

- weinig geklooi, dus handig in gebruik en niet telkens alles handmatig moeten instellen als je een foto wilt maken Ik heb geen ervaring met lenzen en dergelijke: in hoeverre is dat bij een duurdere camera nodig en wenselijk en moet je dan telkens van lens verwisselen? Want dat zie ik bv echt niet zitten...
- ik maak het meest foto's en actiefoto's van mijn paarden, honden,... Maar ik wil ook graag een sterke macro op mn nieuwe toestel want ik fotografeer bv ook erg graag bloemen, insecten,...
- nadeel van mn huidige camera is dat ie binnen in een piste niet zo mooie foto's trekt, dat wil ik graag verbeterd zien
denk dat dat voor eerst alles is, als me nog een eis te binnen schiet, meld ik het wel

welke camera zouden jullie me aanraden?
ahum, das w