[tek] Beatle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fantine

[tek] Beatle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 12:05

Ik had nog een schets liggen waar ik aan begonnen was en die heb ik gister even snel afgemaakt. Even geen zin in serieus opdrachten maken. Maar ben toch wel tevreden, helemaal voor een schimmel Clown
Manen vind ik dit keer erg goed gelukt

Afbeelding

Coconut

Re: [tek] Beatle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:07

Hij is mooi Haha! alleen zit het oog niet een beetje raar?

Vladeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:31

De (voor mij) linkerkant vind ik er heel raar uit zien. Of ligt dat aan mij? Heb je misschien de foto erbij?

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 12:44

linkerkant is idd beetje raar geworden. de foto staat op www.denieuweark.nl bij paarden en ponies, Beatle

oog is ook zo op de foto Lachen thanks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:52

Ik vind dat je de glans op het hoofdstel erg mooi gedaan hebt. De neusriem zit alleen wel veel te laag (volgens mij mag hij op de foto ook wel wat hoger). Het rechterneusgat is vergeleken met het linkerneusgat erg donker. De 'bobbel' (het jukbeen?) aan de rechterkant kun je misschien volgende keer wat minder laten uitsteken. Verder vind ik 'm erg leuk gedaan, ook de donkere en lichte plukjes in z'n voorpluk vind ik mooi en z'n neus vind ik ook erg mooi. Ga zo door!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:47

Afbeelding

Mooi, ik dacht alleen eerst dat het Dwayne was. Je wordt wel steeds beter.

enne, dit hoofdstel is niet van Beatle zelf. Dus we moesten even improviseren.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:58

Ik vind dat je het hoofdstel mooi gekleurd heb. Ik kan ook goed zien dat het een schimmel is!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:15

Ik heb even een hulplijntje getrokken over je tekening zodat ik beter kan uitleggen wat ik bedoel.

Afbeelding

Zoals je kunt zien mis je iets lengte in het hoofd. Daardoor wordt het hoofd al snel te breed. Die rare plek links hoort daar ook niet echt. oor het rode lijntje kun je heel goed zien wat ik bedoel. De neusriem zit op de tekening ook lager als op de foto. En daar zit hij ook al te laag. Het oog staat eigenlijk vrij goed. De juiste lijn richting als je een lijntje door het oog zou tekenen.

Ik vind de neus heel mooi getekend en het hoofdstel ook. De manen vind ik iets teveel naast elkaar liggen. Ik zou proberen met schaduwen de manen te tekenen. Niet zozeer lijntjes trekken. Voorpluk is wel erg mooi.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:12

Dat zijn handige tips met zo`n lijntje. Het blijven natuurlijk meningen, of de maker van de tekeningen er iets mee doet moet ze zelf weten, maar het is wel heel duidelijk wat er bedoeld wordt.
Mooi ponykoppie op de foto.
Alleen omdat het wit erg (over)-belicht is moet je wel veel lijnen en schaduwen zelf improviseren.
Zelf zou ik die blik in zn ogen nog iets overdreven hebben.
De structuur van het gladleren hoofdstel komt heel goed over!

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:42

ik vind'm mooi gelukt hoor!! Alleen lijkt het net alsof het bit te groot is ipv dat het naar achter ligt..

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:01

Voor een tussendoortje Knipoog
Het hoofdstel heb je echt heel erg mooi afgewerkt, de neusrug is iets te stijl die had wat schuiner gemogen maar ik vind het verder een knap stukje werk! Ik zou wel onderaan de manen het wat donkerder maken maar dat is verder dan ook het enige!

Gr. Lon

love_tommy14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:48

voor een tussendoortje is het inderdaad erg goed!
vind hem zowiezo mooi hoor. het hoofdstel is erg mooi vind ik.
het oog vind ik ook best goed gelukt.
dat links daar is inderdaad een beetje raar.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:17

Het hoofdstel blijf ik qua textuur erg goed vinden. Ik ga mee met het commentaar van Heike, en ze legt het verder ook duidelijk uit. Je tekening is gewoon niet het paard van de foto, de verhoudingen zijn anders. Verder ontbreekt het aan vacht en diepte in de manen. Ik merk wel dat je langzaam wat andere tinten in de manen begint aan te brengen, dat is goed, maar nog niet voldoende. Zeker blijven oefenen want je blijft toch vooruitgaan.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 16:09

thanks Heike!! ja die plek links is weer eens overdreven, hoewel die op de foto er ook wel zit, maar niet zo erg.
manen vind ik idd nog lastig, vooral schimmels, om het zo echt mogelijk te laten lijken.
bedankt ook voor het plaatsen van de foto Lachen

oneiltje79: ik heb daarom voor de schaduw wat afgekeken van een andere foot met ongeveer dezelfde houding. alle tips die ik krijg lees ik en neem ik mee, altijd handig voor een volgende tekeningn Haha!

Misz_J: nu je het zegt, zie ik het ook.

Lontje: ja tussendoortje Schijnheilig schets had ik nog liggen, met een oog en hoofdstel dat al af was, en had geen zin meer om heel serieus verder te gaan met mn opdracht dus tussendoor ja, zie je ook aan de tijd enzo.
manen onderaan donkerder.. ja, is op de foto ook, ga dat denk ik nog wel aanpassen, vrij eenvoudig namelijk Knipoog .(pas eigk nooit iets aan als ik het af heb verklaard, bang om het erger te maken)

JoSav: bedankt Lachen oefenen blijf ik zeker Haha!

de rest ook bedankt Lachen