[TEK] elf en paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

NancyW

[TEK] elf en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 20:40

Ik heb een paar tekeningen gemaakt, en wil graag weten wat jullie ervan vinden... Even voor de duidelijkheid: ik teken alleen NA, niet overtrekken, maar met een plaatje ernaast en dan sja.. natekenen Knipoog
1. Elfje:
Afbeelding
Deze tekening heb ik met potlood getekend.
Het is niet erg duidelijk, het is ook met mijn digitale cam. gefotografeerd (sja... zonder kabels kun je met de scanner niet veel Schijnheilig )

2. Steigerend paard:
Afbeelding
Deze heb ik met beeldende vorming gemaakt. De opdracht was om je door een kunstperiode te laten inspireren, door andere kunstwerken e.d. Ik heb houtskool gebruikt, een dreigende lucht gemaakt met op de voorgrond een steigerend (spook)paard... tenminste, het moest een spookpaard voorstellen, helemaal wit eruit springen... maar dat is naar mijn zin niet goed genoeg gelukt... ook de wolken op de achtergrond mochten wat minder donker... Dat was eigenlijk mislukt, maar k kon het niet meer verbeteren Boos! Op de foto zie je het niet goed, maar rechts, vlak onder de horizon, staat een dood boompje...

xx Nancy

8Eveline

Re: [TEK] elf en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:44

Nancytje Haha! en wat een tekst erbij zeg. Vindt de elf nog steeds prachtig gedaan en natekenen is ook moeilijk hoor Ja
Je steigerende paard klopt anatomies niet helemaal zoals de nek maar toch vormt het samen een prachtig geheel Lachen

NancyW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 20:47

thnx Lachen ik weet het.... je ziet ook de lijnen van de nek niet zo goed doordat ik het met een fotocamera moet doen :/ Het paard staat trouwens ook iets te ver naar voren geleund, het lijkt een beetje alsof hij nu al over zijn 'hoogtepunt' heen is, en naar voren aan het springen is... ipv dat hij aan het steigeren is... maarja, niets aan te doen Tong uitsteken

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:25

Owh wat jammer dat je van de eerste geen detailfoto's hebt! Volgens mij zie ik ontzettend mooie vleugels! Ja
Ik vind het 1e werkje heel erg mooi: heel teer, net zoals je bij n elfje verwacht Lachen .

De 2e vind ik heel sprekend, idd spookachtig Nagelbijten / Gniffelen . Een tekening met n sterke uitstraling!

Knap werk! Ik wil wel meer van jou zien Knipoog !

Vladeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:54

Ik vind de eerste erg mooi! 2e tekeing spreekt me juist niet zo aan. De bouw van het paard klopt geloof ik niet helemaal.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:40

Jammer dat beide foto's wat klein en onduidelijk zijn. Wat ik zo kan zien ziet er goed uit Ja
Eerste volgens mij mooi en teer (is al eerder gezegd) en die tweede heeft gewoon iets...

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:47

zien er goed uit, wat ervan te zien is... Ben heel nieuwsgierig naar betere foto's eigenlijk! Ja
Het elfje vind ik het mooiste gedaan.

Gr. Lon

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:50

De tekeningen lijken heel mooi , maar de kwaliteit van de foto`s maakt ze moeilijk te beoordelen. Heb je de elf van een andere tekening nagetekend? Je kunt daarvoor ook een foto van een mens in een bepaalde houding gebruiken en daaromheen de rest er zelf bijverzinnen.
Het idee van bij de 2e heeft wel iets. Ik zou de bodem op de voorgrond een stuk donkerder maken en naar achter toe steeds lichter om er meer diepte in te krijgen en om het idee van het witte `spook`paard er meer uit te laten springen.
Nu is het wat wit om het paard heen, waardoor het er niet zo uit springt als dat je bedoelde.
Dat de anatomie niet helemaal 100 % correct is maakt op dit soort tekening helemaal niet uit en is echt niet storend.

NancyW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 18:26

heel erg bedankt allemaal Haha!:D

Dit zijn mijn beste foto's... Dat is het lastige, met foto's komen tekeningen nooit helemaal uit zoals ze eigenlijk zijn... maarja... Ik heb van de elf nog wel een ingezoomde foto, maar door inzoomen wordt de kwaliteit ook weer minder.... Met de volgende links zijn de foto's groter te zien:
Elf: http://img478.imageshack.us/img478/7755/17rq2.jpg
[grrr... de 'zoomfoto' is 39 kb te groot om door imageshack gehost te worden Boos!]
paard: http://img463.imageshack.us/my.php?imag ... 8112nf.jpg

Als je op de foto daar klikt, kun je hem nog verder vergroten...

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:48

Lachen Ah door die foto's kun je het veel beter zien Ja vooral die elf zijn vleugels zijn echt prachtig

NancyW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 14:50

Iwan_Fjord schreef:
Lachen Ah door die foto's kun je het veel beter zien Ja vooral die elf zijn vleugels zijn echt prachtig

danke danke Bloos *bloos*