[Verhaal] Over paarden (ponykamp)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

bibi13

[Verhaal] Over paarden (ponykamp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 19:28

Hallo. Een tijd geleden was ik aan een verhaal begonnen. Dat heeft ook al hier op bokt gestaan. Ik ben er eigelijk niet aan verder gegaan. Nu was ik dat wel weer van plan. En dacht ik zet het op bokt. Is het goed genoeg om eraan verder te gaan. Ik heb wel wat dingen al gewijzigd.

Hoofdstuk 1.

Rosie!

Irene rende naar haar paard Robie en begon hem te masseren. Ze had hem de laatste dagen zo gemist want ze was een paar daagjes naar haar vriendin in Twente geweest. En nu was ze terug. Irene was 14 en reed wedstrijden op Robie. Robie die was bruin met zwarte manen en was ontzettend braaf maar af en toe ook ondeugend. Ze had hem al haar hele leven, ze woont namelijk op een grote pensioenstal met manege. Het was een leuk weekend geweest maar ze was ook blij dat ze weer terug was. Het was nu zomervakantie en ze had deze zomer een paar wedstrijden. En nu kon ze weer oefenen. Op de manege was het ook een drukte van belang want er zouden ponydagen georganiseerd worden en een ponykamp. Ze verheugde zich er nu al op. Toen ze klaar was met masseren rende ze naar binnen trok haar slobbertrui en rijbroek aan, propte gauw een boterham naar binnen en rende weer naar de stallen. Ze zou nu weer eens lekker een ouderwetse buitenrit gaan maken. Toen ze eenmaal aan het rijden was dacht ze terug aan die fantastische dagen in Twente. Ze waren daar lekker naar het strand geweest. Ze zou Noortje deze zomer ook wel hier uitnodigen. Ze zou het thuis gelijk aan vader en moeder voorstellen. Misschien zou het wel leuk zijn in de week dat er ponykamp is dat ze dan kan meehelpen. Ja, ze zou het dadelijk gelijk voorstellen. Ze verheugde zich er nu al op. Noortje was een vroegere vriendin van haar die 2 jaar geleden verhuisde naar Twente.

Na het eten toen ze aan de thee zaten stelde ze het gelijk voor. “ Mam zou Noortje hier tijdens de week van het ponykamp mogen slapen? Want dan kunnen wij jullie helpen en ook de leuke spelen meedoen. “ Daar moet ik even over nadenken Irene. Zij haar moeder, want dan hebben we het al zo druk. “ Maar stammelde Irene dan kunnen we toch juist helpen. “ Nou voorruit als het van vader mag, zei moeder. Irene rende naar haar vader en die zij gelukkig ja. Ze was dolblij. Dat zou een leuke week worden. Ze zou vanavond gelijk een mail naar Noortje sturen om haar uit te nodigen, om naar haar te komen.

S’ avonds voordat ze naar bed ging liep ze nog even naar de paarden die in het weiland stonden. Ze stond lekker dromend naar de paarden te kijken totdat ze ineens opschrok. Haar moeder riep dat ze moest slapen morgen weer een dag te gaan. Na nog even lekker gelezen te hebben viel ze al gauw in slaap.

