[foto] Foto's van paarden..

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

[foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 11:16

Heej!
Ik heb gisteren en vandaag een hondertal foto's gemaakt, dus kiezen was moeilijk. Het weer werkte niet echt mee, maar aangezien we een nieuwe camera hebben wou ik hem tóch uitproberen! Ik snap hem echt nog niet en dat is soms ook nog wel te zien. Dus commentaar tips zijn zeer welkom! Ik heb niets met de foto's gedaan als alleen verkleinen en/of croppen...

[Even tussen door, er mogen toch maar 10 foto's in een topic en ze mogen maximaal 800 x 600 of 600 x 800 pixels zijn?? Anders pa sik ze dadelijk nog aan Knipoog ]

Afbeelding
1. Opzich wel mooie foto, best scherp, maar met de zon erbij is het altijd mooier..

Afbeelding
2. Dit vond ik een erg leuke foto, alleen.. Waarom bestaan horizons?? Die is dus scheef...

Afbeelding
3. Actie foto! Door de stof lijkt die niet scherp, terwijl die dat toch wel is. Ik vind het wel een leuk plaatje, foto technisch niet heel goed... Paard op de voorgrond er half op enz.. (En ja, toch heb ik hem erop gezet, vooral voor tips enzo Lachen )

Afbeelding
4. Eh ja, op het eerste gezicht vind ik dit echt een hele leuke foto! Maar, de bles van het voorste paard is overbelicht en ook op de achtergrond, al vind ik dat niet zo heel storend, de bles daar in tegen meer..

Afbeelding
5. Crop van de foto hier boven.

Afbeelding
6. Deze vind ik echt heel erg leuk! Goed scherp, achtergrond onscherp, ik vind deze echt mooi geworden! Al zeg ik het zelf Bloos

Afbeelding
7. En dan mijn super lieve eigenwijze 4-jarige OO Seven merrie, Verle Haha! *trots*
Maar de foto, ik vind hem wel erg goed gelukt, mooi moment van de foto, goed scherp. Ik mis voor de verandering géén voet, stuk staart, hoofd, benen of wat dan ook..

Afbeelding
8. Zelfde als het andere oog alleen nu van Verle, helaas niet zo scherp en bles overbelicht, niet heel super dus...

Afbeelding
9. Foto technisch niet bijzonder! Maar ik vind het wel een erg goed gelukte foto!! Deze foto En nog honderd andere (Lees: Honderd!) hebben we gemaakt voor mijn sponser... Haha!

Afbeelding
10. En een van de mooiste! Lekker duidelijk, goed scherp, achtergrond onscherp.. Ja wel goed gelukt Haha!

Tips/commentaar zéér welkom!

Greetz Quira
Laatst bijgewerkt door Quir op 26-06-06 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

caat_eve

Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-07-05

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:18

Erg mooie foto's Ja
Vindt vooral die eerste heel gaaf!

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:18

Wauw, ik vind het erg mooie foto's! Ikj vind vooral die paar eerste leuk, met al die paarden. Heel erg leuk!
Groetjs, mij

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:27

prachtige foto's!!! Heel aparte compositie zonder dat de foto's slecht worden, heel mooi gedaan!!!! OK dan!

Vladeli

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:51

Heel erg mooie foto's! Die laatste is zeker de mooiste! Nummer 6 vind ik ook erg goed gelukt! Prachtige foto's! Haha!

xXIris

Berichten: 1210
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: Emmen//Erm

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:22

6 en 10 het mooist!! dat oog ook omdat er zo'n plukje manen waait!

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:34

Mooie foto´s! Lachen

Okee hier komt mijn opbouwende commentaar Haha! (daar vroeg je tenslotte om Knipoog )

