[Foto] Fotoshoot, verbeterpunten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

[Foto] Fotoshoot, verbeterpunten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 19:25

Heey,

Ik heb een fotoshoot gedaan met een vriendin van mij en haar paard. Het was mijn allereerste shoot en ik heb zelf ook geen digitale camera, dus kan niet oefenen, maar ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden...
Ik vind ze zelf best goed gelukt voor de eerste keer...
Een kleine selectie hieronder:

Afbeelding

Afbeelding
Ja ik weet het, zonde van de snelweg op de achtergrond

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zonde dat ze hier zelf wat ingezakt zit, en dat je net dat randje bovenaan ziet

Wat vinden jullie?

Groetjes, [***]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-06 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel.

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:56

Er valt eigenlijk niet echt veel over te zeggen. HEt zijn normale foto's. En zijn best redelijk gelukt. JE geeft zelf de storende dingen al aan. Let daar in het vervolg op. Als je wat meer zou fotograferen leer je een beetje anders kijken. Op een gegeven moment word het een gewoonte om de neurtraalste achtergrond op te zoeken..

Suc6....

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 20:03

Okee bedankt...
Ik zal volgende keer nadenken over een iets specialere achtergrond te kiezen...

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:05

Bij de laatste foto zou je het bovenste randje weg kunnen halen met photoshop
Bij de derde foto erg jammer van de schaduw, persoonlijk had ik deze liever in de zon gezien

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:10

FreiaLover schreef:
Okee bedankt...
Ik zal volgende keer nadenken over een iets specialere achtergrond te kiezen...

Nou zo bedoelde ik het eigenlijk niet haha. Hoe vaker je foto's maakt hoe meer je jezelf gaat storen aan achtergronden. Op een gevenmoment leer je "kijken" en dan lukt het je om op bepaalde dingen te letten die minder storend zijn. Bv een takje wat links achter je hangt en rechts vanje weer zichtbaar is oid.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 20:52

Ow zo...
Ik dacht dat je bedoelde dat het een beetje onoriginele achtergrond was...
Maar nu snap ik wat je bedoeld ja..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:02

Het zijn leuke fotoalbumfoto's, maar (nog!) niet veel meer dan dat. Ze lijken overigens geen van allen echt goed scherp, misschien komt dat ook door mijnalbum, heb je eens geprobeerd up te loaden bij imageshack bijvoorbeeld? Dat kan veel schelen
Foto 1 vind ik erg jammer van het overbelichte (manen, stukje hals en maantop) en dat fjordjelief niet beide oortjes naar voren heeft. Iets waar je weinig aan kan doen, behalve 't juiste moment afwachten Foto 2 vind ik (zie snelweg en bomen) op de achtergrond ook ietwat overbelicht, ik vind ook de lichtval op de top en rijbroek van 't meisje niet zo mooi, hetzelfde voor de maantop van de fjord. Jammer van die puntjes en wat je zelf al aangaf, verder is het een leuke hoek om een foto vanuit te nemen hoor! Foto 4 vind ik niet bijzonder, verder is haar broekspijp heel donker en tja.. ik vind het gewoon geen bijzondere compositie zo- hetzelfde geldt voor foto 5. Foto 6 vind ik wel 1 van de leukste van de foto's, jammer dat ze inderdaad zo zit en niet in de les kijkt ook, en ik mis 't linkeroortje van de fjord wat voor de 'vrolijke' look Dat stukje bovenaan kan je trouwens gewoon wegknippen, zelfs in paint, dus dat is zeker geen probleem! De laatste foto vind ik toch wel zeker de leukste hoor