Zondagochtend tringgg tringgg daar ging de bel. Het was al 8 uur de stalhulpen waren al lang bezig en haar ouders waren ook al op. Zij stond ook op douchte zich en liep naar de stallen onderweg naar de stallen griste ze snel een appel uit de fruitmand ze had geen tijd voor een luxe ontbijtje. Eenmaal bij stal was het een drukte van belang Irene sloop door de menigte. Wat was er allemaal aan de hand?! Oh nu zag ze het, er liep een klein shetlandertje op het erf. Irene liep naar het beestje toe, en vertroetelde hem. Hij zag er wel goed uit, geen wondjes. Ze zette het beestje in een lege stal en ze zou wel uitzoeken van wie dat beestje was. Ze zou aan haar vader vragen of zij zolang ze niet wisten wie de eigenaar was voor het beestje mocht zorgen. Ze zocht haar vader en vertelde hem van het gevonden shetlandertje. Haar vader vond het goed dat zij hem zou verzorgen tot de eigenaar hem zal melden. Irene liep weer naar het beestje het beestje was wat gaan eten ze had een plak hooi aan hem gegeven. Ze gaf haar ook wat water en noemde haar zolang zij het beestje verzorgde Rosie. Daarna liep ze naar Robie. Want daar was ze voor gekomen. Want ze wou met hem oefenen voor de wedstrijd die ze over een paar dagen heeft. Ze begon hem grondig te borstelen. Het zweet stond op haar voorhoofd. Maar het resultaat was mooi hij glom helemaal. Ze zadelde hem op en liep met hem naar de bak. Lisa was ook al in de bak. Lisa was een van de pensioensgasten. Ze was ook een vriendin van Irene. Lisa was 1 jaar jonger dan Irene. Lisa zou ook aan die wedstrijd meedoen. Het zou nog spannend worden wie zal winnen ze waren allebei goed. Irene liep de bak in en steeg op. “ Hoi Lisa hoe gaat het met de voorbereidingen? Vroeg Irene. Wel goed zei Lisa maar hij is af en toe zo eigenwijs dan wil die niet wat ik wil, Zo vervelend. Irene begreep wat Lisa bedoelde zo was Robie ook. Toen ze allebei klaar waren met de training gingen ze samen nog even lekker het bos in.

Maandagochtend

oliebol daar ging die wekker al. O nee die gedachte stopte ze snel weg want vandaag was haar wedstrijd met Robie. Hopelijk is hij nu net zo braaf als gisteren. Haar ouders waren ook al op die zaten te ontbijten. Zij propte ook snel wat naar binnen. Ze stopte al haar wedstrijdkleding wel in een sporttas want ze wilde niet dat die al vies waren voordat ze begon met haar proef. Daarna liep ze naar de stallen ze wou Robie alvast gaan vlechten. Ze zou eerst hele kleine vlechtjes gaan maken en daarna zou ze ze in kleine knotjes rollen. Ze had hele gave knalroze elastiekjes. En ook een knalroze dekje. Robie was ook onrustig die voelde ook dat er een wedstrijdje komen zal. Ze had ook een glansspray. Dat hielp ook goed want hij glansde prachtig. Lisa’s pony die zou met de trailer van Irene meerijden. Om 9 uur zouden ze vertrekken.

Hèhè eindelijk waren ze op weg het duurde nog even voordat haar ouders klaar waren. Maar nu waren ze eindelijk op weg. Ze moesten helemaal naar Schiedam terwijl ze zelf in Noord-Brabant woont. Het was een dressuurproef, ze reed al in de M. toen ze na 2 uur rijden er waren. Was het een drukte van jewelste. De wedstrijd werd gedaan bij een dure bekende fokstal. Dus er waren veel toeschouwers. Irene moest pas om half 1 losrijden. Dus ze had nog wel even de tijd om rond te kijken op het erf. Ze was naar de Arabierenstal gelopen als het goed was stond Roady hier zo, dat was het paard dat haar vader voor hen gefokt had. Het was een prachtige gitzwarte hengst. Ze wou hem weer eens een bezoekje brengen. Hij stond helemaal achterin. Ze herkende hem meteen aan die paar witte haartjes op zijn hoofd. Het was altijd een lief dier geweest. Ze stond een beetje over hem te dromen. Toen ineens Lisa haar riep. Wat was er nou weer. Oh het was al tijd, had ze daar al zo lang gestaan. Ze rende naar Robie gelukkig glansde hij nog steeds. Ze zadelde hem snel op. Deed zijn roze bandages om. En liep met hem naar de bak. Irene was wel een beetje anders als de andere. Wie gaat er nou op een wedstrijd in het roze. Maar zo was Irene. Toen na een half uur werd eindelijk geroepen dat zij aan de beurt was. Haar hart begon te bonken. Ze was zenuwachtig. Net zo als altijd. Maar gelukkig zou haar vader de proef voorlezen. Toen ze in de wedstrijd bak was aangekomen mocht ze gelijk beginnen met de proef. De proef vond ze wel makkelijk. Gelukkig was Robie vandaag ook niet nukkig. Toen ze klaar was met de proef en ze eindelijk weer buiten stond had ze er een goed gevoel over. Niet dat ze nu gelijk een prijs zou winnen. Maar het ging wel aardig. Maar Lisa moest ook nog en die was ook goed. Lisa moest gelijk na Irene dus Irene kon niet kijken want ze moest Robie verzorgen. Ze gaf Robie een lekkere emmer met koud water en ging slobber voor hem maken. Daar doorheen deed ze lekker wat appels en penen. Robie smulde het op.
[b]

CedriiC

Re: [Verhaal] Over paarden (ponykamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:53

cOoll (H) Doorgaan!