Foto 1: Heel er leuke foto, zoals je zelf al zij met een zonnetje was hij waarscheinlijk mooier geworden. Lachen Alleen mischien moet je dat bruine stip-iets bij het hoofd van het linker paard wegwerken. (links van het hoofd stukje onder het oog zweeft een bruin iets Knipoog )
Foto 2: Leuke foto, leuk uitgesneden ook Lachen, alleen mischien moet je die 2 linker paarden weglaten, het achterste paard zijn/haar hoofd valt weg achter het voorste paard en dat is niet zo mooi, het voorste paard staat er zowiezo niet zo fotogeniek bij. Ze staan ook een stukje van de rest af dus ze kunnen best gemist worden Knipoog.
Foto 3: Hele gafe foto! Mijn complimenten! Lachen Alleen zoals je zelf al zij, jammer van dat linker paard, die staat er ook een beetje sloom bij moet ik eerlijk zeggen Tong uitsteken. Verder echt een top foto Ja. Ik vind dat stof juist wel iets hebben Lachen
Foto 4: Deze foto spreekt me helemaal niet aan. Het overbelichte, het paard op de achtergrond, de overbelichte bles.. Mischien licht het aan het paard maar op deze foto heeft het paard een beetje een blauwe gloed in de ogen.. Het oog is niet zo sprekend.. Nee ik vind hem niet zoo
Foto 5: Zelfde commentaar als hier boven Knipoog. Alleen zie je op deze foto een ehh lange haar van boven het oog, die word op een gegeven moment heel wazig, vind ik niet zo mooi
Foto 6: Hele leuke foto Ja Leuk uitgesneden ook (alweer Haha!), het oogje had iets scherper mogen zijn alleen, nu is vooral het hoofd scherp zegmaar Knipoog. Heel origineel verder Ja
Foto 7: Deze spreekt me niet zo aan, het paard zweeft (lijkt wel), de onderkant van de staart is wazig en de hele foto in het algemeen is niet zo scherp. Dit kan natuurlijk ook aan het uploaden liggen Ja
Foto 8: Die is duidelijk minder dan die andere foto. Al vind ik de achtergrond hier een stuk rustiger en mooier Ja. De bles is overbelicht wat je zelf ook al zij en het oog is niet scherp.
Foto 9: Leuke foto, alleen is de lucht overbelicht, en de achterbenen en de voorbenen zijn wel erg donker. Je ziet bij de achterbenen bijna niet welk been links is en welk been rechts Tong uitsteken
Foto 10: Hele leuke foto Ja Jammer van de overbelichte bles en van dat stroomdraadje (of wat is het?). Mischien kan je die nog weg werken? Lachen

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Lachen (heb ik toch weer een heel l*l verhaal opgehangen he Bloos)
Iig een tip: Ga zo door!

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:21

Mooie foto's Haha!
Mag ik vragen wat voor camera je hebt gebruikt ?

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 13:56

Heel erg bedankt voor de reacties! Haha!

Ik heb een Panasonic DMC-FZ30 Lumix Lachen
echt onwijs fijne camera! Haha!

Kathleen_vW_

Berichten: 52
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:17

Mooie foto's! Ik vind die van de ogen erg mooi, vooral compositie!

Anoniem

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:10

Zou ik misschien de 10e foto na mogen tekenen Tong uitsteken (Sorry hou van tekenen Knipoog ) Tuurlijk krijg je hem ook te zien Tong uitsteken

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:52

mooie foto's (lees.. mooi paard!)
Ik vind de actiefoto ook erg leuk!

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 23:40

Echt super reacties! Haha!

Ben ook echt verliefd op mijn knollie Haha! Maar ze is ook onwijs lief Knipoog Lachen

XX Quir

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:29

Wat me heel erg opvalt is dat op de eerste foto's de achtergronden niet mooi zijn. Ze zijn welliswaar onscherp, en de bedoeling erachte is juist.. maar ik vind de kleuren heel lelijk eigenlijk! En ook zonder zonnetje zouden die frisser kunnen zijn!

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:33

MissPromiss schreef:
Wat me heel erg opvalt is dat op de eerste foto's de achtergronden niet mooi zijn. Ze zijn welliswaar onscherp, en de bedoeling erachte is juist.. maar ik vind de kleuren heel lelijk eigenlijk! En ook zonder zonnetje zouden die frisser kunnen zijn!


Gelijk heb je. De achtergronden kan ik moeilijk veranderen omdat het niet mijn paarden zijn en ze gewoon in hun wei staan. Dus afrastering zal je altijd blijven zien...

De kleuren zijn inderdaad wat somber, klopt helemaal, maar ik kreeg ze niet wat vrolijker, vooral omdat ik de camera nog niet echt door heb en het buiten echt heel erg bewolkt was. Het weer was net zo donker als dat het in de schemering is... Kan het zo niet echt uitleggen, maar een goed excuus is het niet en zal het niet worden Knipoog

Conclusie is dat ik gewoon nog heel erg veel en heel erg hard moet oefenen, wil ik goede foto's kunnen maken Haha!

in ieder geval toch bedankt! Haha!


Edit: Ik moet er wel bijzetten dat de foto's van Verle wel met beter weer gemaakt zijn! Ook die voor de sponsor, omdat ze dan toch wel duidelijk en niet korrelig moeten zijn. Die zijn dus met zonnig weer gemaakt, het was ook warm en daar was Verle niet blij mee Haha! Haha.

Anoniem

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:35


Anoniem

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:56

koekoek Clown

Anoniem

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:19

Tis 'druk' ??

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [foto] Foto's van paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 22:58

Druk he Haha!
Haha, ik vind hem echt leuk geworden! Haha!