[FOTO] Tips en commentaar gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Tips en commentaar gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:43

Hoi.

Ik ben al een tijdje bezig met het fotograferen van allerlei dingen. Voornamelijk paarden.
Nou vroeg ik me af hoe jullie over mijn foto's denken. Ik wil erg graag verder de fotografie in, dus een beetje tips en commentaar waar ik wat aan heb is nooit weggelegd.
Ik heb foto's gepakt van verschillende keren, en niet alleen maar paardenfoto's.

Deze foto's heb ik gemaakt met mijn eigen camera, een HP Photosmart C945.

Afbeelding
1] Jammer dat ie vrij donker is. Verder vrij goede foto denk ik.

Afbeelding
2] Opzich niet zoveel mis met deze foto. Naar mijn idee.

Afbeelding
3] Hmm... Best wel tevreden

Afbeelding
4] Jammer dat de boom er niet helemaal opstaat. En jammer van de huizen.

Deze foto's heb ik gemaakt met de Fuji Finepix S5000. Helaas minder van kwaliteit, maar hier gaat het meer om de compositie. Ik heb de Fuji gebruikt omdat mijn camera op dit moment kapot is, helaas.

Afbeelding
5] Jammer dat ik geen rekening heb gehouden met de zon...

Afbeelding
6] Jammer dat de foto vrij donker is vanonder. Verder mooie houding van de pony.

Afbeelding
7] Ook mooie houding van de pony. Jammer van de schaduwen. Maar met de felle zon waren de foto's overbelicht. Toch mooie foto vind ik.

Ik wil graag commentaar, en niet alleen "Mooie foto's hoor". Is allemaal leuk, maar daar heb ik niks aan.

Brand los!

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:02

Het enige wat ik kan bedenken is: je belichting/lichtinval/plek ten opzichte van de zon kan vaak beter. Voor de rest ben ik maar een leek.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:00

Mooi foto's. Commentaar vind ik dat je zelf overal al goed op gegeven hebt. Ga zo door

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:19

Ik ga nu lekker heel kritisch wezen. Je hoeft het natuurlijk niet met me eens te zijn
1. Niet alleen vind ik de foto donker, ik vind de achtergrond ook niet mooi. De achtergrond is al grauw van kleur en dat geeft de foto een sombere blik.
2. Opzich goede foto, jammer dat neusriem van halster overbelicht is op klein stukje. Verder vind ik de kleur roze niet mooi uitkomen bij Lizzy (eigen keus natuurlijk), ik denk dat zwart b.v. mooier was geweest.
3. Leuke foto Als ik dan toch echt nog mag zeuren, klein stukje dijk en stukje weg vermeden was nog leuker geweest
4. Commentaar geef je zelf al en zonder de boom was de foto wel leuk geweest
5. Rekening houden met de zon stoort me in deze foto minder als het hek/gaas wat achter d'r staat.
6. Ben het eerlijk gezegd niet met je eens dat de houding van de pony hier mooi is. Naar mijn idee vertekend Bo zo heel erg en lijkt ze dikker dat dat ze in werkelijkheid is. Verder jammer van stukje huis en pis/poepvlek (schimmels )
7. Je geeft idd het commentaar al, toch zijn nu ook delen van Bo overbelicht en die vallen nu nog extra op door die schaduw. Volgende keer plekje zoeken waar dan helemaal schaduw is

Zoals ik al zei, mijn commentaar is erg kritisch, ik vind het stuk voor stuk leuke foto's, maar ze kúnnen nog beter als het echt moet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:27

Bedankt Siel, hier heb ik nou wat aan!

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:30

Geen dank
Ben zelf ook altijd heel kritisch over mijn eigen foto's Vind er eigenlijk geen één volmaakt, want vind er altijd al wel een minpunt in. Dat hoeft overigens niet te zeggen dat ik niet tevreden ben met mijn foto's

Fangio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:39

Ik ga eigenlijk wel mee met het commentaar van Ersilia, met misschien als toevoeging nog dit: bij foto 2, 5 en 6 staat het paard er zo net niet helemaal op. Ik zou of duidelijker alleen het hoofd fotograveren, of juist de foto ruimer nemen en het hele paard erop zetten, nu is het zo net niet.

Verder zeker wel mooie foto's hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:34

Dat was eigenlijk wel een beetje de bedoeling Evelyne

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 06:24

Het enige wat ik nog kan toevoegen aan het al gegeven commentaar is dat de foto's mooier worden als je de pony's iets van een showhalster had omgedaan. De halsters + touwen die je nu gebruikt heb zijn niet zo mooi. Zonder halster ofzo is natuurlijk het mooist maar dat kan niet altijd.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:06

Foto 1 ;; Leuke houding, helaas is de achtergrond iets wazig
Foto 2 ;; Het halster bij de neus is ietsjes overbelicht, maar voor de rest mooie foto
Foto 3 ;; Hele mooie foto, al had ik zelf geprobeerd het fietspad/weg er niet op te krijgen
Foto 4 ;; Hele mooie foto, helaas dat de boom er nét niet helemaal op staat de huizen storen me absoluut niet, vind dat juist wel mooi.
Foto 5 ;; Jammer inderdaad dat je niet hebt gelet op de zon, en links van de pony, irriteert me dat gaas, Verder staat de pony er wel mooi op
Foto 6 ;; Vind het huis een beetje storend op de achtergrond, en jammer dat die zo vies is.
Foto 7 ;; Prachtige foto. Niets op aan te merken verder, vind de schaduwen niet storend.