[Tek] Veulen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

8Eveline

[Tek] Veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:18

Haaaaai Haha!

Ja ik heb er weer een af Lachen dit keer niet van het wie wil mijn paard tekenen topic omdat paps het nog niet uitgeprint had. Dus ik heb dit keer een foto van mijn hallmark kalender genomen.

http://i4.photobucket.com/albums/y106/Kraaltjes/IMG_1504.jpg
De tekening met de foto er naast.

Ik ben wel tevreden met hoofdje en het neusje, voor de rest nog steeds te weinig detials te zien.

Commentaar is meer dan welkom maar wees lief voor me Kusje Knipoog

Eveline

Vladeli

Re: [Tek] Veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:48

Ik vind hm een beetje te simpel. Hij is wel mooi hoor! Maar als het kan, zou ik meer schaduw werking aanbrengen. Zodat je wat meer 3D effect krijgt. Rolleyes
Succes er mee! OK dan!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:51

Idd er moeten wat meer detial in komen alleen lukt het me niet een subtiel detial te tekenen. Het ziet er dan heel vreemd uit Bloos
Moet deze vakantie daar maar veel op oefenen Ja

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 10:13

Iemand nog tips? Lachen

NancyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:33

ja! ik Tong uitsteken Werk vooral goed aan je schaduwen... bijvoorbeeld bij de kaaklijn, daar is hij eigenlijk iets te kort, bij de keel.. maar hij is ook met een 'strakke lijn' getekend.... als je daarvoor in de plaats nou eens schaduw gebruikt... en geen lijnen.. dan lijkt het al iets levendiger...

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:37

als je een hele moeilijke wilt mail ik je een foto van men pony
dat is echt niet simpel met al ze'n vlekken

maar je doet het echt heel erg goed hoor

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 17:43

L0veIbiza schreef:
ja! ik Tong uitsteken Werk vooral goed aan je schaduwen... bijvoorbeeld bij de kaaklijn, daar is hij eigenlijk iets te kort, bij de keel.. maar hij is ook met een 'strakke lijn' getekend.... als je daarvoor in de plaats nou eens schaduw gebruikt... en geen lijnen.. dan lijkt het al iets levendiger...

Lachen Dag lief persoonlijk commentaarmensje. Idd met de plaatjes die je hebt gestuurd is het nog duidelijker Knipoog met je kleurtjes. Ik moet echt meer oefenen op schaduwen idd ik kies liever meestal de snellere weg een lijn dus Bloos

@flippieh Lachen dankje, ik ben nu nog even bezig met 3 andere pony's (zie profiel) maar als je een mooie foto hebt mag je me die altijd pb. Als die duidelijk is dan wil ik hem misschien wel natekenen Ja

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:38

bedankt ik zal mailen
maar als je niet wilt hoeft het niehoor ik wil me neit opdringen :p

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 20:02

flippieh schreef:
bedankt ik zal mailen
maar als je niet wilt hoeft het niehoor ik wil me neit opdringen :p

Lachen Snap ik hoor alleen ik ben nog niet echt super en ben daardoor misschien iets kieskeuriger qua foto's Knipoog

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:04

vind hem best mooi maar probeer ook wat meer met de manen te doen.Op de foto ie je dat er donkere plukken in zitten.Teken die ook

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 20:09

horsieslover schreef:
vind hem best mooi maar probeer ook wat meer met de manen te doen.Op de foto ie je dat er donkere plukken in zitten.Teken die ook

Ik geloof dat die donker plukken de vacht van mams is die erachter staat. Knipoog Foto is ook wat onduidelijk. De manen waren erg moeilijk omdat ik de neiging heb om streepjes te trekken, maar dat staat er raar en is weer te donker voor witte manen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:25

Let op de verhoudingen.Je hebt ze al redelijk onder de knie, maar een veulen is toch iets fijner dan je laat zien op de tekening. Verder mag je echt wat meer contrast gebruiken. Dit is allemaal wat vlakjes en ik mis echt details. Witte manen hebben we degelijk schaduw! Je moest eens weten hoeveel zwart ik gebruik bij het tekenen van een wit paard! Experimenteer er maar eens mee.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 10:34

JoSav schreef:
Let op de verhoudingen.Je hebt ze al redelijk onder de knie, maar een veulen is toch iets fijner dan je laat zien op de tekening. Verder mag je echt wat meer contrast gebruiken. Dit is allemaal wat vlakjes en ik mis echt details. Witte manen hebben we degelijk schaduw! Je moest eens weten hoeveel zwart ik gebruik bij het tekenen van een wit paard! Experimenteer er maar eens mee.

Bloos Idd de verhoudingen als ik een tijdje aan een tekening zit zie ik ze gewoon niet. Dan ren ik naar mijn vader en die mag me vertellen wat er dit keer niet aan klopt Vork wel handig z'on vader.
Ja Ik ga echt oefenen op het contrast, ik heb nu een hele mooie foto gevonden waar je het goed kan zien.
Als ik wat veder ben zal ik wel eens een wit paard nemen om na tetekenen. Is volgends mij wel een aardige uitdaging Lachen

NancyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:38

of mss juist nu al een wit paard, daar zie je de schaduwen heel goed op Lachen toch? Schijnheilig

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 14:21

L0veIbiza schreef:
of mss juist nu al een wit paard, daar zie je de schaduwen heel goed op Lachen toch? Schijnheilig

Bloos Laat eerst maar eens een "gewone" weer kunnen indien die eergistern ook niet lukte Bloos

NancyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:05

Kun je anders niet even de paarden laten voor wat ze zijn, en specifiek oefeningen met schaduwen doen??? en het dan opnieuw proberen???

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 15:09

L0veIbiza schreef:
Kun je anders niet even de paarden laten voor wat ze zijn, en specifiek oefeningen met schaduwen doen??? en het dan opnieuw proberen???

Wel een goed idee Clown maar ik ben eigenwijs, hoewel je op mijn aankomenende tekening wel goed de schaduwen ziet op de foto. Nu nog op mijn tekening ze laten zien