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:12

doorgaan

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:18

coowl Haha!

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 07:42

Doorgaan! leuk verhaal!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 08:08

Ik vind het een super leuk verhaal Vingers aflikken Haha!

Schrijf maar door Duivel

Verder niks op aan te merken en echt typfouten heb ik ook niet gezien.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 08:55

Heb niet het hele verhaal gelezen maar tot waar ik gelezen vind ik het erg leuk. Wel moet je er op letten dat je " ook weer sluit en er met openen niet direct een spatie achter zet. Dit leest veel prettiger.

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 19:37

heeeej biebje Knipoog
ik heb even ingebroken op je account... Clown
ik vind je verhaal heel errug leuk.. Pling je moet zeker verdergaan!!!
verder wil ik nog heel lang (samen met steefje Tong uitsteken ) buitenritten met jou en robie blijven maken. Cool
heeel veel kusjes kiri Lovers

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:07

Nu wel het hele verhaal gelezen en ik vind het goed genoeg om als er vervolg is verder te lezen maar je vergeet vaak ook komma's, dit leest erg lastig dus probeer hierop te letten a.u.b.

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 22:11

Weer een stukje erbij Knipoog

Citaat:
Toen Irene en Lisa later in de kantine lekker een tosti aan het eten waren. Zaten ze uitvoerig de andere deelnemers te bespreken uit hun categorie. Want vanuit de kantine kon je in de bak kijken. Er zaten een paar kansmakers tussen en een paar hele slechten. Opeens zagen ze dat de bekers op een tafel werden gezet. Ze liep er even naartoe. Ze waren wel mooi. Het waren mooie gouden bekers met een plaatje van paard en ruiter erop. Wat zou het leuk zijn als wij er allebei 1 zouden winnen. Dan zouden we hem in een prijzenkast kunnen zetten zei Irene. En toen eindelijk een half uur later begon de prijsuitreiking. De Jury riep om dat alle deelnemers naar de rijbak moesten komen. Irene en Lisa haasten zich er gauw naartoe. Alle deelnemers stonden naast elkaar. Het waren er 47 en ze begonnen met prijs 3.

Op de 3e plaats staat: Lisa met Beauty. Met 155 punten.

Lisa was natuurlijk dolblij en nam met een stralende glimlach op haar gezicht de beker in ontvangst.

Op de 2e plaats staat: Irene met Robie Met 163 punten.

En Irene nam ook met stralende glimlach haar prijs in ontvangst.

Irene en Lisa liepen naar de trailer waar Robie en Beauty al stonden te wachten en vertroetelden de paardjes nog even fijn. Ze ging nog even langs Roady en daarna ging ze weer naar huis.

Het was nu alweer maandagavond en de eigenaren van Rosie hadden zich nog steeds nergens gemeld. Irene haar vader had de politie ook al gebeld maar ook vanuit daar was nog steeds geen reactie. Rosie stond nu op dit moment lekker in het weiland tussen de manege paarden.

