[tek] paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

[tek] paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 19:07

Ik ben nogal een amateur, net begonnen met tekenen en ik ben onwiiiijs slecht met schaduw.. Maar kom maar op met de tips Lachen
Afbeelding

Foto is btw met de webcam gemaakt.. dus is best slechte kwaliteit.

NancyW

Re: [tek] paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:42

ik vind hem er niet slecht uitzien, ik vind hem wel iets weghebben van een tekening in de abstracte richting.... k vind hem cool Tong uitsteken maar wat voor soort tips wil je hebben?? om hem er natuurlijker uit te laten zien? of voor je schaduw?? in wat voor stijl wil je tekenen? want op de manier zoals je het nu hebt gedaan vind ik het er wel leuk uitzien Lachen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 19:49

haha dankje!!
Tips om hem natuurlijker eruit te laten zien en voor de schaduw Lachen

NancyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:15

Om te beginnen heb je vrij strakke lijnen.... je hebt een omtrek getekend, met dikke, donkere lijnen... dat maakt ook dat het er wat abstracter uitziet... als je al begint met wat dunnere, 'subtielere' lijntjes... proberen zoveel mogelijk details te tekenen .. bijvoorbeeld in het hoofdstel, niet alleen de buitenste lijnen van het hoofdstel, maar ook de stiknaden, schaduwen e.d.
De oren zijn heel erg puntig en sja.. 'recht'... een paardenoor heeft meestal een soort ronding.. sja.. hoe leg je dat uit? het loopt in ieder geval niet in een half rondje naar een punt toe, maar een beetje peervormig Tong uitsteken geen idee hoe ik het anders moet omschrijven.. als je er een duidelijke foto van een paard bij pakt snap je misschien wat ik bedoel.. ga vergelijken met je tekening...
Over schaduwen zelf kan k zeggen dat je gelijkmatige overgangen kunt proberen te maken... goed kijken waar schaduw moet, en verschillende tinten van schaduw... dat kun je met een zachter potlood doen...

Ik vind het best moeilijk om zo aanwijzingen te geven, ik vind het gemakkelijker als ik dat gwoon kan laten zien, en niet zo via de computer Tong uitsteken maar ik hoop dat je er wat aan hebt....
Veel suc6 met tekenen !

Vladeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:56

Het is net een striptekening! Haha! ik vind hm wel gaaaf! Cool

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:27

-> CB

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:50

love ibiza heeft helemaal gelijk, je hebt omtrekken gemaakt en daarmee haal je eigenlijk de diepte uit je tekenign, al sje moeite hebt met schaduwen teken dan eens een spectrum van grijstinten spectrum = ruitje inelkaar overgaasnde kleuren, dus je begint bij h4eel donkergrijs hokje daarnaast ietsje lichter jhokje daarnaast weer ietsje lichter en dan in het 6e hokje heel licht Knipoog dan heb je de verschillende tinten grijs en kun ej ze makkelijker toepassen