[vraag] tekenwebsites

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Annelies200

[vraag] tekenwebsites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 08:35

ej, ik heb even een vraagje:
Een aantal van jullie hebben een website waar je je tekeningen op hebt gezet en in opdracht tekenen. Dit lijkt me zelf eigelijk ook erg leuk, maar ben nog niet zo ver dat ik er echt geld voor kan vragen.

Maar nou was mijn vraag:

Krijgen jullie veel opdrachten? Zoja hoeveel ongeveer per maand?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:07

Ik heb zelf ook een website. Gewoon puur om mijn tekeningen te laten zien. Ik teken ook (nog) geen opdrachten.. Ik denk dat de druk dan aardig groot wordt.. Wel teken ik *opdrachtjes* voor kennissen/vrienden.
Ook wordt ik heel vaak gevraagd of ik iets wil tekenen, maar ik vind persoonlijk niet dat ik al aan opdrachten moet beginnen. Ik teken immers voor mijn plezier. Ik hou er niet van om onder druk te werken, en ik ben nog maar 15.
Ik oefen liever even verder, tot ik er zeker van ben dat ik het aan kan, en het ook echt wil..

Mensen als (ik noem maar wat) Paraat en SilverStorm bijvoorbeeld kunnen prachtig tekenen, hebben een heel eigen stijl, maar hebben (naar mijn idee) ook al heel wat meer ervaring..

Misschien toch niet zo'n nuttige reactie, maar aangezien jij zelf ook vind dat je er nog niet aan toe bent

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:11

Ik heb zelf een site met tekeningen .. ik ben begonnen met het maken op opdracht omdat er soms wel eens aanvraagjes kwamen als ik ze neerzette op bijv. een forum. En heb aan iedereen gevraagd wat ik er 'ongeveer' voor zou kunnen vragen.

Sinds ik mijn site heb heb ik nog maar 2 opdrachten gekregen maarja, zoals Bianca zegd .. we zijn nog jong [ik ben btw pas 13] En Paraat heb ik niet gezien, maar SilverStorm maakt echt mooie tekeningen vind ik!

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:51

Ik heb nu ruim 3 jaar een website waarop ik ook portrettekenen aanbied.
Het ligt geheel aan jezelf hoeveel opdrachten je krijgt, hoeveel reclame je voor jezelf maakt. Maak je veel reclame krijg je meer opdrachten, maak je geen reclame krijg je ook geen opdrachten (tenzij je al naam hebt gemaakt en wat bekender bent, dan gaat eht verder via mond op mond reclame)

Meeste opdrachten wat ik in 1 maand heb gehad was een stuk of 10, maar toen had ik ook wel met een aanbieding geadverteerd en op verschillende fora's en sites. Maanden zonder opdrachten komen vaker voor.

Zelf ben ik er overgens zo langzaam aan mee aan het stoppen, na een paar jaar ben je de perfect oortjes recht naar voren etc. portretjes wel zat. Ik maak liever vrije tekeningen voor mezelf die voor mij nog leuk zijn om te maken en voor anderen leuk om naar te kijken.
Plus dat er nu heel veel concurentie is, waar ik in het begin een van weinig was ben ik nu een van vele.
En ik merk dat vooral de jongeren gaan voor prijs en niet voor kwaliteid, leeftijd van mensen die bij mij een portret laten maken is over het algemeen ook 25+ met eigen paard (en 30+ voor kattenportretten, heel grappig altijd zulke statistieken ). Mensen die voor een paar euro tekenen zullen eerder mensen krijgen onder die leeftijd en vooral verzorgpaardjes enzo.

Verwacht in ieder geval niet dat je bakken met geld ermee zult verdienen, je zult er hooguit je kosten uithalen.

Annelies200

Re: [vraag] tekenwebsites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 10:54

ja, ik heb echt heel erg dat als ik opdrachten moet maken (van school bijvooreeld) en ik heb er bijvoorbeeld geen zin in dat het dan totaal mislukt. En als iets bij mij mislukt dan heb ik het er echt mee gehad voor een paar dagen.
En ja als je dan een eigen site hebt en je neemt opdrachten aan moet je natuurlijk wel kunnen garanderen dat het niet 3 jaar duurt voor de eigenaar zijn tekening heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:03

Annelies200 schreef:
En ja als je dan een eigen site hebt en je neemt opdrachten aan moet je natuurlijk wel kunnen garanderen dat het niet 3 jaar duurt voor de eigenaar zijn tekening heeft

Dat probleem heb ik wel een beetje. Het duurt niet letterlijk 3 jaar. Maar ik doe er altijd best lang over.. Het moet gewoon perfect zijn, en als het mislukt heb ik gewoon geen zin meer..
Maar zoals ik al zei, ik ben nog maar 15 en heb nog een hele tijd voor me liggen

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 11:18

idd misschien later, en misschien verdien je er geen bakken met geld mee maar daar doe je het niet voor toch? Nou ja misschien een ini mini beetje dan.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:42

Het is vooral leuk als je ook nog eens wat verkoopt natuurlijk
Maar ik ben in december 2005 begonnen met tekenen. En ik denk zo ongeveer 7 tekeningen verstuurd heb en voord de rest allemaal opdrachten voor alleen een digitale foto.
Leuk om te oefenen, en het commentaar dat je krijgt is ook altijd leuk. En je leert er een hoop van
Door bokt ben ik gaan tekenen
En ja, ik heb ook een site, maar dat is meer voor mensen die niet in mijn profiel kunnen kijken(dus buiten bokt)
Zijn er niet zoveel nog

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:56

Ik heb mijn site vooral gemaakt omdat ik steeds meer vragen van mensen kreeg of mijn werk ook ergens te zien was, dus puur als galerijtje...
Ik maak zelf geen aktieve reklame, zo af en toe een opdracht is leuk, dat dekt de kosten een beetje. Er zou veel meer uit te halen zijn. Maar ik wil ook tijd overhouden om mijn eigen tekeningen en schetsen te maken en met verschillende materialen te blijven experimenteren.

Ik weet wel dat er via mond op mond reklame een aantal opdrachten uit mijn omgeving aan zitten te komen, dus dat is dan wel weer een leuk extra zakcentje dat ik meestal weer in m'n eigen pony terugstop. Maar die komen niet binnen door mijn site, meestal is het zo dat iemand mijn werk bij iemand in de kamer ziet hangen en dan bij interesse op m'n site gaat kijken.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:58

Voor mij hetzelfde... vorig jaar september begonnen met tekenen *daarvoor was het zeker wel spatkladderen* en site gemaakt omdat m'n ouders aand e andere kant van het land wonen en ook graag m'n uitspatsels in de gaten houden :-D inmiddels ben ik bezig met een nieuwe site waar alle spatkladders af zijn...

Dus als je het leuk vind om je tekeningen te presenteren voor jezelf, familie etc. kun je ook een site maken, niet alleen om tekeningen te verkopen hoor Lachen dat komt vanzelf wel...succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:30

SilverStorm schreef:
Dus als je het leuk vind om je tekeningen te presenteren voor jezelf, familie etc. kun je ook een site maken, niet alleen om tekeningen te verkopen hoor Lachen dat komt vanzelf wel...succes!!

Dat is ook de reden waarom ik een site heb gemaakt. Ja (nog niet eens zo lastig >> freewebs Knipoog)