Een week later was het een drukte van jewelste op de stallen. De stallen moesten worden schoongemaakt en kasten vrijgemaakt want er kwamen nieuwe gasten. Er kwamen twee goedgekeurde dekhengsten en het waren arabieren. Misschien zouden ze wel een paar merries in het voorjaar bij ons dekken dacht Irene. Maar Irene haastte zich naar de stallen want er waren een paar stalhulpen op vakantie, dus zij zou ook helpen deze week. Ze liep natuurlijk eerst langs haar lieveling Robie. Daarna ging ze de merries buiten zetten. Ze zou Loana apart zetten vandaag want die ging over een maand ongeveer bevallen. Maar ze was nu al chagrijnig tegen de anderen dieren en mensen. Dat kwam omdat haar eerste veulen door de andere paarden niet geaccepteerd werd toen ze met de groep buiten stonden, en dat neemt ze de paarden nu nog steeds kwalijk. Zo is ze ook een beetje schuw voor mensen geworden. Ze liep naar Loana toe, gelijk deed die haar oren al in haar nek. “ Rustig maar meisje, ik doe je geen kwaad suste Irene.” “ Ik wil je alleen maar lekker buiten zetten.” Loana werd wat rustiger en liep gewillig mee. Daarna liep ze even langs Lisa en Eva, om te zeggen dat ze vandaag niet meeging met de wekelijkse buitenrit, dat geregeld werd door de manege. Omdat ze het al druk genoeg had met stallen uitmesten en voorbereidingen treffen voor het ponykamp, dat over twee weken op de manege gehouden werd. Toen ze Robie’s box aan het uitmesten was stond Lex, Eén van de vele stalhulpen ook uit te mesten. Hij was een knappe charmante jongen. Eigelijk vond ze hem diep in haar hart ook wel leuk. Hij was pas 16 jaar en deed dit om een zakcentje te verdienen. Ze begon een praatje met hem over wat hij nou ging doen na de vakantie hij had zijn examen afgelopen schooljaar gehaald. ,,Ik ga paardenhouderij doen.” “Ik zou graag net als jouw vader ook iets met fokken gaan doen.” ,, Het lijkt me zo geweldig paarden te fokken dat is altijd mijn droom al geweest en hier doe ik eigelijk al wat ervaring op.” Ze voelde vlinders in haar buik, terwijl ze met hem aan het praten was,een gelukzalig gevoel was het. Toen hij even weg was begon ze te zingen, Ik hou van jouw, alleen van jouw. Dat was weer zo’n liefdeslied uit de top 40. Ze ging er zo in op dat ze niet doorhad dat haar moeder binnenkwam. “Schat.” Zij haar moeder. “Kom je zo lunchen?” Ze wist dat haar dochter weer eens verliefd was. “Ehm .. Ja mam, zij Irene een beetje beduusd.” “ Ik kom zo even deze stallen afmaken.” “Dat had ik vader beloofd.” “ Is goed meisje ik zie je zo.” En moeder liep grinnikend weg. Toen Irene klaar was met de stallen liep ze gelijk naar haar huis ze had zo’n honger als een paard. Haar moeder zat al te wachten met een paar heerlijke croissantjes en eieren. ”Kom lekker aan tafel schat ik heb je lievelingskostje voor je gemaakt.” “Een boterham met gewoon een ouderwets eitje.” “Oh lekker mam, dankjewel.” Mam is het goed als ik zo met Robie ga rijden in de dressuurbak.” “Of heb je dadelijk rijlessen in de dressuurbak?” “Nee hoor meisje, ik ga dadelijk met de lessen lekker naar buiten.” “Het is heerlijk weer.”

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:53

leuk stuk hoor.. alleen een paar foutjes :

Citaat:
“Ehm .. Ja mam, zij Irene een beetje beduusd.”

De aanhalingstekens sluiten, moeten achter MAM komen. Die aanhalingstekens moeten staan waar ze stopt met praten. En het is niet Zij, maar Zei.
En ik zou ipv :
Citaat:
"dat had ik vader belooft"
"dat had ik pap/papa/pa belooft" en ipv
Citaat:
'Moeder liep grinnikend weg'
"Is goed meisje, ik zie je zo", zei haar moeder, en ze liep weg. Zoiets.
Soms mag je ook iets meer details geven.
Verder wel leuk verhaal!

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:16

Wanneer komt het volgende stuk? Haha! leuk verhaal!

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:21

Leuk verhaal!
Ik volg het weer

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 12:43

mooi stuk weer Haha!

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:34

Ik heb je verhaal uitgeprint, en ga hem nu lezen! Lachen

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:44

leuk verhaal hoor.

jollyl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:54

heey, leuk verhaal je moet alleen opletten dat je niet zulke korte zinnen maakt steeds met . Dus .... . Dus enz als je snapt wat ik bedoel;) verder heel leuk verhaal