[FOTO] Dagje Blijdorp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

[FOTO] Dagje Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 19:36

Ben gister met Annemieke (Maroush op bokt) naar Blijdorp geweest en heb uiteraard wat foto's gemaakt;

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Ze zijn gemaakt met m'n Nikon D50 en een sigma 55-200mm objectief.

Lilian__

Re: [FOTO] Dagje Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 20:11

mooie foto´s zeg

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 20:38

ik quote even vanuit het verzoek om meer inhoudelijke posts Knipoog ;
Allereerst: oneliners zijn niet de bedoeling op UK. Aan een reactie als 'Wow wat mooi' heb je helemaal niets.

ze vind het zeker leuk om dat te horen, maar wil ook wel wat meer weten. het liefst uitgebreid, maar anders helpt het ook al als je zegt welke je zo mooi vind Knipoog

De eerste vier foto's ben ik niet zo weg van. de eerste is waarschijnlijk voor jou wel leuk, omdat jij erbij was en het dan aan een leuke herinnering verbonden is. maar als ik hem zie, had hij heel leuk kunnen worden, maar is die verkeerd uitgevallen...
de tweede is niet goed scherp. (kop wazig)
de derde en vierde zijn zeker binnen gemaakt? misschien zelfs wel door glas heen..
Foto 5: Vork mooi!
Foto 6: geweldige compositie! zooo zonde van de storende elementen, want die compositie is zo goed!
Foto 7: ook heel mooi! Ja hij is tot op het goede punt helemaal scherp (de laatste zwarte ring rond de kop), en de rest van het lijf wordt geen waas.
Foto 8: deze is ook niet goed scherp... waarschijnlijk niet door verkeerd scherpstellen, maar door te lange sluitertijd.
Foto 9: niet goed scherpgesteld en te krap afgekapt.
Foto 10: deze is ook mooi! jammer van de drukte achterop, maar daar was niets meer aan te veranderen (ik bedoel ook technisch). hij had van mij ook wel weer wat meer ruimte mogen hebben aan de onderkant.

heb je bij de tijger trouwens de kleuren opgehaald?

echt balen van die giraf! anders was het echt een superplaatje geweest! Ja

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 20:47

Dank voor je reactie Lachen

3 en 4 zijn niet binnen gemaakt en ook niet achter glas. Wel met rotweer (de rest van de foto's ook trouwens Koe ).
En bij de tijger heb ik idd de kleuren iets opgehaald.

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:09

hmm... dan is waarschijnlijk bij 3 en 4 net een superwolk voor de zon gegaan ofzo...

ik vind het trouwens niet erg bij de tijger hoor Knipoog

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 21:14

Er zaten bij alle foto's superwolken voor de zon Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:45

1; Mooie foto, en ik vind het geweldig dat het dier zo met het water speelt. Alleen jammer van de steen op de voorgrond, die stoort en snijd de slurf van de olifant af. Nagelbijten / Gniffelen Technisch wel inorde en gewoon een mooi plaatje!
2; Is op het verkeerde punt scherp gestelt. Ik had liever het hoofd scherp gehad, en de achtergrond wazig. (Diafragma?) Wel mooie sfeer, en leuk moment voor een foto.
3; Héérlijke foto, alleen wat bewegings-onscherpte bij het hoofd, en er zitten 2 zwarte vegen boven zijn/haar hoofd? Of ben ik nou scheel aan het worden?
4; Is voor mij de topper uit deze serie. Heerlijke compositie, mooie sfeer, geen storende dingen, gewoon een super foto. Lovers
5; Hoe knullig kunnen die giraffen kijken? Haha! Leuke foto!
6; Opzich goede foto, alleen mij ietwat te druk, teveel dingen, en dat geeft een benauwd plaatje. Ook omdat je die nek van het andere dier aan de bovenkant van de foto hebt, dat geeft het plaatje nog meer benauwdheid doen uitstralen.
7; Mooie scherpe foto. Niks op aan te merken, alleen misschien iets tèveel contrast.
8; Beetje een saaie foto, niet zoveel op te zien. Verder wel goed. Misschien iets te donker. Ben ik nog niet over uit, of ie nou wel of niet te donker is. Tong uitsteken
9; Wederom op het verkeerde punt scherp gesteld. Geeft nu een raar beeld; als je goed kijkt tenminste. Verder wel een leuke foto hoor!
10; Vind ik ook een erg mooie foto, alleen had ik liever wat meer van het lijf van het dier gezien. Lachen

Nou; mijn complimenten verdien je toch wel.
Foto's maken van dierentuin-dieren is niet simpel.

Lachen

Vladeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:09

Leuke foto's zeg! Echt heel gaaf! Foto 1 is schattig, zo'n klein olifantje, echt mega-lief Tong uitsteken

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:43

mooie foto's hoor!
Andere mensen hebben al kommentaar enzo gegeven dus ik ga dr niks aan toe voegen Knipoog

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:48

Hele leuke foto die eerste *LOL* Super schattig.
De rest zijn ook mooi scherp gesteld enzo.